Ποιος ασχολείται με την μπάλα;

Ποιος ασχολείται με την μπάλα;

Βασίλης Βλαχόπουλος Βασίλης Βλαχόπουλος
Ποιος ασχολείται με την μπάλα;

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για μια νίκη που ήθελε απελπισμένα ο Άρης αλλά και για το ποδόσφαιρο το οποίο προ πολλού έχει φύγει από την κορυφή της ατζέντας.
Καθημερινά Novi Specials στοιχήματα & σούπερ ενισχυμένες αποδόσεις! (21+)

Καταγγελίες για απόπειρα δωροδοκίας, αντίστοιχες για ενδεχόμενο στήσιμο των διαιτητών, συγκρούσεις επικοινωνιακών μηχανισμών και στο πολύ βάθος, σε σημείο μάλιστα που δεν είναι ορατό διά γυμνού οφθαλμού, υπάρχει κι ένα παιχνίδι. Η εικόνα που περιβάλλει το ντέρμπι της Θεσσαλονίκης είναι η μικρογραφία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Προσωπικά, έχω συμβιβαστεί με την ιδέα ότι θα είναι πάντα ίδιο και απαράλλαχτο, ουδέποτε πίστεψα σε διαφημιζόμενες εξυγιάνσεις και όνειρα θερινής νυκτός. Ο νικητής θα τα βλέπει όλα όμορφα και ο ηττημένος θα προσπαθεί να γυρίσει τον κόσμο ανάποδα χάριν απόκρυψης των δικών του αδυναμιών. Οι αλαζονικές συμπεριφορές είναι το βασικό συστατικό του όλου σκηνικού, άπαντες επιδίδονται σ’ αυτές βυθίζοντας τον περίγυρο στον οπαδισμό για να είναι απαραίτητη και η παρουσία τους.

Πάμε στο αγωνιστικό. Ο Άρης πήρε μια σπουδαία νίκη την οποία ήθελε απελπισμένα τόσο για λόγους γοήτρου όσο και για τη διατήρησή του στην πρώτη δυάδα της βαθμολογίας. Η νίκη του οφείλεται και στην επικράτηση του Άκη Μάντζιου – στην προπονητική σκακιέρα – απέναντι στον Πάμπλο Γκαρσία. Το συντηρητικό παιχνίδι ήταν ζήτημα επιλογής του προπονητή του Άρη, αυτή η απόφαση αντλήθηκε μέσα από πολύωρο scouting του αντιπάλου, πρωτίστως ήταν γνωστό ότι ο ΠΑΟΚ είναι ομάδα με τρομερή ικανότητα στο ανοιχτό γήπεδο και δυσλειτουργική στην κλειστή άμυνα. Αυτό αποδείχθηκε στα πρώτα 7-8 λεπτά όπου το zone press του Άρη, έδωσε τη δυνατότητα για δύο τελικές προσπάθειες στον ΠΑΟΚ με τους Τζόλη, Ζίβκοβιτς. Γι’ αυτόν τον λόγο, μετά το πρώτο δεκάλεπτο η πίεση άρχισε μεταξύ περιοχής και κέντρου, πλην 4-5 εξαιρέσεων. Όπως αναμενόταν, η τακτική εστίαση του Άρη ήταν η εξουδετέρωση των Τζόλη, Ζίβκοβιτς, έστω και με τη θυσία μερικών κατοχών στον άξονα της μεσαίας γραμμής λόγω των βοηθειών που έδιναν οι μέσοι. Ο προπονητής του Άρη θεώρησε ότι από εκεί δεν υπήρχε κίνδυνος και δικαιώθηκε. Γι’ αυτόν τον λόγο, ο ΠΑΟΚ είχε φλύαρη πρωτοβουλία κινήσεων και ήταν ελαχίστως παραγωγικός. Το αμυντικό πλάνο «βγήκε» πανηγυρικά καθώς ο Ντάνιελ Σούντγκρεν έκανε το καλύτερό του παιχνίδι με τη φανέλα του Άρη, «έκρυψε» τον Τζόλη (σ. σ. έχει αρχίσει να προσθέτει στοιχεία στο παιχνίδι του και σε κλειστή άμυνα και μάλλον είναι θέμα χρόνου η περαιτέρω εκτόξευσή του), ο Εμάνουελ Σάκιτς χρησιμοποίησε κάθε σταγόνα ενέργειάς του περιορίζοντας τον Άντρια Ζίβκοβιτς και γενικώς ο Άρης λειτούργησε εξαιρετικά ανασταλτικά με τη πολύτιμη βοήθεια και των παικτών της μεσοεπιθετικής γραμμής.

Αυτό που δεν λειτούργησε ήταν το τακτικό κομμάτι που αφορούσε τη μεσοεπιθετική γραμμή όπου οι «κίτρινοι» συνεχίζουν να μην έχουν αυτοματισμούς. Προφανώς ο Άκης Μάντζιος περίμενε ουσιαστικότερη αξιοποίηση των χώρων που δημιουργήθηκαν μέσα από το παιχνίδι του ΠΑΟΚ, αλλά αυτό συνέβη μόλις τρεις φορές. Στη φάση του πέναλτι, στην τελική του Φακούντο Μπερτόγλιο και σ’ αυτή του 88ου λεπτού με τον Σιαντέ Σίλβα. Ο Άρης θα έπρεπε να είχε λειτουργήσει καλύτερα στο transition παιχνίδι και να είχε «καθαρίσει» το ματς. Δεν το έκανε. Ίσως γιατί οι παίκτες της επιθετικής γραμμής ξόδεψαν πολύ ενέργεια για να ανταποκριθούν στα αμυντικά καθήκοντά τους. Ένα ακόμη στοιχείο το οποίο ενδεχομένως περίμενε αλλά δεν είδε ο προπονητής του Άρη ήταν το επίπεδο βοήθειας των παικτών που ήρθαν από τον πάγκο. Εκεί βρισκόταν το θεωρητικό πλεονέκτημα των «κίτρινων» πριν την έναρξη του αγώνα αλλά δεν αποδείχθηκε στην πράξη. Για τον ΠΑΟΚ, είχαμε καταγράψει ότι στη μεσοεπιθετική γραμμή, παίκτες όπως οι Ζίβκοβιτς, Τζόλης ξεχωρίζουν σα τη μύγα μες το γάλα.

Πάμε στους διαιτητές. Ανεπαρκέστατοι. Τραγική διαιτησία, ακόμη χειρότερη διαχείριση του αγώνα από τους διαιτητές που ήταν στο VAR. Δεν αποβλήθηκε ο Αουγκούστο παρότι έκανε ένα σωρό μαρκαρίσματα για κίτρινες κάρτες. Ο Βραζιλιάνος θα έπρεπε να είχε φύγει από το γήπεδο πριν ολοκληρωθεί το πρώτο ημίχρονο. Το μαρκάρισμα του Τσιγγάρα είναι επίσης για κόκκινη κάρτα γιατί πήγε με τη σκαριά στο καλάμι. Γενικώς, ο Ολλανδός διαιτητής τα έκανε μαντάρα στο πειθαρχικό κομμάτι με συνέπεια να χάσει τον έλεγχο. Και δεν πήρε την παραμικρή βοήθεια από το VAR. Ανατροπή στον Μπερτόγλιο υπάρχει, γιατί ο Αργεντίνος πρόλαβε να τσιμπήσει την μπάλα. Για την εμπειρία του, ο Πασχαλάκης θα έπρεπε να τον αφήσει να βγει με την μπάλα εκτός γηπέδου. Ο Ολλανδός όφειλε όμως να δει τη φάση στο VAR για να βεβαιωθεί, από τη στιγμή που είδε την αντίστοιχη του Τζόλη στο 70ο λεπτό. Σ’ αυτή, υπάρχει επαφή με τον πεσμένο Λούκας Σάσα αλλά έχω σοβαρές αμφιβολίες για το αν στοιχειοθετεί πέναλτι. Στη συνέχεια η παρέμβαση του Ντάνιελ Σούντγκρεν δεν αποτελεί παράβαση. Η διαδικασία ελέγχου της φάσης στο VAR από τον ίδιο τον διαιτητή, απαιτεί αντίστοιχη παρέμβαση του καθ’ ύλην αρμοδίου κι αυτός δεν του ζήτησε να το πράξει ούτε στα σκληρά μαρκαρίσματα (κυρίως) του πρώτου ημιχρόνου.

Και καταλήγουμε στην τελευταία φάση του αγώνα. Υπάρχει χέρι του Μπαγκαλιάνη σε μια φάση η οποία αν πάει στο VAR μπορεί να οδηγήσει στην άσπρη βούλα ή και σε επιθετικό φάουλ του Τσόλακ στον Μπουσέ. Κλείνοντας για τον κάκιστο Ολλανδό. Δεν υπάρχει οφ σάιντ στη φάση του Μπερτόγλιο την οποία έκοψε πριν την ολοκλήρωσή της, απλά κρατάω μια επιφύλαξη για το ότι σταμάτησε τη ροή του παιχνιδιού λόγω του σοβαρού τραυματισμού του Ουαγκέ. Γενικώς, τα έκανε μαντάρα. Προσωπικά όμως, δεν αντιλαμβάνομαι τα όσα ισχυρίζεται ο ΠΑΟΚ. Δεν έχασε λόγω της διαιτησίας διότι στην περίπτωση που ο Ολλανδός ανταποκρινόταν στον πειθαρχικό έλεγχο, θα είχε αποκτήσει αριθμητικό μειονέκτημα από νωρίς. Υποψιάζομαι όμως ότι η αντίδραση/επικοινωνιακή πολιτική πηγάζουν από την αλλαγή πολιτικής του ως προς τον Μαρκ Κλάντεμπεργκ και δεν με αφορά.

Πάμε στα σοβαρά. Καταγγελία για απόπειρα δωροδοκίας δεν είναι απλή υπόθεση, ούτε ζήτημα για σπέκουλα. Είναι σοβαρότατη και απαιτεί αυτεπάγγελτη παρέμβαση εισαγγελέα. Απαιτεί άνοιγμα των τηλεφωνικών γραμμών, καταθέσεις όλων των εμπλεκομένων και εξονυχιστική έρευνα για να διαπιστωθεί αν πράγματι υπήρξε ή όχι. Επί τούτου, τον λόγο οφείλει να έχει η δικαιοσύνη, όπως οφείλουν και τα θεσμικά όργανα του ποδοσφαίρου (ΕΠΟ και Superleague) να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση ελέγχου της όλης υπόθεσης. Οφείλει και η ΠΑΕ Άρης να πάρει θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα γιατί αφορά δικό της παίκτη. Εκτός κι αν ήδη έχει προχωρήσει σε νομικές ενέργειες τις οποίες (επί του παρόντος) δεν έχει δημοσιοποιήσει.

*Οι παίκτες του Άρη άντλησαν κίνητρο και από τις τοποθετήσεις του Πάμπλο Γκαρσία. Το είπε δημοσίως ο Γιώργος Δεληζήσης, εμείς θα προσθέσουμε ότι κάποιες ατάκες των τελευταίων δύο μηνών τοιχοκολλήθηκαν στα αποδυτήρια των «κίτρινων» προς ενίσχυση του αθλητικού εγωισμού.

*Το ιατρικό τιμ του Άρη έκανε το αυτονόητο στη φάση του σοβαρού τραυματισμού του Ουαγκέ προσφέροντας τις πρώτες βοήθειες στον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ, αλλά στο δύσμοιρο ελληνικό ποδόσφαιρο, του άκρατου οπαδισμού και των αρρωστημένων λογικών τα οπαδικά κριτήρια υπάρχουν ακόμη και για γιατρούς και φυσιοθεραπευτές.

*Η φάση του αγώνα ανήκει στον Εσίτι. Στο 88ο λεπτό ο Λούκας Σάσα έκανε… σπαγγάτο για κόψει μια μπάλα και σωριάστηκε στο έδαφος με έντονους πόντους. Παρά την σκοπιμότητα και τα ελάχιστα αγωνιστικά λεπτά που απέμεναν, ο υψηλόσωμος μέσος τήρησε το fair play, δείχνοντας το επίπεδό του.

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.