Η Παρί δεν “καίγεται” για το Champions League

Η Παρί δεν “καίγεται” για το Champions League

bet365

Ο Βασίλης Σαμπράκος γράφει για την στρατηγική επιχειρηματική επιλογή της Παρί Σεν Ζερμέν να νοιάζεται, μέχρι σήμερα, για τους influencers ποδοσφαιριστές της, και τον γητευτή τους Λεονάρντο πολύ περισσότερο από όσο νοιάζεται για το ποιον έχει προπονητή και πώς αυτός θα φτιάξει ομάδα που θα σηκώσει το τρόπαιο στο Champions League.

Αυτό που συμβαίνει τούτες τις μέρες στην Παρί Σεν Ζερμέν με τον Μαουρίτσιο Ποτσετίνο, που φτάνει να ζητά επίμονα από την διοίκηση να τον αποδεσμεύσει προτού καλά καλά συμπληρωθεί 6μηνο στη συνεργασία τους θέτει ένα νέο ρεκόρ “προπονητοφαγίας” για τον Λεονάρντο. Ο Βραζιλιάνος αθλητικός διευθυντής “τρώει” έναν προπονητή στο μικρότερο δυνατό χρονικό διάστημα, διότι αυτή είναι η βασική πληροφορία που μεταδίδουν οι δημοσιογράφοι που έχουν εσωτερική πληροφόρηση: η στάση του Λεονάρντο είναι αυτή που “διώχνει” τον Ποτσετίνο και τον φέρνει στη θέση να πιέζει την Παρί να τον αφήσει να φύγει.

Θεωρητικά, αυτό το καλοκαίρι θα έπρεπε να μοιάζει με εφιάλτη για τον Λεονάρντο, δεδομένου ότι ο προηγούμενος προπονητής που απέλυσε, τον περασμένο Δεκέμβριο, είναι ο Τόμας Τούχελ, δηλαδή αυτός που πήρε σπίτι το μετάλλιο του νικητή του Champions League και σήκωσε το τρόπαιο που κυνηγά, θεωρητικά πάντα, η Παρί εδώ και χρόνια. Μήπως όμως τελικά δεν είναι το τρόπαιο η επιχειρηματική προτεραιότητα αυτών που χρηματοδοτούν την Παρί Σεν Ζερμέν;

Όπως σημείωνα τον περασμένο Απρίλιο, η ιδέα του επιχειρηματικού μοντέλου που εφαρμόζουν οι ιδιοκτήτες της Παρί είναι αυτή της δημιουργίας ενός brand name που βάζει την ετικέτα του σε προϊόντα ψυχαγωγίας και μόδας. “Πουλάει” Παρίσι, συνεργάζεται με οίκους υψηλής αλλά και εμπορικής μόδας και αθλητικές εταιρείες, ποντάρει στους σούπερ σταρ “influencers” με τους οποίους συνεργάζεται εντός και εκτός τερέν, “παντρεύει” το λογότυπό της με την “Air Jordan” της Nike και εξαπλώνεται σε κάθε άθλημα (γυναικείο ποδόσφαιρο, χάντμπολ, τζούντο, esports) που αντιλαμβάνεται ότι την εξυπηρετεί στρατηγικά να φτάσει στον στόχο της που είναι η γιγάντωση ενός brand name που θα ξεφύγει από τα όρια του αθλητισμού και θα επικρατήσει στην lifestyle μόδα.

Προκειμένου να λειτουργεί αυτό το μοντέλο, η Παρί έχει ανάγκη να φορούν την φανέλα της όσο το δυνατόν περισσότεροι διάσημοι ποδοσφαιριστές με απήχηση στα κοινά που επιθυμεί να εκμεταλλεύεται εμπορικά. Και ο Λεονάρντο είναι αυτός που φέρνει τα ονόματα και τα κρατάει στο Παρίσι. Ξεκίνησε με τον Ζλάταν, τον Μπέκαμ, τον Καβάνι, και συνέχισε με τον Νέιμαρ και τον Εμπαπέ. Και στη συνείδηση των ιδιοκτητών της Παρί, η παραμονή του Νέιμαρ και του Εμπαπέ είναι πολύ μεγαλύτερης σημασίας από την απόδοση του Τούχελ ή του Ποτσετίνο. Με άλλα λόγια, πρώτα και πριν από όλα η Παρί θέλει να έχει τους influencers της στο Παρίσι. Αν αυτή η παρουσία μπορεί να συνδυαστεί με την κατάκτηση του Champions League, όλα καλά. Αν όχι, η προτεραιότητα είναι, ή τουλάχιστον ήταν μέχρι σήμερα το να περνούν καλά οι influencers· γι’ αυτό και έχει δώσει τέτοιες εξουσίες στον Λεονάρντο από την ημέρα της επιστροφής του, το καλοκαίρι του 2019, στο Παρίσι.

Απόφαση - σημείο καμπής

Τούτες τις μέρες στα ενημερωμένα γαλλικά media διαβάζει κανείς ότι καταγράφεται ένας κάποιος προβληματισμός της διοίκησης της Παρί, δηλαδή του Ταμίμ μπιν Χαμάντ Αλ και του Νασέρ Αλ-Κελαϊφι σχετικά με τον Λεονάρντο. Ακόμη και στα σημεία της αμφισβήτησης όμως η σειρά είναι: 1. Δεν έχει ακόμη ανανεώσει τον Εμπαπέ. 2. Δεν του “βγήκε” η απόλυση του Τούχελ και η πρόσληψη του Ποτσετίνο, με τον οποίο κατάφερε να τσακωθεί. Με άλλα λόγια, ακόμη και στην στιγμή του προβληματισμού οι ιδιοκτήτες της Παρί προβληματίζονται για τον influencer και όχι επειδή η Παρί αποκλείστηκε από το Champions League και έχασε τον τίτλο στο γαλλικό πρωτάθλημα.

Παρ’ όλα αυτά η απόφασή τους στην διαχείριση της κρίσης στη σχέση Ποτσετίνο - Λεονάρντο είναι ένα σημείο καμπής. Έναν χρόνο πίσω, το καλοκαίρι του 2020, όταν ο Τούχελ απαιτούσε να τον αφήσουν να επιλέξει εκείνος τους ποδοσφαιριστές και να μην το κάνει αυτό ο Λεονάρντο, οι ιδιοκτήτες ψήφισαν “Λεονάρντο”, και απέλυσαν μετά από έξι μήνες τον Γερμανό προπονητή. Αν στο δίλημμα “Ποτσετίνο ή Λεονάρντο”, όπως προκύπτει από τα γαλλικά media, ο Αλ-Κελαϊφι ψηφίσει πάλι “Λεονάρντο”, η Παρί θα έχει ξανά επικοινωνήσει προς την αγορά ότι νοιάζεται για τους influencers πολύ περισσότερο από όσο την νοιάζει η κατάκτηση του Champions League. Και σε αυτή την περίπτωση θα καταφέρει κάποτε να το κατακτήσει μόνο επειδή “θα της κάτσει”, κατά τύχη, να προκύψει ένας προπονητής που θα κάνει τα γούστα του Λεονάρντο και των influencers του και συγχρόνως θα καταφέρει να εμφανίσει στο τερέν ομάδα ικανή να γίνει πρωταθλήτρια στην Ευρώπη.

Βασίλης Σαμπράκος
Βασίλης Σαμπράκος