Eurovision 2025: Οι νέοι κανόνες για τις σημαίες – Τι ισχύει για ΛΟΑΤΚΙ, Παλαιστίνη και... Ισραήλ

Eurovision 2025: Οι νέοι κανόνες για τις σημαίες – Τι ισχύει για ΛΟΑΤΚΙ, Παλαιστίνη και... Ισραήλ
Η EBU, ο οργανισμός πίσω από τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, ανακοίνωσε φέτος αλλαγές που έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις. Ανάμεσα στις πιο σημαντικές είναι η νέα πολιτική που αφορά τη χρήση σημαιών, καθώς και αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των συνεντεύξεων των καλλιτεχνών.

Αλλαγές στον κανονισμό για τις σημαίες

Η νέα πολιτική της EBU προβλέπει περιορισμούς στη χρήση σημαιών από τους συμμετέχοντες: πλέον, επιτρέπεται μόνο η επίσημη σημαία της χώρας τους. Δηλώσεις πολιτικού χαρακτήρα, όπως αυτές που έγιναν στο παρελθόν με σημαίες της Ουκρανίας ή άλλων χωρών, δεν επιτρέπονται. Η απόφαση έχει στόχο την αποφυγή πολιτικών μηνυμάτων κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, στο πνεύμα της ενότητας που -θέλει να- προβάλλει η Eurovision.

Αντίθετα, το κοινό μπορεί να φέρει μαζί του σημαίες —συμπεριλαμβανομένων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας ή της Παλαιστίνης— εφόσον δεν παραβιάζουν τη νομοθεσία της Ελβετίας, που φιλοξενεί φέτος τον διαγωνισμό. Αυτή είναι μια αλλαγή σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, όπου η EBU καθόριζε ποια σύμβολα ήταν επιτρεπτά.

Αλλαγές και στις συνεντεύξεις Τύπου

Πέρα από τους κανόνες για τις σημαίες, η EBU προχωρά και σε μεταρρυθμίσεις στις συνεντεύξεις των καλλιτεχνών. Οι καθιερωμένες συνεντεύξεις Τύπου καταργούνται ή περιορίζονται σημαντικά, ενώ οι καλλιτέχνες θα προστατεύονται περισσότερο από παρεμβάσεις και πιέσεις εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης.

 

Απάντηση της EBU για τη συμμετοχή του Ισραήλ

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η φετινή συμμετοχή του Ισραήλ, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή. Η EBU, απαντώντας σε σχετική επιστολή ευρωβουλευτών, διευκρίνισε ότι ο διαγωνισμός διεξάγεται μεταξύ ραδιοτηλεοπτικών φορέων και όχι κυβερνήσεων. Ο ισραηλινός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός KAN είναι πλήρες μέλος της EBU και έχει δικαίωμα συμμετοχής.

Παρά τις εντάσεις και ενστάσεις, η EBU επιμένει ότι ο διαγωνισμός παραμένει ένας θεσμός που στοχεύει στη σύνδεση των λαών μέσα από τη μουσική, πέρα από πολιτικές συγκρούσεις.