Μια rap diva με τα όλα της!
Θες να αποφύγεις το κοινότοπο. Όχι εσύ. Ή μάλλον και εσύ. Πρώτα, όμως, η δημιουργός. Εγώ θα τη λέω πάντα «rap diva» και «flow queen». Πάει να μιλήσει, να ραπάρει όπως αυτή ξέρει, και τη σταματάω. Οι θετικοί χαρακτηρισμοί εκτοξεύονται με αυθορμητισμό και σιγουριά. Το αξίζει. Δεν φωνάζει, δεν υπερβάλλει και δεν κομπάζει. Είναι αληθινά σεμνή και αυθεντική καλλιτέχνιδα. Δεν το παίρνει πάνω της και δεν κοιτά τίποτα και κανέναν αφ’ υψηλού. Αράζει σε κάποιο πεζόδρομο, στρίβει το τσιγάρο της και με ένα παιδικό χαμόγελο παρατηρεί, γράφει, «σαμπλάρει» και αφηγείται. Είναι ραπ, ραπ, ραπ. Η νωχέλεια και η ηρεμία δίνουν τη θέση τους στην έκρηξη και στον τρέξιμο του μπιτ, του λόγου και του χρόνου. Θες να πεις κι άλλα γι’ αυτήν και να την κάνεις να νιώσει άβολα, κι άλλο. Εδώ αρχίζει να ενοχλείται. Η ίδια δεν μιλάει απλά για να μιλάει, αλλά δημιουργεί για να μιλήσει. Τι σημαίνει αυτό; Στούντιο, χαρτιά με στίχους, μπιτ, πρόγραμμα, πάθος, αφοσίωση και η σιγουριά μικρού παιδιού. Ετοιμάζεσαι για τον τελευταίο αντίλογο και πριν μπεις στις γνωστές πλατφόρμες, υψώνει το χέρι της και πολύ απλά και ήρεμα σου λέει: «Μην τρελαίνεσαι αδερφέ. Ήρθε η ώρα να ακούσεις κάτι διαφορετικό». Η Aeon προχωρά και κρατά το άλμπουμ «Χαϊμαλίνα».
Η κρητική καλύβα είναι πάντα εδώ!
Η Aeon δεν αφήνει ποτέ την κρητική καλύβα και με την καταγωγή στον ώμο δίνει ένα άλμπουμ αληθινά διαφορετικό. Ναι, η ραπ βάση είναι εδώ. Τα ηχητικά, μελωδικά, τοπία όμως είναι ποικίλα. Κρουστά και έγχορδα να μπλέκονται με κλασικούς ραπ ρυθμούς και παραδοσιακούς δρόμους. Η φωνή της να προσαρμόζεται και από ήρεμη, σίγουρη, νωχελική, να γίνεται ορμητική, ευδιάθετη, μεθυστική…
Η «Χαϊμαλίνα» εντοπίζεται πρώτα σ’ ένα ποίημα. Ο ποιητής, από τα Ανώγεια της Κρήτης, Μιχάλης Σταυρακάκης γράφει το Γράμμα σε μια Αφρικάνα και εκεί απευθύνεται στη Χαϊμαλίνα. Η ελευθερία του βουνού, η ανόθευτη επαφή με τα ζώα, πρόβατα, η άνετη συνύπαρξη μαύρων, άσπρων, προβάτων, η έντιμη δουλειά της υπαίθρου και οι άγριοι λευκοί που σκοτώνουν τα αδέλφια της Αφρικάνας και κλέβουν το βιός της. Και στο άλμπουμ της Aeon αυτό το πνεύμα κυριαρχεί. Η συνύπαρξη, το θάρρος, η χαρά, ο σεβασμός στην παράδοση, στην καταγωγή και ο αγώνας για έναν πραγματικά ανθρώπινο κόσμο. Ό,τι ακούσετε σε αυτό το LP είναι το απόσταγμα προσωπικού, δημιουργικού ταξιδιού. Η καλλιτέχνιδα μας δίνει, αποκαλύπτει, διαφορετικούς μουσικούς κόσμους με τη ραπ αφήγηση να είναι το άστρο-οδηγός. Στη «Χαϊμαλίνα» η Aeon γίνεται «χίλια κομμάτια» και αυτό πρέπει να το πεις, να το γράψεις.
Να πειραματιστεί και να προκαλέσει τον εαυτό της θέλει
To «Χαϊμαλίνα» αποτελείται από 11 τραγούδια και σε αυτά η Aeon έχει βάλει την ευαισθησία, τη διάθεσή της να πειραματιστεί, να προκαλέσει τον εαυτό της. Με ύφος παραδοσιακό, δημοτικό, ρεμπέτικο και με την ισχυρή ραπ σκευή της, παραδίδει ένα πολύπτυχο άλμπουμ που το ακούς μέχρι τέλους. Καθοριστική, στην παραγωγή, η συμβολή των Ζερό 2552, DJ Silence, Θανάσιμος, Th Markm, Γιώργος Βαλλιανάτος. Και τι δεν θα βρεις σε αυτό το άλμπουμ. «Άρρωστα» μπιτ, ελκυστικά παραισθητικά μουσικά τοπία, εμψυχωτικά vibes και ευαίσθητες, ίσως και λυρικές, μουσικές απευθύνσεις. Κάθε κομμάτι είναι και μια πλευράς της Aeon. Δύναμη, σιγουριά, λεπτότητα, σεβασμός, διασκέδαση, γλυκιά τρέλα. Φυσικά και υπάρχουν συνεργασίες και είναι όλες διαλεχτές. Με την ασταμάτητη Aria δίνει το «Mortisses». Με την Dolly Vara το εθιστικό «Touche». Και με την Μαρίνα Καστρίνου έχουμε ένα λαμπερό «ραπ-παραδοσιακό». Πέρα απ’ αυτά, εμείς θα δώσουμε λίγη αγάπη παραπάνω στα «Χαϊμαλίνα», «Flowqueen», «Takadimi». Με το «Χαϊμαλίνα» αγαπάμε λίγο περισσότερο τη rap diva Αeon. Το εξώφυλλο του δίσκου επιμελήθηκε το «Bric A Brac Visuals». Το LP κυκλοφορεί από «LEAP» και «Stay Independent».

*Η Aeon σε Spotify, YouTube, Instagram, Facebook
