Νέα αποκάλυψη για την προέλευση της πανδημίας : Τρεις επιστήμονες στη Γιουχάν οι πρώτοι ασθενείς με Covid

Επιμέλεια: Newsroom
Σοκάρει η νέα αποκάλυψη για την προέλευση της πανδημίας του Covid, σύμφωνα με την οποία οι πρώτοι ασθενείς ήταν τρεις επιστήμονες.

Μια νέα αποκάλυψη σχετικά με την προέλευση της πανδημίας δημοσιεύτηκε στο ενημερωτικό δελτίο Public της πλατφόρμας Substack. Σύμφωνα με αυτή, οι πρώτοι ασθενείς που κόλλησαν Covid-19 ήταν οι επιστήμονες που μελετούσαν νέους κορονοϊούς στο Ινστιτούτο Ιολογίας της Γιουχάν στην Κίνα.

Οι ασθενείς που κόλλησαν πρώτοι - δηλαδή οι ασθενείς μηδέν είναι οι Χου, Πινγκ Γιου και Γιαν Ζου, επιστήμονες που ερευνούσαν ιούς τύπου SARS. Διεξήγαγαν πειράματα «Gain-of-function» («κέρδους-λειτουργίας») με ιούς - που έχουν ως στόχο την αύξηση της μολυσματικότητας και την ενίσχυση των παθογόνων προκειμένου να υπάρξει καλύτερη κατανόηση των κινδύνων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ήταν τότε που αρρώστησαν, το φθινόπωρο του 2019.

Τα νέα αυτά στοιχεία έρχονται στο φως περίπου τέσσερις μήνες αφότου ο διευθυντής του FBI Κρίστοφερ Ρέι δήλωσε ότι η υπηρεσία του πιστεύει ότι η πανδημία της Covid-19, που ευθύνεται για εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως, προήλθε πιθανότατα από διαρροή σε κινεζικό εργαστήριο.

Το 2019, δύο από τους επιστήμονες που πιστεύεται ότι μολύνθηκαν από τον ιό, ο Χου και ο Γιου, συνέγραψαν μια μελέτη σχετικά με τη γενετική προέλευση ενός κορονοϊού που σχετίζεται με τον SARS και προσβάλλει νυχτερίδες σε όλη την Κίνα.

Ο Χου μαθήτευσε δίπλα στη διακεκριμένη ιολόγο Σι Ζενγκλί, η οποία είναι γνωστή ως «η γυναίκα νυχτερίδα της Κίνας» λόγω της πολυετούς έρευνάς της σχετικά με τους κορονοϊούς τύπου SARS που προέρχονται από νυχτερίδες.

«Ο Μπεν Χου είναι ουσιαστικά ο συνεχιστής της Σι Ζενγκλί», δήλωσε στο Public η Αλίνα Τσαν, μοριακή βιολόγος στο Broad Institute του MIT και του Harvard. «Ήταν ο καλύτερος μαθητής της. Κατασκεύαζε χιμαιρικούς ιούς τύπου SARS και τους δοκίμαζε σε ποντίκια. Αν έπρεπε να μαντέψω ποιος θα αναλάμβανε αυτή την επικίνδυνη έρευνα με ιούς και θα κινδύνευε περισσότερο να μολυνθεί κατά λάθος, θα έλεγα ότι ήταν αυτός».

Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει προηγουμένως αναφερθεί επίσημα στη θεωρία πως η πανδημία του COVID-19 μπορεί να προήλθε από διαρροή σε εργαστήριο.

Πηγή: New York Post, Daily Mail