Αποκάλυψη: 19 εκχιονιστικά της Αττικής Οδού δεν κινήθηκαν ποτέ, κάποια δεν είχαν καν βενζίνη (vid)

Newsroom
Αποκάλυψη: 19 εκχιονιστικά της Αττικής Οδού δεν κινήθηκαν ποτέ, κάποια δεν είχαν καν βενζίνη (vid)
Οργή προκαλούν οι αποκαλύψεις για τις αδράνειες, την προχειρότητα και τις ελλείψεις του πιο ακριβού δρόμου της Ελλάδας, της Αττικής Οδού.

Μια πολύ σοβαρή αποκάλυψη αναφορικά με την ετοιμότητα της Αττικής Οδού για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ενόψει της κακοκαιρίας «Ελπίς» έφερε στο φως στην εκπομπή Live News, ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος.

Ανέφερε λοιπόν πως σε έξι κρίσιμα σημεία του δικτύου της – ένα από αυτά στη λεωφόρο Κατεχάκη – η Αττική Οδός φαινόταν να είχε διαθέσιμα 19 εκχιονιστικά μηχανήματα, ωστόσο κανένα από αυτά δεν χρησιμοποιήθηκε. Όταν ζητήθηκε μάλιστα να χρησιμοποιηθούν για να απεγκλωβιστούν οι οδηγοί, 3 από αυτά δεν είχαν καύσιμα!

Οι άνθρωποι της πολιτικής προστασίας, όπως ανέφερε το ίδιο ρεπορτάζ, έφεραν καύσιμα για να βάλουν, ωστόσο είχε περάσει ο χρόνος με αποτέλεσμα να έχουν εγκλωβιστεί και αυτά και να μην υπάρχει χώρος να κινηθούν. Εξαιρετικά δύσκολη ήταν η κατάσταση και όταν στη συνέχεια έφεραν 4-5 μηχανήματα από τη Μαλακάσα για να απεγκλωβίσουν τα εκχιονιστικά.

2

Βέβαια, όπως τονίζεται, εξετάζεται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο η αναφερόμενη διάθεση εκχιονιστικών μηχανημάτων από την «Αττική Οδό» να ήταν εικονική και παραπλανητική και εκείνα τελικά που φάνηκε ότι μπορούσαν να υποβοηθήσουν ήταν 3 έως 4.

Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί η διαπίστωση ότι στη διάρκεια της περσινής κακοκαιρίας «Μήδεια» τον Φεβρουάριο του 2021 και πάλι είχαν υπάρξει προβλήματα στην Αττική οδό, κυρίως στο ρεύμα προς Ελευσίνα παρότι τότε η ένταση των φαινομένων ήταν κατά πολύ μικρότερη. Ήταν μικρότερη η κυκλοφορία οχημάτων κι υπήρχε μεγαλύτερη χιονόπτωση προς την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.

Μάλιστα τότε υπήρχε υποχρεωτική έξοδος των φορτηγών στην Έξοδο 5 στην Περιφερειακή του Αιγάλεω για όσα φορτηγά κινούντο στο ρεύμα προς Ελευσίνα, χωρίς κάτι τέτοιο να υπάρξει φέτος.

2

Επιπλέον αξιωματικοί της Τροχαίας και στελέχη της Περιφέρειας επεσήμαναν ότι λόγω της λογικής των υπευθύνων της Αττικής Οδού να έχουν μεγαλύτερα έσοδα, δεν υπάρχουν εν γένει ενημερώσεις σε ηλεκτρονικούς πίνακες περιφερειακών δρόμων που συνδέονται με τον συγκεκριμένο οδικό άξονα για τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται σε αυτόν. Αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί εισέρχονται σε αυτόν από περιφερειακούς δρόμους, να πληρώνουν τα διόδια, χωρίς να γνωρίζουν όμως τι μπορεί να αντιμετωπίσουν στην συνέχεια.

Όπως συνέβη δηλαδή και την περασμένη Δευτέρα όταν έμπαιναν στην Αττική οδό αγνοώντας ότι υπήρχαν χιλιάδες εγκλωβισμένα οχήματα λόγω της χιονόπτωσης . Και η κατάσταση επιδεινωνόταν κάθε στιγμή. Σύμφωνα με πληροφορίες από ασύρματο οχήματος της Πυροσβεστικής ακούστηκε με σημαντική καθυστέρηση η προτροπή να μην εισέρχονται οχήματα στην «Αττική Οδό».

Χωρίς να γίνει γνωστό τι συνέβαινε για δύο περίπου ώρες στο επιχειρησιακό κέντρο της Αττικής Οδού, στην Παιανία υπάρχει πλήρης εικόνα από όσα συμβαίνουν σε κάθε μέτρο της αυτής από το δίκτυο 233 καμερών ενώ υπάρχουν και 15 ηλεκτρονικοί ενημερωτικοί πίνακες μεταβλητών μηνυμάτων.

2


Είναι ενδεικτικό ότι σε σχετικές έγγραφες αναφορές της Αττικής Οδού σημειώνεται ότι «στις αρμοδιότητες της εταιρείας περιλαμβάνονται:

  • Η συνεχής εποπτεία του δικτύου και η ανίχνευση των συμβάντων με τεχνολογικό εξοπλισμό και προσωπικό, σε 24ωρη βάση.
  • Η κινητοποίηση και ειδοποίηση των αρμοδίων αρχών και η υποβοήθηση του έργου τους.
  • Η λήψη των πρώτων μέτρων προστασίας στον τόπο του συμβάντος.
  • Η επίλυση απλών καθημερινών συμβάντων, πριν αυτά εξελιχθούν σε κυκλοφοριακά προβλήματα.
  • Η διάθεση ανθρώπινων και υλικών πόρων, καθώς και εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης για ειδικούς τύπους περιστατικών (μηχανήματα, εκχιονιστικά, γερανοί, κ.ά.).
  • Ο κεντρικός συντονισμός και η πληροφόρηση των εμπλεκομένων μέσω του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας (Κ.Δ.Κ.), που λειτουργεί και ως πυρήνας συλλογής και διάχυσης πληροφοριών» . Αναφορές που αποδείχθηκαν στην πράξη «κενό γράμμα».

Σύμφωνα λοιπόν με την ενημέρωση των υπευθύνων της Πολιτικής Προστασίας οι «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό, στην λεωφόρο Κατεχάκη υπήρχαν διαθέσιμα 3 φορτηγά αυτοκίνητα με ειδικές εκχιονιστικές λεπίδες και αλάτι όπως κι ένας φορτωτής.

Επιπλέον στον σταθμό διοδίων Πεντέλης όπου ακριβώς είχε εγκλωβισθεί μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων υπήρχαν δύο φορτηγά με λεπίδες για απομάκρυνση του χιονιού, κι ένα ειδικό όχημα εκχιονισμού.

2

Τέλος έξι φορτηγά με ειδικά συστήματα εκχιονισμού υπήρχαν στο κέντρο συντήρησης Ρουπακίου της Αττικής Οδού , δύο στον σταθμό Μεταμόρφωσης κι άλλα πέντε στο κέντρο της Παιανίας.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι ο διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού Φάνης Παπαδημητρίου, προκειμένου να δώσει μία πρώτη εξήγηση για τον εγκλωβισμό εκατοντάδων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο λόγω χιονόπτωσης, είχε υποστηρίξει σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις ότι «τη στιγμή που ξεκίνησε η σφοδρή χιονόπτωση, ήταν στην Αττική Οδό 35 εκχιονιστικά, αλλά σχεδόν τα μισά εγκλωβίστηκαν και αυτά λόγω των ακινητοποιημένων οχημάτων μέσα στην Αττική Οδό».

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των 35 εκχιονιστικών που επικαλέσθηκε ο κ. Παπαδημητρίου είναι κατά πολύ μικρότερος από αυτόν για τον οποίο έχει ενημερωθεί η Πολιτική Προστασία, ενώ ζητούμενο είναι ορθή η αναφορά του ότι «τα μισά εκχιονιστικά εγκλωβίστηκαν στον δρόμο» αφού δεν υπάρχει καμιά σχετική εικόνα.