Τσέλσι: Είναι εφικτός ο στόχος του Μπόελι για έσοδα ενός δισεκατομμυρίου λιρών;

Τσέλσι: Είναι εφικτός ο στόχος του Μπόελι για έσοδα ενός δισεκατομμυρίου λιρών;

Βασίλης Μπαλατσός
Τσέλσι: Είναι εφικτός ο στόχος του Μπόελι για έσοδα ενός δισεκατομμυρίου λιρών;

bet365

H διοίκηση του Τοντ Μπόελι έχει θέσει ως στόχο τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της Τσέλσι και την «εκτόξευση» στις ένα δισεκατομμύριο λίρες. Είναι όμως εφικτή αυτή η αποστολή;

Ακόμη και για τα «στάνταρ» που έχουν ήδη τεθεί από την κοινοπραξία του Τοντ Μπόελι και της Clearlake Capital, o στόχος που επικοινώνησε ο συνιδιοκτήτης της αμερικανικής εταιρείας επενδύσεων, Χοσέ Ελ Φελισιάνο, ξεπερνάει κάθε όριο και... λογική. Σε μια εκδήλωση του Bloomberg Invest την περασμένη εβδομάδα αναφέρθηκε στη φιλοδοξία της νέας διοίκησης να υπερδιπλασιάσει τα έσοδα της Τσέλσι και να φτάσει στο ποσό - ορόσημο του 1 δισεκατομμυρίου λιρών.

«Πιστεύουμε ότι έχουμε μια απίστευτη ευκαιρία να διπλασιάσουμε τα έσοδα», είπε ο Φελισιάνο. «Πιστεύουμε ότι έχουμε μια από τις καλύτερες αθλητικές επενδύσεις στον κόσμο και μπορούμε να φτάσουμε τα έσοδα μας στο ένα δισεκατομμύριο».

Για να θέσουμε αυτόν τον στόχο σε ένα πλαίσιο, μόνο η Μπαρτσελόνα έχει σπάσει το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων (894 εκατ. λίρες) στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο και αυτό ήταν πριν αρχίσει η πανδημία της COVID-19, η οποία έχει σημαντικό και συνεχή αντίκτυπο στα οικονομικά του συλλόγου της La Liga.

Τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της Τσέλσι- για το έτος που έληξε τον Ιούνιο του 2021, όταν ο Ρόμαν Αμπράμοβιτς ήταν ακόμα ιδιοκτήτης - ανέφεραν αύξηση εσόδων κατά 7% στις 435 εκατομμύρια λίρες. Αυτό είναι ένα υγιές ποσό, αλλά αυτό είναι ένα σημαντικό άλμα που συζητείται εδώ, ειδικά για έναν σύλλογο που εξαρτιόταν τόσο από την οικονομική υποστήριξη του Ρώσου μεγιστάνα. Πρέπει να τονιστεί ότι ο Φελισιάνο μιλούσε για έναν στόχο για το μέλλον και ότι δεν περιμένει αυτό να συμβεί αμέσως.

Η Τσέλσι έγινε ένας από τους μεγαλύτερους συλλόγους στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο υπό τον Αμπράμοβιτς και έχει καθιερωθεί σταθερά την πρώτη 10άδα της κατάταξης του Football Money League που καταρτίζει η Deloitte σε ετήσια βάση. Είναι όμως εφικτό ένα τόσο τεράστιο εισοδηματικό άλμα;

Εισιτήρια, τηλεοπτικά, διαφημίσεις και ανταγωνισμός

chelsea

Πρέπει να εξετάσoυμε τις τρεις παραδοσιακές μορφές εσόδων: εισιτήρια αγώνα, τηλεοπτικά και διαφημίσεις.

Τα εισιτήρια για τον αγώνα μπορούν να αυξηθούν μόνο εάν... μετακινήσουν το γήπεδο ή αυξήσουν το μέγεθος του Stamford Bridge. Αυτό θα είναι πολύ ακριβό. Εάν ανεβεί, για παράδειγμα, η χωρητικότητα στους 50.000 στην τρέχουσα τοποθεσία (42.000 η σημερινή) δεν πρόκειται να κάνει τεράστια διαφορά, ίσως να πάρουν επιπλέον 20 εκατομμύρια λίρες ετησίως. Δεν είναι αυτό το κενό που αναζητούν.

Οι συμφωνίες μετάδοσης που έχουμε επί του παρόντος καθορίζονται από την Premier League και την UEFA (για ευρωπαϊκές διοργανώσεις συλλόγων). Και τα δύο έχουν «ταβάνι». Η τελευταία συμφωνία της Premier League για την εγχώρια τηλεόραση, από το 2022 έως το 2025, ήταν η ανανέωση της συμφωνίας των 5 δισεκατομμυρίων λιρών που κατέβαλαν οι Sky Sports, BT Sport και Amazon για να μεταδώσουν τηλεοπτικά 200 παιχνίδια τη σεζόν μεταξύ 2019 και 2022.

Οι μεγάλοι σύλλογοι θα ήθελαν να αφαιρέσουν τα δικαιώματά τους από την Premier League και να τα πουλήσουν απευθείας στους φιλάθλους. Αυτό θα μπορούσε να είναι πολύ ωφέλιμο για έναν σύλλογο όπως η Τσέλσι. Για να το πετύχει αυτό, θα πρέπει να λάβει 14 ψήφους στη συνέλευση των μετόχων της Premier League, στην οποία κάθε ένας από τους 20 συλλόγους της διοργάνωσης σε κάθε δεδομένη σεζόν παίρνει μία ψήφο ο καθένας. Καλή τύχη με αυτό...

Προηγουμένως, η απειλή της ευρωπαϊκής Super League είχε βοηθήσει να αποσπαστούν όλο και περισσότερες παραχωρήσεις από τους μικρότερους συλλόγους. Τώρα η Super League είναι ουσιαστικά... εκτός. Πώς θα πείσουν οι «μεγάλοι» τους άλλους συλλόγους να εγκαταλείψουν τα δικαιώματά τους;

Όσον αφορά την εμπορική πλευρά των πραγμάτων, η Τσέλσι βρίσκεται σε μια πολύ ανταγωνιστική βιομηχανία όσον αφορά τη χορηγία στο μπροστινό μέρος της φανέλας. Δεν υπάρχει τίποτα που έχoυν οι Λονδρέζοι και δεν έχουν η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μπαρτσελόνα, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Μπάγερν Μονάχου.

Οι... αμερικάνικες καινοτομίες του Μπόελι και το Metaverse

todd

Πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται... έξω από το κουτί και εδώ είναι που η κοινοπραξία αρχίζει να αφήνει το στίγμα της.

Έχουμε ήδη δει τα σχόλια του Τοντ Μπόελι για έναν αγώνα All-Star της Premier League — βορράς εναντίον νότου. Είναι αγώνες που «τραβάνε» στο εξωτερικό, όπως βλέπουμε στο NFL και στο NBA.

Μήπως εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο Metaverse, εάν μπορούν να πείσουν τους ανθρώπους να πληρώσουν για έναν αγώνα pay-per-view μέσω μάσκας εικονικής πραγματικότητας; Θα μπορούσαν να μεταδώσουν ζωντανά αγώνες από το Stamford Bridge στη Βοστώνη, τη Νέα Υόρκη, το Ναϊρόμπι, το Πεκίνο, την Μπανγκόκ και ούτω καθεξής σε ένα γήπεδο 20.000 θέσεων όπου θα έχει αυτή την τεχνολογία; Είναι ουσιαστικά σαν να το παρακολουθείς στην τηλεόραση, αλλά με 3D avatars ζωντανά, όπως το σκηνικό σόου ABBA Voyage (μια εικονική συναυλία στην οποία ψηφιακές εκδόσεις του γκρουπ της δεκαετίας του 1970 παίζουν στη σκηνή).

Η κοινοπραξία της Τσέλσι είναι πολύ επικεντρωμένη στην τεχνολογία και γνωρίζουν ότι οι Λονδρέζοι έχουν μια τεράστια παγκόσμια βάση φιλάθλων και ότι αυτή δεν μπορεί να φτάσει εύκολα στο Stamford Bridge, συν το ότι ούτως ή άλλως δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα εισιτήρια. Ίσως σκέφτονται, «Μπορούμε να φέρουμε μια μορφή του Stamford Bridge στους θαυμαστές;». Σε αντίθεση με το NFL και το NBA, το ποδόσφαιρο έχει ένα μεγάλο κοινό που είναι έτοιμο να πληρώσει...

Η ονοματοδοσία του Stamford Bridge, ο μύθος των φανελών και το αδιέξοδο

staamford

Η Τότεναμ αναζητά 20 έως 25 εκατομμύρια λίρες τη σεζόν και έχει συζητήσει με την Google, αλλά αυτό είναι για ένα γήπεδο που δεν έχει ένα διάσημο όνομα που να συνδέεται με αυτό. Εάν η Τσέλσι παραμείνει στο Stamford Bridge, ο κόσμος θα εξακολουθεί να αναφέρεται σε αυτό ως Stamford Bridge.

Δεν θα έχει τόση αξία για τους επενδυτές όσο, για παράδειγμα, το Emirates Stadium ή το Etihad Stadium. Είναι πραγματικά δύσκολο να βρεις μια καλή τιμή για ένα παλιό έδαφος. Οι επενδυτές το αγοράζουν πολύ περισσότερο όταν είναι νέο έδαφος.

Ακόμα ένα οικονομικό αδιέξοδο είναι οι εμφανίσεις. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους μύθους στον κλάδο! Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έβγαλε λιγότερα χρήματα από πωλήσεις φανελών φέτος από ό,τι την προηγούμενη, παρά την άφιξη του Κριστιάνο Ρονάλντο το περασμένο καλοκαίρι. Αν το σκεφτείς, αν όλοι αγοράσουν μια φανέλα του Ρονάλντο, δεν αγοράζουν τις φανέλες άλλων παικτών. Έτσι οι πωλήσεις απλώς «κινούνται» αλλά δεν βελτιώνονται από μόνες τους.

Μπορεί η Τσέλσι να αυξήσει τα έσοδα; Σίγουρα. Μπορούν να χτυπήσουν αυτό το μαγικό δισεκατομμύριο; Πρέπει να έχουν κάτι που δεν έχουμε δει ξανά στην βιομηχανία του ποδοσφαίρου.

Παραδοσιακά, δεν πρόκειται να λειτουργήσει, αλλά το ποδόσφαιρο μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό σε πέντε χρόνια, ιδιαίτερα στον τρόπο που καταναλώνεται. Η νέα διοίκηση της Τσέλσι έρχεται με πολλές ιδέες, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τις επόμενες κινήσεις τους

 

PREMIER LEAGUE Τελευταία Νέα