bwin
 
 
ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Πώς ο Πανιώνιος έδωσε τα χρώματά του στα τρένα του ΟΣΕ! (pics)

Πώς ο Πανιώνιος έδωσε τα χρώματά του στα τρένα του ΟΣΕ! (pics)

Πως ο Πανιώνιος έδωσε τα χρώματά του στα τρένα του ΟΣΕ! (pics)

Ο Πανιώνιος έχει αποτελέσει διαχρονικά πηγή έμπνευσης και το gazzetta.gr θυμάται μια τέτοια ιστορία όταν ο ΟΣΕ αποφάσισε να δώσει τα χρώματα της ομάδας της Νέας Σμύρνης σε συρμούς του Προαστικού!

Τον ιστορικό ρόλο του Πανιωνίου όχι μόνο στον ελληνικό αθλητισμό αλλά και στην ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να τον αμφισβητήσει κανείς. Ο «Ιστορικός» υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει αιμοδότης σε διάφορα αθλήματα και η συμβολή του στην διάδοση και την ανάπτυξή τους δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Εκτός από το τμήμα ποδόσφαιρο, όπου από τα σπλάχνα του έχουν αναδειχθεί οι σπουδαιότεροι ποδοσφαιριστές, ο σύλλογος από την Σμύρνη είναι ο λόγος που σήμερα αθλήματα όπως το βόλεϊ και ο στίβος υπάρχουν στον ελληνικό χώρο. Το τμήμα πετοσφαίρισης του Πανιωνίου είναι το πρώτο στον ελληνικό χώρο αφού ιδρύθηκε στη Σμύρνη το 1913, ενώ το 1926 προπόνησε για πρώτη φορά γυναίκες και οργάνωσε αγώνες στίβου στο Παναθηναϊκό Στάδιο, σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν μπορούσαν καν να βγουν από το σπίτι τους ασυνόδευτες.

Τα όσα έχει προσφέρει ο Πανιώνιος Γυμναστικός Σύλλογος Σμύρνης στον ελληνικό αθλητισμό είναι γνωστά. Οι «κυανέρυθροι» όμως, εκτός από το καθαρά αθλητικό κομμάτι έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς και σε άλλες εκφάνσεις της κοινωνίας. Είτε στο πολιτική σκηνή με το ιστορικό πλέον σύνθημα «Κάθε σέξι νέος, είναι Πανιώνιος κι ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος», είτε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Μια τέτοια ιστορία είναι αυτή των τρένων του ΟΣΕ με τους ανθρώπους της διοίκησης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας να δίνουν τα χρώματα του Πανιωνίου στις αμαξοστοιχίες!

Η ιστορία ξεκινάει το 1986. Στον τότε καινούργιο Σύλλογο Φίλων του Συδηροδρόμου (γνωστό και ως ΣΦΣ), διεξάγονται εκλογές για την ανάδειξη προεδρείου. Εκεινη την περίοδο ο ΟΣΕ μόλις είχε υπογράψει μια σπουδαία συμφωνία για μια μεγάλη προμήθεια τροχαιου υλικού, με το οποιο για πρωτη φορά θα εκσυγχρόνιζε τις υπηρεσίες του προς τους επιβάτες.

Μεταξυ των συρμών που επρόκειτο να προμηθευτεί, υπήρχαν και 22 αυτοκινητάμαξες που προορίζονταν για δρομολόγια τοπικού και προαστιακού χαρακτήρα, όπως λέγονταν τότε, πριν καθιερωθεί πολλά χρόνια αργότερα ο όρος Προαστιακός. Για πρώτη φορά τότε ο ΟΣΕ παρήγγειλε αυτοκινητάμαξες με ειδικα σχεδιαστικα χαρακτηριστικά, που να προσιδιαζουν σε ενα συγκεκριμενο τύπο υπηρεσίας. 

Εκείνες τις ημέρες, το νέο Δ.Σ του ΣΦΣ κανονίζει ραντεβού με την διοίκηση του ΟΣΕ έχοντας μια σειρά προτάσεων που στόχο είχαν την βελτίωση στον σιδηρόδρομο. Να πούμε εδώ, ότι ο τότε πρόεδρος του ΣΦΣ που είχε εκλεγεί ήταν φίλαθλος του Πανιωνίου. Έτσι, μέσα στις προτάσεις που κατέθεσε ο Σύλλογος ήταν οι εν λόγω συρμοί να έχουν ένα ειδικό χρώμα που θα τα ξεχωρίζει και θα χαρακτηρίζουν την εν λόγω γραμμή. Η πρώτη σκέψη του προέδρου ήταν να δοθούν τα χρώματα της ομάδας που υποστήριζε, το κόκκινο και το μπλε, και μάλιστα με τέτοιο τρόπο ωστε οι θυρες του συρμού να ειναι κοκκινες και το υπολοιπο σωμα του στα πλαγια να ειναι μπλε. Δύο χρώματα που θα ήταν χαρακτηριστικά και ευδιάκριτα στο μάτι του επιβατικού κοινού για να μην υπάρχει καθυστέρηση στην επιβίβαση. Η προταση άρεσε στους τοτε ιθύνοντες του ΟΣΕ και αμέσως άναψαν το πράσινο φως ώστε οι συρμοί αυτοί να βαφτούν στα κυανέρυθρα.
 
Οι συρμοί χρησιμοποιηθηκαν από το 1989 που παρεληφθησαν στις γραμμές και αποσυρθηκαν απο την κυκλοφορία μόλις τα τελευταια χρόνια με την αναβάθμηση των συρμών, αλλά προλαβαν να περασουν στην ιστορια των ελληνικών σιδηροδρόμων με το προσωνύμιο «Πανιώνιοι», ένα παρατσούκλι που τους κόλλησαν οι σιδηροδρομικοί της Βορείου Ελλάδας. 

Λίγοι ήταν αυτοί που γνώριζαν την ιστορία πίσω από τα χρώματα των τρένων και πως πίσω από αυτή ήταν ένας φανατικός οπαδός του Πανιωνίου