Ζηνοβία: Προβλήματα στις μετακινήσεις και διακοπές ρεύματος

Gazzetta team
Ζηνοβία: Προβλήματα στις μετακινήσεις και διακοπές ρεύματος
Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου σε πολλές περιοχές, μάχη για να κρατηθεί ανοιχτή η Εθνική Οδός.

Σε ισχύ παραμένει και σήμερα το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, λόγω των ισχυρών βόρειων ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές στο Αιγαίο και φθάνουν κατά τόπους τα 9 με 10 μποφόρ.

Για τον Αργοσαρωνικό τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου.

Κλειστές είναι οι γραμμές Αγ .Μαρίνα-Νέα Στύρα, Γλύφα -Αγιόκαμπος, Καβάλα Πρίνου-Θάσου, και Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.

Όσοι πρόκειται σήμερα να ταξιδέψουν καλό είναι πριν την αναχώρησή τους να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τουριστικά πρακτορεία για τυχόν αλλαγές και τροποποιήσεις των δρομολογίων, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Ολονύχτια μάχη για να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι

Mε ολονύχτια προσπάθεια άνθρωποι και μηχανές κράτησαν ανοιχτό το εθνικό δίκτυο από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία, παρά το γεγονός ότι το δεύτερο κύμα της «Ζηνοβίας» είχε μεγάλη ένταση και τοπικά χαρακτηριστικά.

Σε όλη τη διάρκεια της νύχτας η εθνική οδός παρέμεινε ανοιχτή και μόνο σε ορισμένες περιοχές παρουσιάστηκαν μεμονωμένα προβλήματα, τα οποία και αντιμετωπίστηκαν.

Τα βλέμματα όλων των αρμοδίων επικεντρώθηκαν στην περιοχή του Μαρτίνου και ιδιαίτερα στο τμήμα από τη Θήβα μέχρι τα διόδια της Τραγάνας από το 90ο μέχρι το 135ο χλμ. Εκεί χρειάστηκαν αρκετές παρεμβάσεις των μηχανημάτων, ωστόσο όμως από τις πρώτες πρωινές ώρες το κύμα της κακοκαιρίας περιορίστηκε από το 160ο έως το 180ο χλμ της εθνικής οδού δηλαδή στο ύψος του Αγίου Κωνσταντίνου και των Καμένων Βούρλων έως τον Μώλο.

Περισσότερες από 3 ώρες χρειάστηκαν τα εκχιονιστικά μηχανήματα να απομακρύνουν το χιόνι που έπεφτε πυκνό και να ρίχνουν συνεχώς αλάτι για να κρατήσουν ανοιχτό το εθνικό δίκτυο, καθώς η χιονόπτωση είχε ιδιαίτερα μεγάλη ένταση και σχηματιζόταν παγετός σχεδόν αμέσως, αφού η θερμοκρασία έφτασε τους 3 βαθμούς κάτω από το μηδέν.

Από τις 5 το πρωί και μετά υπάρχει μία ύφεση των καιρικών φαινομένων στην περιοχή της Φθιώτιδας και το εθνικό δίκτυο είναι απόλυτα καθαρό.

Χιονοπτώσεις σημειώθηκαν και στα όρια της Φθιώτιδος με τη Μαγνησία, ωστόσο δεν υπήρξε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στην κίνηση στον εθνικό δρόμο έως το 255ο χλμ. Εξάλλου, όλη τη νύχτα κράτησαν και οι μάχες για να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι από Λαμία προς Δομοκό, από Λαμία προς Καρπενήσι και από Λαμία προς Άμφισσα ιδιαίτερα στο 51ο χιλιόμετρο και στην περιοχή του Μπράλου, όπου σημειώνονταν ισχυρές χιονοπτώσεις.

Σε ό,τι αφορά το επαρχιακό δίκτυο εντός του νομού Φθιώτιδας υπάρχουν προβλήματα πρόσβασης στην ορεινή Δυτική Φθιώτιδα και ήδη πριν τις 5 το πρωί τα εκχιονιστικά μηχανήματα ξεκίνησαν για να ανοίξουν τους δρόμους εκμεταλλευόμενα την ύφεση της κακοκαιρίας. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους Πολιτικής Προστασίας της Στερεάς Ελλάδας «είναι θέμα λίγων ωρών η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αν συνεχίσει η ύφεση». Ωστόσο όλες οι δυνάμεις παραμένουν σε κόκκινο συναγερμό μέχρι το βράδυ της σημερινής μέρας, καΘώς «όλα συγκλίνουν ότι θα υπάρχει και νέο κύμα της κακοκαιρίας τις επόμενες ώρες».

Χωρίς ρεύμα χωριά της Θήβας

Σοβαρά προβλήματα από την κακοκαιρία αντιμετωπίζουν αυτή την ώρα οι κάτοικοι στην ευρύτερη περιοχή της Θήβας και ειδικότερα στην Κοινότητα Πλαταιών αλλά και στις Κοινότητες Βαγίων και Αμπελοχωρίου όπου η χιονόπτωση είναι έντονη. Μάλιστα στο Αμπελοχώρι χρειάστηκε η επέμβαση της πυροσβεστικής για να μεταφερθεί ασθενής στο νοσοκομείο της Θήβας.

Χωρίς ρεύμα αυτή τη στιγμή είναι οι κοινότητες στην περιοχή της Θίσβης ήτοι Ξηρονομή, Δομβραίνα, Ελλοπία, Χώστια και οι παραλιακοί οικισμοί όπως και η Κοινότητα Αμπελοχωρίου. Ήδη συνεργεία της ΔΕΗ κινούνται για να αποκαταστήσουν τις βλάβες.

Ο δήμος Θηβαίων σε ανακοίνωση του σημειώνει πως «επειδή αναμένεται επιδείνωση των έντονων καιρικών φαινομένων, παρακαλούνται οι οδηγοί να περιορίσουν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις και να κινούνται με τα οχήματά τους ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ έκτακτες περιπτώσεις και ΜΟΝΟ με αντιολισθητικές αλυσίδες καθώς υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος».