Έρχεται αντίπαλος για την Google Chrome: H OpenAI σχεδιάζει νέο browser με τεχνητή νοημοσύνη

Επιμέλεια: Newsroom
Έρχεται αντίπαλος για την Google Chrome: H OpenAI σχεδιάζει νέο browser με τεχνητή νοημοσύνη

bet365

Σκοπός της Open AI να ανταγωνιστεί απευθείας τον Google Chrome, τον πιο διαδεδομένο browser παγκοσμίως.

Ένα νέο κεφάλαιο στην αγορά των browsers φαίνεται πως ανοίγει η OpenAI, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι η εταιρεία εργάζεται εντατικά πάνω στην ανάπτυξη ενός φυλλομετρητή (σ.σ. πρόγραμμα που μπορούμε να εγκαταστήσουμε στον υπολογιστή μας για να σερφάρουμε στο internet) βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη, με σκοπό να ανταγωνιστεί απευθείας τον Google Chrome, τον πιο διαδεδομένο browser παγκοσμίως.

Όπως αποκάλυψε το πρακτορείο Reuters, το νέο εργαλείο αναμένεται να παρουσιαστεί εντός των επόμενων εβδομάδων και φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο, ενσωματώνοντας δυνατότητες AI βοηθών και αυτοματοποίησης καθημερινών ενεργειών.

Browser με δυνατότητες ChatGPT

Σύμφωνα με άτομα που έχουν γνώση του project, ο browser της OpenAI σχεδιάζεται ώστε να λειτουργεί περισσότερο ως ψηφιακός βοηθός παρά ως παραδοσιακό εργαλείο πλοήγησης. Πολλές από τις λειτουργίες – όπως αναζητήσεις, κρατήσεις ή συμπλήρωση φορμών – θα μπορούν να ολοκληρώνονται χωρίς να απαιτείται μετάβαση σε τρίτες ιστοσελίδες, χάρη στη χρήση ενός περιβάλλοντος τύπου ChatGPT.

Η OpenAI σκοπεύει να ενσωματώσει στον browser προϊόντα που ήδη διαθέτει, όπως τον Operator – έναν έξυπνο βοηθό που μπορεί να χειρίζεται εντολές του χρήστη σε πραγματικό χρόνο. Αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, με στόχο τη βαθύτερη ενσωμάτωση των εφαρμογών AI στην καθημερινότητα και τον εργασιακό βίο των χρηστών.

 

Αντίπαλος στην έδρα της Google

Εάν ο browser της OpenAI κερδίσει έδαφος, ιδίως ανάμεσα στους περίπου 500 εκατομμύρια εβδομαδιαίους χρήστες του ChatGPT, ενδέχεται να απειλήσει την κυριαρχία του Chrome – ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία στο διαφημιστικό οικοσύστημα της Google και βασικό πυλώνα των εσόδων της Alphabet.

Η πρόσβαση της OpenAI στις συνήθειες πλοήγησης των χρηστών μέσω του browser θα μπορούσε να της προσφέρει στρατηγικό πλεονέκτημα στην αγορά της online διαφήμισης, ενός πεδίου όπου έως σήμερα κυριαρχεί η Google σχεδόν αδιαφιλονίκητα.

Η ίδια η εταιρεία δεν έχει προβεί σε επίσημη τοποθέτηση για το θέμα, ενώ οι πληροφορίες που επικαλείται το Reuters προέρχονται από ανώνυμες πηγές, οι οποίες δεν έχουν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημοσίως.

Επέκταση πέρα από το λογισμικό

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η OpenAI διευρύνει τους τομείς δραστηριότητάς της. Τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία ανακοίνωσε την είσοδό της και στην αγορά του hardware, με την εξαγορά της startup io, που έχει ιδρυθεί από τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, έναντι 6,5 δισ. δολαρίων.

Η προσπάθεια για τον έλεγχο της εμπειρίας περιήγησης στο διαδίκτυο δείχνει πως η OpenAI επιχειρεί να εδραιώσει την παρουσία της όχι μόνο ως πάροχος AI υπηρεσιών, αλλά και ως βασικός παίκτης στην καθημερινή τεχνολογική εμπειρία των χρηστών.

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ