«Πώς θα εξεταστούν εξ αποστάσεως στα μαθηματικά 200 μηχανικοί;»: Μπάχαλο στο Πανεπιστήμιο Πατρών με την εξεταστική

Gazzetta team
«Πώς θα εξεταστούν εξ αποστάσεως στα μαθηματικά 200 μηχανικοί;»: Μπάχαλο στο Πανεπιστήμιο Πατρών με την εξεταστική
Κραυγή αγωνίας από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών ​για τις συνθήκες διεξαγωγής των εξετάσεων του εαρινού εξαμήνου. «Δεν υπάρχει πρόγραμμα, δεν έχει βγει η ύλη και ο κάθε καθηγητής προτείνει διαφορετικούς τρόπους εξέτασης χωρίς να υπάρχει κάτι ενιαίο», τονίζουν σε ανακοίνωσή τους!

Ένα μπάχαλο επικρατεί σε τμήματα του Πανεπιστήμιου Πατρών σχετικά με την εξεταστική, φαίνεται, ωστόσο, πως αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε άλλα Ιδρύματα της χώρας...

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα pelop.gr, υπάρχουν διαφορετικές φωνές για το πώς θα διεξαχθεί η εξεταστική, παρά την απόφαση της Συγκλήτου για εξεταστική εξ αποστάσεως, αλλά και μια σειρά από αναπάντητα ερωτήματα των φοιτητών.

Ενστάσεις από τμήματα και καθηγητές για την εξ αποστάσεως εξεταστική

Συγκεκριμένα, τμήματα και καθηγητές καταθέτουν ενστάσεις και προβληματισμούς για την εξ αποστάσεως εξέταση, με τη βασική αντίδραση, αλλά και διαφοροποίηση, να έρχεται από το Τμήμα Φυσικής, με τον πρόεδρό του, Βασίλειο Αναστασόπουλο, να τονίζει σε ανακοίνωσή του πως οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν «είτε με φυσική παρουσία των φοιτητών είτε εξ αποστάσεως, απολύτως σύμφωνα με το άρθρο 6 της με αριθμό 59181/Ζ1/20.6.2020 (Α' 1935) απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τα μέλη ΔΕΠ θα επιλέξουν τον τρόπο εξέτασης σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μαθήματος και θα διευκολύνουν τους φοιτητές που έχουν λόγους να επιθυμούν εξέταση διαφορετικού τρόπου».

Τονίζει, δε, πως το «το τμήμα είναι αυτοδιοίκητη ακαδημαϊκή μονάδα με λειτουργικό δικαίωμα την εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία».

Για να του απαντήσει, όμως, άμεσα η πρύτανις Βενετσάνα Κυριαζοπούλου, αναφέροντας ότι η παραπάνω απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Φυσικής «δεν συνάδει με τη ληφθείσα απόφαση της Συγκλήτου, περί διεξαγωγής με την εξ αποστάσεως μέθοδο, των γραπτών ή προφορικών εξετάσεων των μαθημάτων/ασκήσεων στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου του Πανεπιστημίου Πατρών, κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 της υπ' αριθ. 59181/Ζ1/19.5.2020 Απόφασης του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Πώς θα εξεταστούν 200 μηχανικοί στα μαθηματικά;

Είναι ενδεικτικά του προβλήματος όσα λέει ο καθηγητής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών, Σπύρος Πανδής, υπογραμμίζει στο pelop.gr: «Προφανώς με βασανίζει η εξασφάλιση του αδιάβλητου και η αξιοπιστία της εξ αποστάσεως εξέτασης. Το πρόβλημά μου είναι το εξής. Χρειάζεται να εξετάσω 200 μηχανικούς στα μαθηματικά. Ο βασικός στόχος του μαθήματος είναι να μπορούν σαν μηχανικοί να λύνουν προβλήματα, οπότε προφανώς πρέπει να τους ζητήσω να λύσουν σωστά κάποια αντίστοιχα προβλήματα για να δείξουν ότι πέτυχαν τον στόχο μας. Η επιτροπή για την εκπαιδευτική λειτουργία του πανεπιστημίου έκανε πολλή και καλή δουλειά και τους ευχαριστούμε, αλλά δυστυχώς οι προτάσεις της δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις παρόμοιων μαθημάτων. Η προφορική εξέταση με ταυτόχρονη λύση μαθηματικών προβλημάτων απαιτεί τουλάχιστον μία ώρα ανά φοιτητή για να έχει ο εξεταζόμενος τον χρόνο να σκεφτεί, να δοκιμάσει λύσεις, κλπ. Η προφορική εξέταση λοιπόν θα απαιτήσει περίπου 200 ώρες και θα διαρκέσει περίπου 25 ημέρες αν βέβαια αντέξει ο διδάσκων αυτόν τον εξεταστικό μαραθώνιο.

Οι εργασίες, αφού δεν έχουν γίνει κατά την διάρκεια του εξαμήνου (τα μαθήματα τελειώνουν σήμερα), επίσης δεν είναι λύση στην συγκεκριμένη περίπτωση. Αυτό αφήνει την εξ αποστάσεως γραπτή εξέταση και μιας και πρόκειται για μαθηματικά θα πρέπει οι φοιτητές να στείλουν το γραπτό τους στον διδάσκοντα. Χρειάζομαι τη βοήθειά σας για το πώς θα διασφαλίσουμε ότι τα 200 γραπτά που θα πάρω θα έχουν πραγματικά γραφτεί από τα αντίστοιχα παιδιά χωρίς εξωτερική βοήθεια... Ξανασκεφτείτε την απόφασή σας και να επιτρέψετε στους διδάσκοντες την ευελιξία που προβλέπει ο ίδιος ο νόμος».

«Ο κάθε καθηγητής προτείνει διαφορετικούς τρόπους εξέτασης χωρίς να υπάρχει κάτι ενιαίο»

Χαρακτηριστική του... μπάχαλου, δε, είναι η ανακοίνωση από τους φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΗΜΤΥ), οι οποίοι τονίζουν μεταξύ άλλων πως ακόμη «δεν υπάρχει πρόγραμμα, δεν έχει βγει η ύλη και ο κάθε καθηγητής προτείνει διαφορετικούς τρόπους εξέτασης χωρίς να υπάρχει κάτι ενιαίο»!

Αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Πήραμε την πρωτοβουλία να γράψουμε μια επιστολή προς τους καθηγητές μας ακριβώς λόγω της καθυστέρησης και ασυνέπειας που έχουν επιδείξει να ανακοινώσουν το οτιδήποτε σχετικά με την εξεταστική μας. Η κατάσταση αυτή δεν συμβαίνει μόνο στο δικό μας τμήμα, αλλά και σε άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών και πανελλαδικά.

Ύστερα από τρεις μήνες αδράνειας, το υπουργείο και τα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων πετάνε το ''μπαλάκι'' μεταξύ τους όσον αφορά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εξεταστικής. Στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, άνθρωποι που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης επιδεικνύουν τη μέγιστη ανευθυνότητα, αφήνοντας εμάς τους/τις φοιτητές/ριες ξεκρέμαστους για το πώς και τι θα γίνει με την εξεταστική.

Στο τμήμα μας, όπου έγινε η γενική του συνέλευση στις 26/05, μάθαμε απλά την ημερομηνία έναρξης και λήξης της εξεταστικής, η οποία ξεκινάει στις 9/06 με προτεραιότητα στους επί πτυχίω και για μαθήματα κατευθύνσεων με χαμηλό αριθμό φοιτητών. Ωστόσο τα βασικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα:

  • το πρόγραμμα της εξεταστικής,
  • ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων -δεν γίνεται ο κάθε καθηγητής να προτείνει διαφορετικούς τρόπους εξέτασης χωρίς να υπάρχει κάτι ενιαίο,
  • τι θα γίνει με την ύλη, δεδομένου ότι σε πολλά μαθήματα δεν έχει ολοκληρωθεί η ύλη και είναι αδύνατο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 9 Ιούνη, και δεν έχουν παραδοθεί όλα τα συγγράμματα στους φοιτητές, με τελική ημερομηνία παράδοσης τις 15 Ιούνη,
  • τι θα γίνει με τον απρόοπτο προγραμματισμό των εργαστηρίων δια ζώσης ενόσω πολλοί από εμάς είμαστε εκτός Πάτρας.
  • εξίσου, να πούμε ότι οι φοιτητές/ριες προτείναμε τις απαλλακτικές εργασίες/ project ανοικτής προθεσμίας ως τρόπο εξέτασης. Γιατί το τμήμα επιλέγει να το αγνοήσει ως τρόπο εξέτασης;
  • και τι θα γίνει με τα εργαστήρια που θα γίνονται ταυτόχρονα με την εξεταστική; Πέραν του ότι είναι απαράδεκτο να γίνεται οι επί πτυχίω σε περίπου δέκα μέρες από σήμερα χωρίς να έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα εξεταστικής, πολλοί φοιτητές, και επί πτυχίω, θα χρειάζεται να γράφουν μαθήματα, να παρακολουθούν και να κάνουν και τα εργαστήρια τους ταυτόχρονα».

Καταλήγοντας, δε, αναφέρουν: «Οι περαιτέρω επιτροπές συμβουλευτικού ρόλου παρατείνουν απλά την αδράνεια και υπενθυμίζουμε ότι είναι τέλη Μάη, και ο κάθε διδάσκων μπορεί να κάνει αυθαίρετα ό,τι θέλει με το μάθημα του, και αρκετές φορές εις βάρος μας. Ζητάμε να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα μας, για να γνωρίζουμε πώς θα ορίσουμε τα προγράμματα μας. Δεν δεχόμαστε άλλη αναμονή».