Air India: Ερωτήματα για τους διακόπτες καυσίμου, τεχνικό σφάλμα ή ανθρώπινο λάθος;
Σύμφωνα με την έκθεση της ινδικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων (AAIB), οι διακόπτες παροχής καυσίμου των δύο κινητήρων του αεροσκάφους βρέθηκαν κλειστοί λίγο πριν την πτώση. Η τροφοδοσία διεκόπη με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου ανάμεσα στους δύο κινητήρες, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη στον αέρα με ταχύτητα 180 κόμβων (περίπου 333 χλμ/ώρα).
Η ηχητική καταγραφή από το πιλοτήριο αποκαλύπτει στιγμές σύγχυσης, με έναν από τους πιλότους να ρωτά τον άλλον γιατί έκλεισε τη ροή καυσίμου. Η απάντηση ήρθε άμεσα: «Δεν το έκανα». Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη ποιος από τους δύο έκανε την ερώτηση ή αν υπήρξε τεχνικό σφάλμα ή ανθρώπινο λάθος.
Λιγότερο από ένα λεπτό αργότερα, εκπέμφθηκε το επείγον σήμα κινδύνου «Mayday», και το αεροπλάνο συνετρίβη επάνω σε κτίρια, σκορπώντας θάνατο όχι μόνο στους επιβαίνοντες –241 νεκροί, ένας μόνο επέζησε– αλλά και σε 19 ανθρώπους στο έδαφος.
Από το υλικό των καμερών ασφαλείας του αεροδρομίου προκύπτει ότι ενεργοποιήθηκε η εφεδρική τουρμπίνα Ram Air Turbine (RAT), ένδειξη ότι το αεροσκάφος είχε μείνει χωρίς βασική ισχύ. Παράλληλα, οι ερευνητές αποκλείουν την πιθανότητα πρόσκρουσης με πτηνό, που θα μπορούσε να είχε επηρεάσει τους κινητήρες.
Το πόρισμα δεν αποδίδει ευθύνες προς το παρόν και δεν καταλήγει σε οριστικό συμπέρασμα για τα αίτια της τραγωδίας. Ωστόσο, τα πρώτα στοιχεία εγείρουν κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνέβη εκείνα τα καθοριστικά δευτερόλεπτα μέσα στο κόκπιτ. Η έρευνα συνεχίζεται.
