Το Euroferry Olympia ήταν το 4o πλοίο της Grimaldi που καίγεται μέσα σε τρία χρόνια (vid)

Newsroom
Το Euroferry Olympia ήταν το 4o πλοίο της Grimaldi που καίγεται μέσα σε τρία χρόνια (vid)
Από το 2019 και μέχρι σήμερα, τέσσερα πλοία του ιταλικού ναυτιλιακού ομίλου Grimaldi, ο οποίος μετρά 75 χρόνια παρουσία στο χώρο, παίρνει φωτιά και καίγεται μεσοπέλαγα.

Σε κακό δαίμονα εξελίσσονται οι εν πλω πυρκαγιές για τον ιταλικό ναυτιλιακό όμιλο Grimaldi, καθώς σειρά σοβαρών συμβάντων έχουν καταγραφεί στο ιστορικό του στόλου του στο πρόσφατο παρελθόν. Όπως αναφέρει το Reader.gr, εκτός από το Euroferry Olympia, που εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Μπρίντεζι και φλέγεται στα ανοιχτά της Κέρκυρας, σε 3 ακόμα πλοία του ομίλου ξέσπασε φωτιά την τελευταία 3ετία. Η εταιρεία, με έδρα τη Νάπολη, μετρά 75 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλία διαθέτοντας έναν από τους μεγαλύτερους στόλους μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οι υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών διενεργούνται με το εμπορικό σήμα «Grimaldi Lines», με την εταιρεία να κατέχει σήμερα 3 γραμμές: Grimaldi Lines στη Μεσόγειο Θάλασσα, Minoan Lines σε γραμμές από / προς την Ελλάδα, και Finnlines στη Βαλτική Θάλασσα, πραγματοποιώντας θαλάσσιες συνδέσεις σε Σαρδηνία, Σικελία, Ισπανία, Ελλάδα, Μάλτα, Τυνησία και Μαρόκο.

Η φωτιά στο οχηματαγωγό Grande America

Ειδικότερα όπως αναφέρει το Reader.gr, ήταν μεσάνυχτα της 10ης Μαρτίου 2019, όταν ξέσπασε φωτιά στο οχηματαγωγό Grande America ενώ ταξίδευε στον Ατλαντικό Ωκεανό ανοιχτά του ακρωτηρίου Φινιστέρ στη βορειοδυτική Γαλλία. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Αμβούργο, κατευθυνόμενο προς την Καζαμπλάνκα όταν η ανεξέλεγκτη φωτιά προκάλεσε τη βύθισή του την επομένη μέρα στα περίπου 180 ναυτικά μίλια από την ακτή της Βρετάνης, σε μια περιοχή όπου η θάλασσα έχει βάθος 4.600 μέτρα. Τα 26 μέλη του πληρώματος και ο ένας επιβάτης εγκατέλειψαν το σκάφος αφού επιβιβάστηκαν στη σωσίβια λέμβο και διασώθηκαν από βρετανική φρεγάτα.

Από το Grande America υπήρξε διαρροή περίπου 2.200 τόνων ναυτιλιακών καυσίμων δημιουργώντας πετρελαιοκηλίδα μήκους 10 km και πλάτους 1 km, που κινήθηκε προς τη γαλλική ακτογραμμή απειλώντας τις γύρω περιοχές. Το πλοίο μετέφερε 365 εμπορευματοκιβώτια, εκ των οποίων τα 45 περιείχαν επικίνδυνο υλικό, συμπεριλαμβανομένων 10 τόνων υδροχλωρικού οξέως και 70 τόνων θειικού οξέως.

Το πολύτιμο φορτίο με τις Porche που κάηκε με τη φωτιά

Στα αμπάρια του Grande America όμως υπήρχε ένα πολύτιμο φορτίο. Μεταξύ των 2.000 αυτοκινήτων, που μετέφερε, βρίσκονταν και συνολικά 37 Porsche αξίας άνω των 10 εκατ. δολαρίων, που έγιναν στάχτη πριν βυθιστεί το πλοίο. Ανάμεσα τους, και οι 4 τελευταίες μονάδες της σειράς 911 GT2 RS, οι οποίες είχαν μόλις τερματίσει τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Porsche τον Φεβρουάριο του 2019. Για το λόγο αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία ενεργοποίησε ξανά τη γραμμή παραγωγής για την Porsche 911 GT2 RS, έτσι ώστε τα τελευταία 4 supercars να παραδοθούν τελικά στους ιδιοκτήτες τους στη Βραζιλία. Το πλοίο μετέφερε επίσης δεκάδες αυτοκίνητα Audi, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων RS4 και RS5. Κατά την επιθεώρηση του ναυαγίου από υποβρύχια οχήματα, που λειτουργούν εξ αποστάσεως, σφραγίστηκαν οι διαρροές λαδιού, που εντοπίστηκαν.

Η φωτιά στο οχηματαγωγό Grande Europa

Δύο μήνες αργότερα, πάλι νύχτα, ξέσπασε φωτιά στο οχηματαγωγό Grande Europa. Το με σημαία Ιταλίας σκάφος είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Σαλέρνο το απόγευμα της Δευτέρας, 13 Μαΐου, με προορισμό το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια. Στις 15 Μαΐου ενώ έπλεε περίπου 25 μίλια από την Πάλμα ντε Μαγιόρκα σήμανε συναγερμός για τα 25 μέλη του πληρώματος. Το Grande Europa μετέφερε 1.687 οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά, εκσκαφείς κ.λπ.) - η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ήταν ολοκαίνουργια - και 49 εμπορευματοκιβώτια, που περιείχαν κυρίως τρόφιμα.

Ο συναγερμός ήχησε στις 00:45 π.μ. λόγω της πυρκαγιάς, που ξέσπασε στο κατάστρωμα 3, η οποία κατασβέστηκε πλήρως από το πλήρωμα έπειτα από περίπου 45 λεπτά. Στις 04:00 π.μ., εντοπίστηκε και δεύτερη φωτιά στο κατάστρωμα 8, η οποία επεκτάθηκε στο κατάστρωμα 9. Ο πλοίαρχος του σκάφους ενημέρωσε τις αρμόδιες ιταλικές και ισπανικές Αρχές για τις δύο πυρκαγιές και 15 μέλη του πληρώματος απομακρύνθηκαν από ελικόπτερο της ισπανικής ακτοφυλακής. Η φωτιά τελικά κατασβέστηκε το μεσημέρι της επόμενης μέρας και το Grande Europa ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι της Πάλμα ντε Μαγιόρκα. Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι δύο πυρκαγιές ξεκίνησαν από δύο διαφορετικά καινούργια αυτοκίνητα και στη συνέχεια επεκτάθηκαν στα διπλανά τους.

Ομιλος Grimaldi: Οι αυστηρότεροι έλεγχοι μετά τις δύο φωτιές

Τις μέρες εκείνες ο Όμιλος Grimaldi μετά τον μεγάλο αριθμό πυρκαγιών σε οχήματα, που μεταφέρονται με φορτηγά πλοία, ζήτησε την εισαγωγή αυστηρότερων ελέγχων και κανονισμών στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, όχι μόνο για τα οχήματα αλλά και για εμπορευματοκιβώτια. Συγκεκριμένα, ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος ζήτησε περισσότερους ελέγχους στις μπαταρίες των αυτοκινήτων, οι οποίες συχνά προκαλούν βραχυκύκλωμα στα πλοία, καθώς και στους τερματικούς σταθμούς των λιμανιών. Στο ίδιο πλαίσιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πρέπει να υπάρξει πλήρης απαγόρευση της παρουσίας προσωπικών αντικειμένων εντός των μεταχειρισμένων οχημάτων, που μεταφέρονται με πλοία αυτού του τύπου, ενώ αναφορικά με τα εμπορευματοκιβώτια κάλεσε τις αρμόδιες Αρχές να καταστήσουν υποχρεωτική την πιστοποίηση από νηογνώμονα της σωστής γέμισης των κοντέινερ, που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα.

Στο δικαστήριο κατηγορούμενοι για εμπρησμό

Τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, όπως αναφέρει το Reader.gr ο Ιταλός πλοίαρχος και δύο αξιωματικοί του Grande Europa εμφανίστηκαν στο δικαστήριο στη Βαλένθια της Ισπανίας κατηγορούμενοι για φερόμενο εμπρησμό. Τα μέλη του πληρώματος αρνήθηκαν κατηγορηματικά την κατηγορία με το ισπανικό δικαστήριο να ορίζει χρηματική εγγύηση 9.000 ευρώ για τον πλοίαρχο και 5.000 ευρώ για τους άλλους δύο αξιωματικούς. Από την πλευρά της η πλοιοκτήτρια εταιρεία επανέλαβε τη θέση της ότι η μεγάλη πυρκαγιά πιθανότητα προκλήθηκε από μπαταρίες σε δύο νέα αυτοκίνητα στο πλοίο, τροφοδοτώντας ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους, που ενέχουν φορτία υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων.

Η φωτιά στο πλοίο Cruise Ausonia

Ομως και η χρονιά του 2018 είχε κλείσει με ένα ακόμα σοβαρό συμβάν για την Grimaldi Lines καθώς τα ξημερώματα τις 28ης Οκτωβρίου ξέσπασε φωτιά στο μηχανοστάσιο του πλοίου Cruise Ausonia, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παλέρμο - Λιβόρνο.

Στο πλοίο με 85μελές πλήρωμα επέβαιναν 262 επιβάτες, μεταξύ των οποίων 10 παιδιά. Οι επιβάτες φόρεσαν τα σωσίβιά τους αλλά δεν χρειάστηκε να εγκαταλείψουν το σκάφος, που επέστρεψε με πολύ μικρή ταχύτητα και με μεγάλη δυσκολία στο Παλέρμο, έχοντας σε λειτουργία μόνο τη μία από τις τρεις μηχανές του. Πάντως, οι πυρκαγιές σε σκάφη του ιταλικού ομίλου δεν εξαντλούνται στην τελευταία 3ετία. Τον Απρίλιο του 2014 ξέσπασε φωτιά πάλι σε οχηματαγωγό πλοίο. Ο καπνός, που αναδυόταν από το Repubblica di Roma, με χωρητικότητα φορτίου 2.200 αυτοκίνητα και 890 κοντέινερ, ενώ έπλεε στον κόλπο της Γουινέας προκάλεσε κινητοποίηση αλλά το συμβάν δεν πήρε έκταση.