Κι όμως, μπορεί κάποιος να οδηγήσει αεροσκάφος ακόμα και αν είναι 19 ετών (vid)

Gazzetta team
Κι όμως, μπορεί κάποιος να οδηγήσει αεροσκάφος ακόμα και αν είναι 19 ετών (vid)
Μετά την αρχική έκπληξη που ακολούθησε τον τρόπο και τον τόπο πτώσης χθες το πρωί του Τσέσνα μέσα στην Πρώτη Σερρών και την ευτυχή κατάληξη που είχε για το νεαρό πιλότο, άρχισαν να εγείρονται άλλα ερωτήματα. Όπως για παράδειγμα αν μπορεί να πιλοτάρει ένας νεαρός 19 ετών.
Μετά την αρχική έκπληξη που ακολούθησε τον τρόπο και τον τόπο πτώσης χθες το πρωί του Τσέσνα μέσα στην Πρώτη Σερρών και την ευτυχή κατάληξη που είχε για το νεαρό πιλότο, άρχισαν να εγείρονται άλλα ερωτήματα. Όπως για παράδειγμα αν μπορεί να πιλοτάρει ένας νεαρός 19 ετών.

Σήμερα τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με τις προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν για να γίνει κανείς πιλότος. Πριν από χρόνια η πτήση αεροσκάφους ήταν ευθύνη της Σχολής Ικάρων, ενώ σήμερα πλέον υπάρχουν πολλές αεροπορικές λέσχες και ιδιωτικές σχολές σε όλη τη χώρα που προσφέρουν τη δυνατότητα αυτή.

Στις ημέρες μας δεν υπάρχει απαγόρευση για έναν ενήλικα να πάει σε μία τέτοια σχολή και ο 19χρονος με βάση το Νόμο έχει σαφώς την προϋπόθεση αυτή. Μάλιστα, από τα 16 του μπορεί κανείς να ξεκινήσει με έγγραφη συγκατάθεση των κηδεμόνων.

Όταν αποφοιτήσει μπορεί να προχωρήσει ακόμη και για επαγγελματικό δίπλωμα. Το ερώτημα όμως είναι, πόσο έμπειρος είναι σε μία τέτοια ηλικία κανείς για να κάνει μία πτήση μόνος του; Στην περίπτωση της Πρώτης, οι ειδικοί μιλούν για πιθανό λάθος χειρισμό που προερχόταν από απειρία.

Κόστος και μαθήματα

Μία βασική προϋπόθεση λοιπόν για να γίνει κανείς πιλότος δεν είναι το αν είναι νεαρός στην ηλικία, αλλά το πόσα χρήματα διαθέτει, αφού η εκπαίδευση κοστίζει αρκετά και ξεκινά από τις 7.650 € και εξαρτάται από τον τύπο του αεροπλάνου που επιλέγει ο μαθητής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σχολή Εκπαίδευσης Χειριστών Ιδιωτικών Αεροσκαφών (ΣΕΧΙΑ) της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης (ΑΛΘ), ήταν η πρώτη πολιτική σχολή εκπαίδευσης χειριστών αεροσκαφών που λειτούργησε στην Ελλάδα και λειτουργεί ανελλιπώς από την ίδρυσή της το 1970, ενώ έχουν αποφοιτήσει από αυτήν εκατοντάδες χειριστές αεροπλάνων και πολλοί εργάζονται σήμερα σε μερικές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες.

Όσο αφορά την εκπαίδευση βασίζεται στο θεωρητικό και πρακτικό (πτητικό) μέρος. Η θεωρητική γίνεται στα γραφεία της σχολής και η πτητική με έμπειρους εκπαιδευτές. Η θεωρητική εκπαίδευση ξεκινά συνήθως από τα τέλη Οκτωβρίου κάθε έτους και διαρκεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου του αμέσως επόμενου έτους και περιλαμβάνει βίντεο προβολές, παρουσιάσεις, εξειδικευμένα βιβλία και αεροναυτιλιακά βοηθήματα.
Εκεί διδάσκονται 9 ενότητες μαθημάτων σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό οι οποίες είναι: Αεροπορικό Δίκαιο, Διαδικασίες Πτητικής Λειτουργίας, Αρχές Πτήσης, Γενικές Τεχνικές Γνώσεις Αεροσκαφών, Επιδόσεις & Σχεδιασμός,Αεροναυτιλία & Ραδιοβοηθήματα, Ανθρώπινες Δυνατότητες & Περιορισμοί, Μετεωρολογία και Επικοινωνίες.

H πρακτική απαιτεί τουλάχιστον 45 ώρες πτήσεων με τα αεροπλάνα της σχολής, τα οποία είναι όλα εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα όργανα και συστήματα πτήσης, ενώ ακολουθείται ένα εγκεκριμένο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης, το οποίο είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να παρέχει μια ολοκληρωμένη και ασφαλή εκπαίδευση.