ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Ο Άρης στα eSports και η ραγδαία ανάπτυξη τους στην Ελλάδα!

Ο Άρης στα eSports και η ραγδαία ανάπτυξη τους στην Ελλάδα!

Το Gazzetta Weekend ταξιδεύει στον κόσμο των eSports και με αφορμή τη δημιουργία ομάδας NBA 2K20 από τον Άρη, εξηγεί την εξέλιξη του ψηφιακού αθλητισμού στη χώρα μας με τη βοήθεια του Παρασκευά Σπηλιόπουλου, ο οποίος ηγήθηκε τους νέου εγχειρήματος των «κίτρινων».

Οι Ηνωμένες Πολιτείες χαρακτηρίζονται ως η «Μέκκα» των eSports καθώς εκεί έγιναν (δειλά - δειλά) τα πρώτα βήματα στις αρχές της δεκαετίας του ’70, στο πλαίσιο ασφαλώς των τεχνολογικών δυνατοτήτων της εποχής. Χρειάστηκε να περάσει σχεδόν μια δεκαετία για τη διεξαγωγή του πρώτου τουρνουά (Atari) το 1981, για να φθάσουμε στην εποχή του internet, της έκρηξης των διαδικτυακών παιχνιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο και τη σημερινή μορφή, όπου τα eSports θυμίζουν έναν άνθρωπο ο οποίος βρίσκεται σε ανάπτυξη

. Η αλήθεια είναι ότι, είναι δύσκολο να προσεγγίσει κανείς τον αριθμό αυτών που ασχολούνται με τα eSports καθώς εκατομμύρια ανθρώπων δεν έχουν ξεφύγει από τα όρια του ερασιτεχνικού επιπέδου και διστάζουν τη μετατροπή τους σε επαγγελματίες.

Στο τελευταίο επίπεδο, ολοένα και περισσότεροι φημισμένοι σύλλογοι δημιουργούν ομάδες eSports με τελευταία περίπτωση αυτή της δημιουργίας eBasketball ομάδας από τον ΑΣ Άρης η οποία θα αγωνιστεί  στο 2Κ20.

Το Gazzetta Weekend επικοινώνησε με τον υπεύθυνο του εγχειρήματος, Παρασκευά Σπηλιόπουλο, ο οποίος περιέγραψε τη δομή των eSports αλλά και την εξέλιξή τους στην Ελλάδα. «Τα eSports είναι ένας τρόπος παιχνιδιού όπου ο κάθε φυσικός παίκτης ελέγχει έναν ψηφιακό είτε μία ολόκληρη ομάδα αναλόγως το eSport. Οι ελληνικές eSports ομάδες έχουν ανεπτυγμένο following δεδομένου ότι φέτος διεξάγεται το πρώτο Πρωτάθλημα επίσημων συλλόγων καθώς ήδη έχουν συγκροτήσει ομάδες και οι Παναθηναϊκός, ΑΕΚ, Άρης κ.α.

Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σ’ ένα ημιεπαγγελματικό επίπεδο. Ο καθένας έχει τον δικό του ψηφιακό παίκτη και αναλόγως των στατιστικών του, παρουσιάζει και την αντίστοιχη εξέλιξη. Είναι ευνόητο ότι χρειάζεται να παίξει αρκετά παιχνίδια για να βελτιωθεί και επί της ουσίας, η πορεία που καλείται να ακολουθήσει ένας ψηφιακός παίκτης δεν διαφέρει από την αντίστοιχη ενός πραγματικού αθλητή. Για παράδειγμα οι top παίκτες έχουν τουλάχιστον 1500 αγώνες στο ενεργητικό τους.

Στο ελληνικό Πρωτάθλημα συμμετέχουν και 5-6 ομάδες από την Κύπρο όπως είναι ο ΑΠΟΕΛ, ο Απόλλων Λεμεσού, η Ομόνοια. Αυτή τη στιγμή η Κύπρος βρίσκεται πιο πάνω από την Ελλάδα σε θέματα αποδοχής, ανάπτυξης και απήχησης των eSports», είπε.

Η δομή του Πρωταθλήματος δεν διαφέρει από τις διοργανώσεις του πραγματικού αθλητισμού υπό την έννοια ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες συμμετοχής. «Όπως συμβαίνει και στον πραγματικό αθλητισμό έτσι και στα eSports μπορεί μια ομάδα να διαθέτει ξένους, ενώ υπάρχουν και οι ευρωπαϊκές λίγκες.

Για παράδειγμα στον Άρη αγωνίζεται ένας Κροάτης ενώ στον Παναθηναϊκό υπάρχουν ένας Αμερικάνος ένας Ισπανός και ένας Γερμανός, στην eBasketball ομάδα του Παναθηναϊκού παίζει επίσης καιBred Petway. Μοναδικός περιορισμός στο μπάσκετ είναι ότι ανά πάσα στιγμή θα πρέπει να βρίσκονται στην πεντάδα τρεις Έλληνες παίκτες!

Οι ομάδες συνήθως έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε όποια ευρωπαϊκή λίγκα επιθυμούν, αλλά υπάρχουν και ευρωπαϊκά πρωταθλήματα που συμμετέχουν με βάση την κατάταξή τους στο εγχώριο πρωτάθλημα. Στο ψηφιακό μπάσκετ και ποδόσφαιρο ο Άρης παίζει στην ομοσπονδία VGL ενώ στο ποδόσφαιρο αντιμετώπισε φέτος ομάδες όπως οι Ραπίντ Βουκουρεστίου, η Σίβασπορ, η Αντάνασπορ. Στην πραγματικότητα, οι ομοσπονδίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.

Στην αρχή υπήρξαν πολλές με σκοπό τη δημιουργία ανταγωνιστικών Πρωταθλημάτων, τελικώς όμως επικράτησε η VGL η οποία αποτελεί πλέον την επίσημη ομοσπονδία της Ελλάδας που συνεργάζεται με τις ευρωπαϊκές και απολαμβάνει απόλυτη αποδοχή από τους επίσημους συλλόγους. Όπως και οι αντίστοιχες ομάδες, η ομοσπονδία του VGL έχει κάνει μεγάλα άλματα ανάπτυξης και συνεχίζει να βελτιώνει την εμπορικότητα των eSports».

Σε αντίθεση με τον πραγματικό αθλητισμό όπου η πορεία ενός αθλητή διαμορφώνεται αναλόγως της βιολογικής ικανότητάς του, στα eSports η ικανότητα και η εμπειρία συνθέτουν το βασικό κριτήριο. «Τα eSports αποτελούν ένα καθαρά πνευματικό άθλημα και οι κύριες δεξιότητες που απαιτούνται είναι η συγκέντρωση, η δημιουργικότητα και τα γρήγορα αντανακλαστικά.

Δεν υπάρχει περιορισμός ηλικίας καθώς υπάρχουν παίκτες από ηλικία 15 ετών έως και 45-50 ετών. Παντρεμένοι, φοιτητές, μεγαλοστελέχη εταιριών, μαθητές. Στον Άρη έχουμε τρία παιδιά τα οποία φοιτούν στην 3η Λυκείου αλλά και δύο παντρεμένους , κατοίκους Γερμανίας και είναι μεταξύ30 και 40 ετών αντίστοιχα».

Παρόμοια είναι και η καθημερινότητα του ψηφιακού αθλητή, υπό την έννοια ότι απαιτείται να προπονείται καθημερινά ούτως ώστε να ανεβάσει τα επίπεδα ικανότητας αλλά και εμπειρίας. «Όπως ισχύει στον πραγματικό αθλητισμό έτσι κι εδώ, χρειάζεται καθημερινή προπόνηση για να φτάσει κανείς να παίξει με τους κορυφαίους συλλόγους. Στον Άρη γίνονται καθημερινά προπονήσεις και στα δύο τμήματα (ποδοσφαίρου και μπάσκετ).

Στο μπάσκετ, οι βασικοί παίκτες είναι πέντε και 3-4 ακόμη χρησιμοποιούνται στο rotation. Αυτοί που ξεκινούν έναν αγώνα, τον τελειώνουν κιόλας. Στο ποδόσφαιρο είναι 11 οι βασικοί παίκτες σε ρόστερ 16 ατόμων. Για την επιλογή των βασικών αποφασίζει ο προπονητής βάσει των στατιστικών και της εξέλιξης που παρουσιάζει κάθε ψηφιακός παίκτης. Ο προπονητής πρέπει να έχει μεγάλη εμπειρία, ηγετική φυσιογνωμία κι έχει την ευθύνη της πρώτης και τελευταίας κουβέντας.

Η συζήτηση γίνεται μέσω ενδοεπικοινωνίας, εκεί καθορίζεται πώς θα παίξει η ομάδα. Ο προπονητής οφείλει επίσης να κάνει scouting report ώστε να προσαρμόζει τον τρόπο παιχνιδιού απέναντι σε κάθε αντίπαλο. Το τεχνικό επιτελείο στον Άρη είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. 

Στην ομάδα ποδοσφαίρου του Άρη προπονητής είναι ο Κωνσταντίνος Χουζούρης, χρόνια φίλος και συνεργάτης μου στα eSports και στο μπάσκετ του Άρη, προπονητής είναι ο Κώστας Παπανικολάου. Και οι δύο είναι από τους καλύτερους eSports αθλητές και προπονητές στην Ελλάδα, θεωρώ και στην Ευρώπη, και από τις πιο γνωστές μορφές στο ελληνικό community του 2Κ και του FIFA».

Η εξέλιξη των eSports θα εξαρτηθεί – κατά κύριο λόγο – από δύο παράγοντες. Από την αποτελεσματικότητα ομάδων αλλά και ομοσπονδιών στην προσέλκυση χορηγών κι αυτή θα διαμορφωθεί αναλόγως της δημοτικότητάς τους, δηλαδή του αριθμού των θεατών. «Μέσω των eSports είναι προφανές ότι αναπτύσσεται επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Τα eSports αποτελούν μία ολόκληρη βιομηχανία που απευθύνεται σε ένα πολύ δυναμικό κοινό, τους Millenials, και πλέον και την Gen Z, με όλο και αυξανόμενη αγοραστική δύναμη.

Είναι επόμενο ότι μέσα σε αυτή την δεκαετία θα φτάσουν να ανταγωνίζονται σε θέαση και εμπορικότητα τις σπουδαιότερες διοργανώσεις του φυσικού αθλητισμού. Υπάρχει η προσδοκία για αύξηση της εμπορικότητας των διοργανώσεων αλλά και των οφελών μέσα από το marketing και στην Ελλάδα.

Η ελληνική αγορά ακολουθά πιστά την ραγδαία εξέλιξη των eSports στο εξωτερικό, μένοντας πάντα λίγα βήματα πίσω από καινοτόμες αγορές, ως συνηθίζει, πράγμα που όμως σημαίνει ότι μπορεί κανείς εύκολα να προβλέψει και το μέλλον των esports στην χώρα μας. Εκτός Ελλάδας, οι αγώνες καλύπτονται στις περισσότερες χώρες.

Πλέον και η Ελλάδα αρχίζει να εντάσσει τα eSports σε τηλεοπτικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα, φέτος οι τελικοί στο Virtual Champions League μεταδόθηκαν από την Cosmote . Η NovaSports σε συνεργασία με την VGL δημιούργησαν το πρώτο τηλεοπτικού μεγέθους eSports πρωτάθλημα στην χώρα μας, τα ePlayoffs, όπου οι επίσημες eSports ομάδες των συλλόγων αγωνίζονται με βάση το πρόγραμμα των Playoffs της SuperLeague με σκοπό την ανάδειξη πρωταθλητή.

Στην προβολή των αγώνων, τα κανάλια Novasports ουσιαστικά ακολουθούν το μοντέλο που εφαρμόζουν και στη Superleague καθώς υπάρχει pregame και post game, συνεντεύξεις αθλητών. Όλες αυτές οι καινοτόμες προβολές και η όλο και μεγαλύτερη ανάμειξη Στο εξωτερικό οι περισσότερες eSports ομάδες έχουν δικά τους κανάλια στο Youtube μέσω των οποίων μεταδίδονται οι αγώνες της ομάδας».

 

Στην Ελλάδα, λόγω της υγειονομικής κρίσης σταμάτησε κάθε αθλητική δραστηριότητα, τούτο όμως δεν ισχύει για τον ψηφιακό αθλητισμό. «Η αγωνιστική παύση στον φυσικό αθλητισμό έδωσε μεγάλη προβολή στις ομάδες eSports. Ένα ευρύ κοινό με σχεδόν μηδενική εμπειρία και ασχολία με το χώρο έστρεψε την προσοχή του και ήρθε σε επαφή με τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και τις ομάδες του. Τα eSports μπήκαν για τα καλά και στο betting, και πιστεύω ότι η περίοδος που διανύουμε αποτελεί σημείο καμπής στην ιστορία του ηλεκτρονικού αθλητισμού. Η συμμετοχή στην ελληνική διοργάνωση κοστίζει 250 ευρώ συνολικά και το ίδιο ποσό απαιτείται και για τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις αν και το ποσό αυτό αυξάνεται κλιμακωτά τα τελευταία χρόνια. Φέτος τα κανάλια Novasports διοργάνωσαν το υποπρωτάθλημα των ePlayoffs και παρότι διακόπηκε η σεζόν στον πραγματικό αθλητισμό λόγω της υγειονομικής κρίσης, το αντίστοιχο ψηφιακό συνεχίζεται κανονικά. Στη Ευρώπη, οι ομάδες παίζουν ως επί των πλείστων στη διοργάνωση Virtual PRO LEAGUE το οποία κατ’ αντιστοιχία είναι το Europa League, ενώ η ΑΕΚ ως περσινή Πρωταθλήτρια έπαιξε στο V CHAMPIONS LEAGUE. Μάλιστα τα κανάλια Novasports παρουσιάζουν τους αγώνες των ePlayoffs που εξήγησα νωρίτερα, μέσω του καναλιού στο Youtube. Ο νικητής έχει έπαθλο το οποίο είναι μεγαλύτερο στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις».

Επόμενα Άρθρα

Mια φάση, μια ιστορία: Η μυθική επέμβαση του Σαργκάνη που θύμισε Μπανκς! (vids)

Mια φάση, μια ιστορία: Η μυθική επέμβαση του Σαργκάνη που θύμισε Μπανκς! (vids)

To G-Weekend Journal εγκαινιάζει μια νέα στήλη, όπου σκοπός της είναι να ανασύρει από το χρονοντούλαπο του ελληνικού ποδοσφαίρου στιγμές και φάσεις που έμειναν στην ιστορία. Η αρχή γίνεται με...

Τα soundtrack που δεν θα ξεχάσουμε (vids)

Τα soundtrack που δεν θα ξεχάσουμε (vids)

Το G- Weekend Journal φρεσκάρει τη μνήμη σας και παρουσιάζει τα μουσικά θέματα που συνόδευσαν και συνοδεύουν μερικές «μυθικές ταινίες»!