Έχει πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί

Έχει πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί

Βασίλης Βλαχόπουλος Βασίλης Βλαχόπουλος
Έχει πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για τα ζητήματα στα οποία θα πρέπει να εστιάσει ο Άρης αλλά και την αποφυγή ενασχόλησης με την επικοινωνιακή σπέκουλα.

Ο Άρης δεν έχει την πολυτέλεια να ξοδέψει ενέργεια απέναντι στο τοξικό περιβάλλον του ελληνικού ποδοσφαίρου. Η αποφυγή ενασχόλησης με πρόσωπα που λαϊκίζουν και τα οποία επιδιώκουν είτε ενίσχυση του επιπέδου συσπείρωσης στη δική τους ομάδας είτε δημιουργίας άλλοθι σε περίπτωση αποτυχίας, δεν είναι δείγμα ανωτερότητας αλλά αναγκαστική επιλογή ούτως ώστε να λειτουργήσει ο οργανισμός σε καθεστώς ψυχικής υγείας. Το ίδιο ισχύει και με τους επικοινωνιακούς μηχανισμούς. Είναι τα εκτελεστικά όργανα μιας φαιδρής κατάστασης και για να έχουν λόγο ύπαρξης θα πρέπει να παρουσιάζουν κάτι διαφορετικό από την πραγματικότητα, αποκρύπτοντας την αλήθεια. Την αλήθεια που γνωρίζουν όλοι όσοι απέμειναν και ασχολούνται σοβαρά με το ελληνικό ποδόσφαιρο. Όσοι βέβαια γνωρίζουν το παρελθόν, κάθονται σε μια γωνιά και γελούν, διαπιστώνοντας την επιχείρηση διαστρέβλωσης της πραγματικότητας.

Για να πάμε στα ουσιαστικά, ο Άρης έχει πολύ πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί. Αγωνιστικά προβλήματα υπάρχουν και στη συγκεκριμένη γωνιά σημειώθηκαν στο διάστημα του αήττητου σερί. Δεν ήταν δείγμα μετριοπάθειας. Οφείλεις να καταγράψεις αυτό που βλέπεις και όχι αυτό που θα ήθελες να δεις. Η βάση του προβλήματος βρίσκεται στην κορυφή. Μπορεί να μην αναδείχθηκε στην πραγματική μορφή του στα παιχνίδια απέναντι σε μέτριους αντιπάλους ή σε ομάδες οι οποίες δεν ήταν σε καλή αγωνιστική κατάσταση, φάνηκαν όμως στην πρώτη ευκαιρία. Στον αγώνα με τον Ολυμπιακό ο Άρης δεν παρουσίασε τίποτε διαφορετικό σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Όσοι παρακολουθούν τα παιχνίδια της ομάδας του Άκη Μάντζιου, το γνωρίζουν. Είναι πρόβλημα η περιορισμένη δημιουργία και αποκτά εντονότερο χαρακτήρα αν συνυπολογιστεί η ατομική ποιότητα των παικτών της μεσοεπιθετικής γραμμής.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ… ΠΛΑΝΗΤΩΝ

Η δυσκολία στη δημιουργία είναι ευδιάκριτη. Στο τελευταίο παιχνίδι, ο Ολυμπιακός φρόντισε να κόψει τις γραμμές επικοινωνίας του Μπρούνο Γκάμα με την υπόλοιπη ομάδα. Είχε διαβάσει ότι ο Ματέο Γκαρσία βρίσκεται σε κακό φεγγάρι. Πλην των 20-25 αγωνιστικών λεπτών με τον Αστέρα Τρίπολης, ο Αργεντίνος δεν έχει ουσία στο παιχνίδι του, παρά τις απελπισμένες προσπάθειες του Άκη Μάντζιου να του βρει τη θέση αλλά και τον ρόλο που του ταιριάζει. Και δεν είναι τόσο το συμπέρασμα που αναδεικνύεται μέσα από τη γλώσσα των αριθμών όπου σε 317 αγωνιστικά λεπτά μετρά πέντε τελικές προσπάθειες, όσο η συνολική αγωνιστική συμπεριφορά του. Δεν πηγαίνει στο ένας εναντίον ενός, δεν «κουβαλάει» την ομάδα του στο transition παιχνίδι, δεν δίνει την πάσα στο σωστό timing.

Είναι πράγματα που πέτυχε συνηθίσαμε να τα βλέπουμε παρόντος του Γιάννη Φετφατζίδη. Ως αδυναμία, ο τελευταίος είχε την απροθυμία ανταπόκρισης στα ανασταλτικά καθήκοντα, το έκανε κυρίως όταν έχανε την μπάλα και κατευθυνόταν περισσότερο από το πείσμα και το αθλητικό εγωισμό του. Ο Γκαρσία έχει συνέπεια σ’ αυτό το κομμάτι, αλλά δεν υπηρετεί τον ρόλο του στα αντίστοιχα δημιουργικά.

Η μετριότατη αγωνιστική παρουσία του Γκαρσία συνδυάζεται με δεδομένο πρόβλημα στην κορυφή της επίθεσης. Ο Κριστιάν Λόπεθ παραμένει στη μία τελική προσπάθεια και συνεχίζεται να κινείται περισσότερο εκτός περιοχής. Ο Δημήτρης Μάνος αποκτήθηκε με σκοπό να διαδραματίσει ρόλο φορ που θα έρχεται από τον πάγκο, έχει 12 τελικές προσπάθειες αλλά παραμένει σε κατάσταση… διαζυγίου με τα αντίπαλα δίχτυα. Ωστόσο, δεν θα φορτωθεί ο Έλληνας φορ αυτό που θα έπρεπε να είχε προσφέρει ο Λόπεθ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι «κίτρινοι» έχουν πάρει τα γκολ τους από τους παίκτες της μεσοεπιθετικής γραμμής. Επτά γκολ έχουν δώσει οι Μπρούνο Γκάμα (4), Φακούντο Μπερτόγλιο (2), Χαβιέρ Ματίγια (1), υπάρχει επίσης και το τέρμα του Γιάννη Φετφατζίδη πριν αναχωρήσει για την Αραβία. Αυτός ο απολογισμός (των 11 γκολ σε οκτώ αγώνες) είναι πενιχρός για μια ομάδα η οποία θέλει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο Πρωτάθλημα.

Ο ΜΑΝΤΖΙΟΣ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Αυτές ήταν προαποφασισμένες ενόψει του εκτός έδρας αγώνα με την ΑΕΛ, πλέον όμως ενδέχεται να είναι περισσότερες σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό. Στο τελευταίο 48ωρο, ο Άκης Μάντζιος είχε δύο τετ α τετ με τον Ματέο Γκαρσία, προφανώς επιδιώκει να ξεμπλοκάρει το μυαλό του. Πολλές φορές, στη σκέψη ενός ποδοσφαιριστή, το απλό είναι πολύ σύνθετο και το αντίστροφο. Φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή ο Αργεντίνος βρίσκεται σ’ αυτή τη φάση. Χρειάζεται τη βοήθεια του προπονητή του, των συμπαικτών του και θα την έχει γιατί στοιχειοθετεί σημαντικό κεφάλαιο για την ομάδα. Δεν αποκλείεται η διαχείριση αυτού του κεφαλαίου να απαιτεί να μην ξεκινήσει στο παιχνίδι με τη ΑΕΛ.

Είναι μία σκέψη που βρίσκεται στο μυαλό δίχως να έχει αποκτήσει τελική μορφή. Γενικώς ο προπονητής του Άρη ψάχνει τρόπους ούτως ώστε να κάνει πιο δημιουργική την ομάδα του γιατί και στη δική του κοσμοθεωρία είναι τουλάχιστον ανώμαλο το γεγονός της περιορισμένης παραγωγής από παίκτες αυτού του επιπέδου. Γι’ αυτόν τον λόγο, όταν ανέλαβε τον Άρη έδωσε βάση στο μεσοαμυντικό κομμάτι. Τότε, αυτή (φαινόταν ότι) ήταν η βασική αγωνιστική αδυναμία της ομάδας και δεν πίστευε ότι θα έφθανε στο σημείο να προβληματίζεται για την επιθετική γραμμή.

Μάθε πού θα δεις ζωντανά όλους τους αγώνες σήμερα μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.