Έρευνα του Guardian αποκαλύπτει ότι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 127 τάνκερ στη Ρωσία κατά τη διάρκεια του πολέμου με την Ουκρανία

Κώστας Μιχαήλ
Έρευνα του Guardian αποκαλύπτει ότι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 127 τάνκερ στη Ρωσία κατά τη διάρκεια του πολέμου με την Ουκρανία

bet365

Οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν τον μεγαλύτερο αριθμό τάνκερ και κατάφεραν να «ξεφορτωθούν» 127 πλοία, τα οποία σε άλλες περιπτώσεις θα προορίζονταν για σκραπ.

Ευρωπαίοι και Αμερικανοί πλοιοκτήτες πούλησαν τουλάχιστον 230 «γερασμένα» δεξαμενόπλοια στον «γκρι στόλο» που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να αποφύγει τις δυτικές κυρώσεις στις εξαγωγές πετρελαίου της. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει ο Guardian, ο οποίος έφερε στο φως της δημοσιότητας μια εκτενή διεθνή έρευνα.

Όπως διαπιστώθηκε, οι εφοπλιστές έχουν βγάλει κέρδος άνω των 6 δισ. δολαρίων από τη χρονική στιγμή που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία το 2022 και έπειτα, μέσω πώλησης πλοίων σε αγοραστές από χώρες όπως η Ινδία, το Χονγκ Κονγκ, το Βιετνάμ και οι Σεϋχέλλες που δεν συμμετέχουν στις οικονομικές κυρώσεις κατά της Μόσχας.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το ολλανδικό ερευνητικό πρακτορείο Follow the Money (FTM), το οποίο συνεργάστηκε με ερευνητικά και ειδησεογραφικά sites σε εννέα χώρες, οι Έλληνες ιδιοκτήτες πούλησαν τον μεγαλύτερο αριθμό τάνκερ, καθώς «ξεφορτώθηκαν» 127 πλοία.

ploio

 

Οι δυτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι τα συγκεκριμένα πλοία χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, να διεξάγουν δράσεις κατασκοπείας για λογαριασμό της Μόσχας και για να χαρτογραφούν -και μερικές φορές καταστρέφουν- ζωτικής σημασίας υποθαλάσσιες υποδομές, όπως καλώδια.

Η έκθεση καταγράφει την περίπτωση δύο ελληνικών δεξαμενόπλοιων ηλικίας 15 ετών που πουλήθηκαν σε εταιρεία με έδρα το Ανόι, η οποία μετονομάστηκε και μετεγκαταστάθηκε από τη Μάλτα στον Παναμά, αργότερα συγκέντρωσαν 120 εκατομμύρια λίτρα ρωσικού πετρελαίου από το λιμάνι Ουστ-Λούγκα της Βαλτικής, κοντά στα σύνορα με την Εσθονία.

Η έρευνα εξηγεί ότι η G7 και η ΕΕ εισήγαγαν ανώτατο όριο στην τιμή του πετρελαίου στα τέλη του 2022, απαγορεύοντας σε εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην επικράτειά τους να διευκολύνουν τις πωλήσεις ρωσικού πετρελαίου πάνω από μια συγκεκριμένη τιμή, η αξία των πλοίων που θα μπορούσαν να νηολογηθούν σε μη δυτικές δικαιοδοσίες, εκτοξεύτηκαν στα ύψη.