Οι επιστήμονες κατέγραψαν το πιο κοντινό αστέρι στη Γη που καταβροχθίζεται από μια τεράστια μαύρη τρύπα ενώ «φτύνει» τα κομμάτια του! (pics & vid)

Οι επιστήμονες κατέγραψαν το πιο κοντινό στη Γη αστέρι, που έχει ανακαλυφθεί να γίνεται «μεζές» για μια τεράστια μαύρη τρύπα!

Βιώνουμε, αναμφίβολα, μια πραγματική επανάσταση στον τομέα της αστρονομίας.

Η τεχνολογία και η επιστήμη έχουν φτάσει πια σε τέτοιο σημείο προόδου, που ο άνθρωπος μπορεί να δει πράγματα, τα οποία μόνο ως θεωρία -ή και επιστημονική φαντασία- υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια στο μυαλό του. Και το εκπληκτικό είναι ότι θεωρείται δεδομένο πως θα δούμε ακόμη πιο απίθανα πράγματα στο κοντινό μέλλον.

Ένα από αυτά είναι και το παρακάτω, που κατέγραψε μια βρετανική επιστημονική ομάδα.

Πρόκειται για ένα αστέρι, το οποίο καταβροχθίζεται από μια τεράστια μαύρη τρύπα, ενώ, την ίδια στιγμή, «φτύνει» τα κομμάτια του στο διάστημα!

Η μάζα των μαύρων τρυπών είναι γνωστό ότι μπορεί να παραμορφώσει τα αστέρια -όπως, αντίστοιχα, το φεγγάρι παραμορφώνει τους ωκεανούς της Γης, για να δημιουργήσει τις παλίρροιες.

Όταν, λοιπόν, ένα αστέρι πλησιάζει πολύ κοντά σε μία μαύρη τρύπα, δημιουργούνται ισχυρά παλιρροιακά φαινόμενα, που το διαλύουν και το μετατρέπουν σε ροή αερίου. Το πίσω μέρος της ροής αυτής, που ονομάζεται «ουρά», ξεφεύγει από το σύστημα. Το υπόλοιπο περιστρέφεται και περικυκλώνει τη μαύρη τρύπα με έναν δίσκο από συντρίμμια.

Το φαινόμενο αυτό, θυμίζουμε, καταγράφηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2019 και συγκεκριμένα στις 21 Ιανουαρίου. Το βίντεο τραβήχτηκε από τον δορυφόρο TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) της NASA και κατέγραψε το φαινόμενο, που ονομάστηκε από τους επιστήμονες ASASSN-19bt.

Το νέο αστέρι, ωστόσο, είναι το πιο κοντινό στη Γη που έχει ανακαλυφθεί να γίνεται «μεζές» για μια μαύρη τρύπα, καθώς βρίσκεται... μόλις 215 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά -αρκετά «νωρίς», δηλαδή, στον χρόνο, για να παρακολουθήσουν οι επιστήμονες ολόκληρη την καταστροφική διαδικασία.