Κυρανάκος στο Gazzetta: «Θέλουμε καινοτόμες ιδέες στον στίβο»

Κώστας Ευθυμιάδης
Κυρανάκος στο Gazzetta: «Θέλουμε καινοτόμες ιδέες στον στίβο»

bet365

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΓΑΣ, Σωτήρης Κυρανάκος, μιλά στο Gazzetta για τις αλλαγές της νέας διοίκησης του ΣΕΓΑΣ πάνω στον αθλητικό σχεδιασμό και την εκ νέου ανάδειξη του ελληνικού στίβου.

Το πόστο του Γενικού Διευθυντή ήταν ένα κενό ουσιαστικά που είχαν οι ελληνικές ομοσπονδίες. Με τη νέα διοίκηση του ΣΕΓΑΣ, ο Σωτήρης Κυρανάκος είναι αυτός που ανέλαβε να φέρει εις πέρας τον ρόλο αυτό.

Στις υποχρεώσεις του είναι να υπάρξουν καινοτόμες ιδέες, συνεργασίες με τις Περιφέρειες και γενικότερα να αναδειχθεί το άθλημα του στίβου.

Μετά από έναν χρόνο στα διοικητικά, το ταμείο έχει θετικό πρόσημο, με τον Κυρανάκο, πέρα από τις υποχρεώσεις του ΣΕΓΑΣ, να έχει ενεργό ρόλο στον στρατηγικό σχεδιασμό των Ελλήνων Ολυμπιονικών.

Μίλησε στο Gazzetta γι’ αυτόν τον ένα χρόνο στο συγκεκριμένο πόστο, κάνοντας έναν απολογισμό της μέχρι τώρα δουλειάς που έχει γίνει.

- Ο ΣΕΓΑΣ έχει αλλάξει σημαντικά σε νέα πρόσωπα από τις τελευταίες εκλογές, αλλά και σε νοοτροπία. Τι είναι αυτό που θέλει η νέα διοίκηση, στο κομμάτι που σας αναλογεί, να αλλάξει και πως θα το πετύχει αυτό;

«Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ αποτελείται από ανθρώπους καταρχήν που αγαπούν τον στίβο και τον αθλητισμό γενικότερα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για να μπορέσει να σχεδιαστεί, αλλά και να γίνει πραγματικότητα το όραμα των ανθρώπων της Διοίκησης. Ενα όραμα που γίνεται μεγαλύτερο αλλά και πιο εύκολο να υλοποιηθεί όταν τα μέλη του Δ.Σ ήταν αθλητές παγκοσμίου επιπέδου ή στελέχη με τεράστια εμπειρία στην Διοίκηση του Αθλητισμού.
Η νέα Διοίκηση με την Σοφία Σακοράφα σε ρόλο... καπετάνιου σε φουρτούνα, πήρε μια μεγάλη απόφαση και δύσκολη στην πράξη. Να εμπιστευτεί απόλυτα τις δυνάμεις της, το έμψυχο δυναμικό της. Σε όλα τα πόστα. Αυτή η λογική εφαρμόστηκε και στο management της Ομοσπονδίας αλλά και του Μαραθωνίου της Αθήνας. Αποδέχτηκα με μεγάλη υπερηφάνια και χαρά αλλά και τεράστιο άγχος την ευθύνη του Γενικού Διευθυντή».

Ποιες είναι δηλαδή οι ιδιαιτερότητες στον συγκεκριμένο ρόλο που έχετε αναλάβει;

Ημιμαραθωνιος

«Στην πράξη ο ρόλος του Γενικού Διευθυντή σε μια Αθλητική Ομοσπονδία είναι δύσκολος λόγω της ιδιαιτερότητας του οργανογράμματος λειτουργίας που έχουν οι ομοσπονδίες. Μόνιμο προσωπικό, προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, τεχνικό προσωπικό, προσωπικό με απόσπαση, εξωτερικοί συνεργάτες, ιατρικό προσωπικό, καθώς και δεκάδες άλλες κατηγορίες συνεργατών που ενώ είναι απαραίτητοι, δυσκολεύουν απίστευτα την συντονισμένη δομή μιας αθλητικής ομοσπονδίας. Ο ΣΕΓΑΣ ήταν η πρώτη Ομοσπονδία μαζί με την Κολυμβητική που προσπάθησε να συντονίσει όλες τις υπηρεσίες της σε ένα ενιαίο οργανόγραμμα, με ενιαίο management για πρώτη φορά. Ενα χρόνο όμως μετά αποδεικνύεται με νούμερα ότι με συλλογική προσπάθεια ο Ελληνικός Στίβος μπορεί να καταφέρει να κάνει πραγματικότητα ακόμα και το πιο δύσκολο εγχείρημα.
Η πραγματοποίηση 2 πολύ μεγάλων αγώνων, του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας και του Αυθεντικού Μαραθωνίου μέσα σε διάστημα 2 μηνών, σε δύσκολες συνθήκες με νέα ομάδα τεχνικών με πραγματική όμως αγάπη γι' αυτό που κάνουν, αξιοποιώντας την μεγάλη εμπειρία των υπαλλήλων του ΣΕΓΑΣ, τηρώντας στο έπακρο τα υγειονομικά πρωτόκολλα, μειώνοντας σχεδόν στο 50% τα κόστη του αγώνα ήταν το πρώτο και μεγάλο στοίχημα της νέας Διοίκησης. Και πέτυχε απόλυτα».

Εχει δοθεί ένα βάρος στο χορηγικό πρόγραμμα κι από άλλα στελέχη…

«Με την καθοδήγηση του Αντιπροέδρου του ΣΕΓΑ, Κωνσταντίνου Κεντέρη, που καθημερινά δίνει όλο του το “είναι” για να δει περισσότερους μικρούς αθλητές να χαμογελάνε, μέσα σε 3 μήνες ολοκληρώσαμε το πληρέστερο χορηγικό πρόγραμμα σε αθλητική Ομοσπονδία. 19 χορηγοί και υποστηρικτές, κορυφαίες εταιρείες στο είδος τους όχι μόνο στην Ελλάδα, αποτελούν την βάση για να στηριχθούν οικονομικά οι πρωταθλητές μας, οι προπονητές τους, τα σωματεία μας, οι μικροί μας αθλητές σε όλη την Ελλάδα, το αγωνιστικό μας πρόγραμμα. Τα όνειρα και οι ελπίδες τους»

Ποια είναι η βασικότερη αλλαγή που έφερε ο τρόπος λειτουργίας της ομοσπονδίας;

«Είναι τα πρωτόκολλα συνεργασίας με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της χώρας μας, Α και Β βαθμού που σχεδίασε η προηγούμενη Διοίκηση του ΣΕΓΑΣ και συνεχίστηκε με τον ίδιο ζήλο από την τωρινή. Προχωρήσαμε σε ελάχιστο χρόνο σε συνεργασία με 6 Περιφέρειες της χώρας και άμεσα ολοκληρώνουμε ένα μεγαλύτερο εύρος. Πρωτόκολλα συνεργασίας, πρωτοπόρα για τον Ελληνικό Αθλητισμό που δίνουν την δυνατότητα να δημιουργηθούν κέντρα προετοιμασίας των Εθνικών μας ομάδων σε όλη την Ελλάδα, ενώ παράλληλα δίνουμε την ευκαιρία σε χιλιάδες μαθητές να γνωρίσουν από κοντά αλλά και να προπονηθούν μαζί με τους καλύτερους Ελληνες αθλητές»

«Ο ΣΕΓΑΣ έχει την καλύτερη ομάδα ανθρώπινου δυναμικού»

Το μάνατζμεντ του αγωνιστικού σχεδιασμού είναι ένα πολύπλοκο κομμάτι. Ποιες είναι οι προκλήσεις κ στο να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός μιας ομοσπονδίας πάνω σε αυτό;

«Το μάνατζμεντ σε έναν οποιοδήποτε οργανισμό ή φορέα αποτελείται ουσιαστικά από ένα σύνολο δραστηριοτήτων που ως στόχο έχει να εξασφαλίσει και να μοιράσει τους πόρους του Οργανισμού με τον πλέον αποτελεσματικότερο τρόπο. Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Ομοσπονδίας αλλά και η στήριξη περισσοτέρων αθλητών, προπονητών και των σωματείων τους ήταν και οι βασικότερες αιτίες της αλλαγής του σχεδιασμού του τεχνικού οργανογράμματος της Ομοσπονδίας. Με παράλληλους στόχους τον σαφή διαχωρισμό ρόλων και αρμοδιοτήτων, την καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία μεταξύ Παγκόσμιας, Ευρωπαϊκής και Βαλκανικής Ομοσπονδίας με τον ΣΕΓΑΣ, την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των στελεχών της Ομοσπονδίας αλλά και νέων ανθρώπων που αγαπούν τον Κλασικό Αθλητισμό, ο ΣΕΓΑΣ προχώρησε σε ένα καινούργιο αγωνιστικό σχεδιασμό που μόλις ένα χρόνο μετά έχει ως αποτέλεσμα. Διπλασιάστηκαν οι συμμετοχές των αθλητών μας στις Διεθνείς διοργανώσεις (σε σχέση με το 2019), ενώ τριπλασιάστηκε ο αριθμός των αθλητών που συμμετείχε σε camp προετοιμασίας. Εφαρμόζουμε τον θεσμό των camp και στο εξωτερικό στην Χώρα διοργάνωσης των Αγώνων.»

Το 2021 για διάφορους λόγους, άλλαξε και το μάνατζμεντ στον Διεθνή Μαραθώνιο που περνά σε άλλη εποχή. Είναι ένα μεγάλο εγχείρημα το οποίο η Σακοράφα αποφάσισε να εμπιστευτεί σε χέρια εντός ΣΕΓΑΣ. Πόσο ρίσκο είχε αυτή η πρωτοβουλία;

«Κάθε αλλαγή εμπεριέχει ρίσκο, ειδικά στον αθλητισμό που συνήθως δεν υπάρχει χρόνος για δοκιμές. Φανταστείτε, θεωρητικά, τι ρίσκο είχε μια αλλαγή ενός πετυχημένου αγώνα που δεν έχει μόνο αγωνιστικές και οικονομικές προεκτάσεις, αλλά είναι και ένα από τα βασικότερα "οχήματα" προβολής της χώρας στο εξωτερικό.
Ένα χρόνο όμως μετά αποδεικνύεται ότι η Σοφία Σακοράφα είχε την γνώση, είχε την εμπειρία και ρίσκαρε λιγότερο απ 'οσο φαινόταν στην αρχή. Ο ΣΕΓΑΣ δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει management μέσω εταιρειών. Η έλλειψη εσόδων για σχεδόν 2 χρόνια από τους αγώνες σε Δημόσιο Δρόμο λόγω covid, ο νέος προγραμματισμός της Διοίκησης που ήθελε μεγαλύτερη οικονομική στήριξη στις Εθνικές ομάδες, αλλά και η ισχυρή θέληση και πίστη της Προέδρου του ΣΕΓΑΣ ότι η Ομοσπονδία έχει την δυνατότητα να καταφέρει με τις δικές τις δυνάμεις να κάνει ακόμα και το καλό, καλύτερο, οδήγησε στην απόφαση ο Μαραθώνιος της Αθήνας να αλλάξει ριζικά. Και πετύχαμε αυτό που στην αρχή φαινόταν το ακατόρθωτο. Να κάνουμε τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ακόμα καλύτερο. Ο ΣΕΓΑΣ έχει την καλύτερη ομάδα ανθρώπινου δυναμικού στα γραφεία του, την πιο δεμένη ομάδα εθελοντών και φυσικά την καλύτερη ομάδα τεχνικών στην Ελλάδα και είμαστε περήφανοι όλοι στην ομοσπονδία για το έργο τους»

Μαραθώνιος

Το στοίχημα του Μαραθωνίου το κέρδισε οργανωτικά η ομοσπονδία. Πλέον που τοποθετείται ο πήχης με δεδομένο ότι θα έχουμε απαλλαγεί κάποια στιγμή και από τον κορονοϊό; Περιμένουμε κάτι καινούργιο;

«Ο ρόλος του manager είναι να κάνει το όραμα της Διοίκησης πραγματικότητα με το λιγότερο δυνατό κόστος. Αυτό είναι το δικό μου στοίχημα ως Γενικός Συντονιστής του Μαραθωνίου της Αθήνας. Να κρατήσουμε όλα όσα έφεραν τον Μαραθώνιο μας ψηλά τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά παράλληλα να επενδύσουμε σε καινοτόμες ιδέες, σε πρωτοπόρες συνεργασίες και κυρίως να ενισχύσουμε την συνεργασία μας με όλους τους Κρατικούς φορείς.
Για πρώτη φορά ο ΣΕΓΑΣ ενώνει τον φοιτητικό αθλητισμό. Ο αγώνας των 10χλμ το βράδυ της προηγούμενης του Μαραθωνίου θα έχει έντονο φοιτητικό χαρακτήρα καθώς θα συμμετέχουν φοιτητές από όλο τον κόσμο. Φοιτητές με ειδικά προνόμια για να μπορέσει αυτός ο αγώνας να αποτελεί κίνητρο για να επισκεφθούν την Αθήνα και να γνωρίσουν τον πολιτισμό της χώρας μας.
Πριν τον Μαραθώνιο θα γίνεται κάθε χρόνο το AUTHENTIC TALKS. Oυσιαστικά η πρώτη συνεδριακή πλατφόρμα για τις αξίες και τα ιδανικά που πρεσβεύει ο Μαραθώνιος μέσα από Αυθεντικές ιστορίες ανθρώπων με κύρος και προσωπικότητα που αποτελούν στον τομέα τους πρότυπο. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε ένα αγώνα που θα αποτελεί παράδειγμα για την προστασία του Περιβάλλοντος. Ουσιαστικά ένας αγώνας που με την βοήθεια φορέων και των χορηγών μας θα ανακυκλώνει σχεδόν όλα τα υλικά που θα χρησιμοποιεί.
Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε το κοινωνικό πρόγραμμα της Ομοσπονδίας μας συνεργαζόμενοι με τους συλλόγους δρομέων Υγείας, τους χορηγούς μας και κυρίως μέσα από την αγάπη των χιλιάδων δρομέων από όλο τον κόσμο»

Ποιο θεωρείς είναι το ιδανικό μοντέλο λειτουργίας των αθλητικών ομοσπονδιών αλλά και φορέων στην Ελλάδα όσον αφορά το management;

«Το βασικότερο που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι το management είτε μιας Ομοσπονδίας είτε οποιοδήποτε άλλου φορέα πρέπει βασίζεται σε ένα κοινό κανόνα: Να υλοποιείται ο στόχος ή οι επιμέρους στόχοι που θέτει η Διοίκηση στον manager σε χρόνο και κόστος που να είναι μέσα σε αποδεκτά όρια. Με απλά λόγια να παράγεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το λιγότερο δυνατό κόστος και σε χρόνο που να επιτρέπει την εύρυθμη λειτουργία όλων των λειτουργιών της Ομοσπονδίας ή του Φορέα. Φυσικά όλα αυτά για να πραγματοποιηθούν θα πρέπει να γίνει η καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων.
Ο σύνθετος τρόπος λειτουργίας μιας ομοσπονδίας κάνει το έργο ενός manager πιο απαιτητικό καθώς σχεδόν όλες οι Ομοσπονδίες στην Ελλάδα έχουν χρηματοδότηση από το Κράτος, άρα έχουν και πιο αυστηρά πλαίσια λειτουργίας και ελέγχου ενώ οι συνεχόμενες αλλαγές σε τεχνολογίες, αλλά και σε διοικητικά πρότυπα αναγκάζουν το ανθρώπινο δυναμικό μιας Ομοσπονδίας σε συνεχή εκπαίδευση για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες. Αυτό όμως που είναι το πιο σημαντικό, είναι να κατανοήσουμε τον ρόλο της Αθλητικής ομοσπονδίας. Να στηρίζει τα όνειρα και τις ελπίδες χιλιάδων παιδιών και των οικογενειών τους. Να θέτει τις βάσεις για να μπορούν να έχουν όλοι δικαίωμα είτε στον αθλητισμό είτε στον πρωταθλητισμό. Να στηρίζει τους πρωταθλητές της. Μέσα και έξω από τα στάδια. Γι’ αυτό και ο manager, είτε λέγεται Γενικός Διευθυντής, είτε CEO, πρέπει να ανήκει σε αυτήν. Να ξέρει την λειτουργία της, την φιλοσοφία της Διοίκησης, τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της»

Ο αθλητικός τουρισμός είναι ένα βασικό στοιχείο. Και η Ελλάδα σε άλλα αθλήματα αναλαμβάνει δειλά δειλά μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις. Πώς -πέρα από τον μαραθώνιο- σκοπεύει να κινηθεί η ομοσπονδία πάνω στον αθλητικό τουρισμό;

«Ξεκινώντας από τον Αυθεντικό Μαραθώνιο θα ήθελα να σας παραθέσω κάποια στοιχεία που θα φανερώσουν το πραγματικό μέγεθος του συγκεκριμένου αγώνα για την Ελληνική κοινωνία. Παρατηρούμε ότι το 40% των διεθνών συμμετεχόντων του Μαραθωνίου Αθήνας (δρομείς από 134 διαφορετικές χώρες το 2019) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά με αφορμή τον Μαραθώνιο Αθήνας. Το ετήσιο εισόδημα της πλειοψηφίας των διεθνών συμμετεχόντων ξεπερνάει τις 50.000 ευρώ, ενώ το 80% εξ’ αυτών ταξιδεύει τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο εκτός της χώρας διαμονής του για να συμμετάσχει σε αντίστοιχους αγώνες. Σύμφωνα με τις μελέτες του ΣΕΓΑΣ, στην διοργάνωση του 2019, ξεπεράσαμε τους 55.000 δρομείς (σε όλες τις διαδρομές), εκ των οποίων οι 11.000 από το εξωτερικό, ενώ υπολογίζεται τα έσοδα για την πόλη της Αθήνας ξεπέρασαν τα 30 εκ. ευρώ ενώ η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αττικής άγγιξε το 97%!! Υπολογίζεται ότι για κάθε ένα ευρώ που δαπανείται/επενδύεται από τον ΣΕΓΑΣ και κατ’ επέκταση από την Ελληνική Πολιτεία για τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Αθήνας, ο Μαραθώνιος «επιστρέφει» πίσω στην οικονομία της χώρας από 30 -35 περίπου ευρώ, (1 προς 35€).

Ακόμα όμως πιο σημαντικό από όλους τους παραπάνω αριθμούς είναι η διεθνής προβολή της χώρας μας. Στόχος μας παράλληλα λοιπόν με το αγωνιστικό κομμάτι είναι να επενδύσουμε και στην προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Γι’ αυτό και έχουμε ήδη δρομολογήσει συνεργασία με τον ΕΟΤ για συμμετοχή σε μεγάλες Εκθέσεις του Εξωτερικού, ενώ παράλληλα δημιουργήσαμε και προωθούμε διεθνής εκστρατεία με τον τίτλο #iAMAuthentic, ξεκινήσαμε για πρώτη φορά την προσπάθεια να ενώσουμε το δρομικό κίνημα των Πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο στην Ελλάδα και δημιουργήσαμε την εκπαιδευτική πλατφόρμα "AUTHENTIC TALKS".

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Τελευταία Νέα