Λύθηκε το μυστήριο με τον εκκωφαντικό θόρυβο στα Χανιά

Gazzetta team
Λύθηκε το μυστήριο με τον εκκωφαντικό θόρυβο στα Χανιά
Λύθηκε το μυστήριο αναφορικά με τον εκκωφαντικό θόρυβο που αναστάτωσε τα Χανιά και έκανε τα τζάμια σε σπίτια και καταστήματα να τρίζουν!

Όπως αναφέρει το flashnews.gr, ο εκκωφαντικός θόρυβος ακούστηκε σε όλο το βόρειο μέτωπο των Χανίων, στις 13:30, την Τρίτη, από το Ακρωτήρι μέχρι και τον Κίσσαμο.

Οι ένοπλες δυνάμεις τονίζουν πως η μοναδική άσκηση που πραγματοποιήθηκε ήταν βολές στο Μάλεμε του δήμου Πλατανιά, από το διοικητήριο, ωστόσο, έγινε γνωστό ότι οι ασκήσεις που εκτελέστηκαν δεν δικαιολογούν την πρόκληση θορύβου τέτοιας έντασης.

Ακόμα, η 115 Πτέρυγα Μάχης ενημέρωσε ότι δεν εκτέλεσε κάποια ενέργεια που, επίσης, να δικαιολογεί το ενδεχόμενο κάποιο μαχητικό να έσπασε το φράγμα του ήχου.

Η λύση στο μυστήριο

Όπως αποκάλυψε, λοιπόν, η δημοσιογράφος Ευτυχία Πενταράκη, σύμφωνα με δικές της πληροφορίες ο θόρυβος οφείλεται σε μετάκαυση δικού μας μαχητικού αεροσκάφους, μία αναγκαία διαδικασία όταν πρέπει να φύγει το μαχητικό γρήγορα για αναχαίτιση.

Είναι κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά και κάποιες φορές ακούγεται έντονα, άλλες φορές λιγότερο και άλλες καθόλου.

Εξαρτάται από έναν συνδυασμό των μετεωρολογικών συνθηκών που επικρατούν και της απόστασης της συγκεκριμένης πτήσης, το αν και πόσο θα ακουστεί.

Η συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί ρουτίνα για την πολεμική αεροπορία.

Τι είναι μετάκαυση

Η χρήση της μετάκαυσης αποσκοπεί στην αύξηση της προωστικής δύναμης, σε ποσοστό που κυμαίνεται από 40 έως 70% ανάλογα με τον κινητήρα, σε σχέση με την ξηρά ώση.

Χρησιμοποιείται, κυρίως, κατά τη φάση της απογείωσης, για την επίτευξη μέγιστης ταχύτητας και για την ταχεία ανάκτηση κινητικής ενέργειας μετά από ενεργοβόρους ελιγμούς.

Η επιπλέον ώθηση δημιουργείται από την έγχυση επιπλέον καυσίμου στην απόληξη του κινητήρα, με αποτέλεσμα την ανάφλεξή του, την περαιτέρω θέρμανση των αερίων και την αύξηση της ταχύτητας του αεροσκάφους.

Ακόμα, η μετάκαυση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου έως και τρεις φορές, κάτι που σημαίνει ότι η χρήσης περιορίζεται σε ελάχιστα λεπτά κατά τη διάρκεια μιας αποστολής. Με δεδομένο ότι η τριπλάσια κατανάλωση οδηγεί σε αύξηση μόλις 40% έως 70% της τελικής ταχύτητας, γίνεται φανερό ότι η απόδοση της μετάκαυσης είναι εξαιρετικά μειωμένη.