H EOK ετοιμάζει εθνική ομάδα μπάσκετ στα eSports

H EOK ετοιμάζει εθνική ομάδα μπάσκετ στα eSports
Με στόχο την ανάπτυξη του κυβερνοαθλητισμού στο NBA 2K.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Gazzetta, η ΕΟΚ ετοιμάζεται να κάνει το μεγάλο βήμα προς τον κυβερνοαθλητισμό, ανακοινώνοντας τις επόμενες ώρες εθνική ομάδα eSports στο NBA 2K.

Στόχος της Ελληνικής Ομοσπονδίας είναι να ασχοληθεί με το NBA 2K και να δημιουργήσει ένα team που θα εκπροσωπεί τη χώρα μας σε διεθνείς διοργανώσεις, αλλά και που θα φέρει νέο κόσμο κοντά στο μπάσκετ μέσω των videogames.

Η κίνηση αυτή μόνο τυχαία δεν είναι, αφού ολοένα και περισσότερες ομοσπονδίες εμπλέκονται πλέον επίσημα στα eSports και ενώνουν τα ηλεκτρονικά games με τον πραγματικό αθλητισμό.

Οι ανακοινώσεις για το θέμα αναμένεται να γίνουν επίσημα τις επόμενες ημέρες και τότε θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες.

Ελπίδα όλων είναι αυτή η προσέγγιση να δημιουργήσει μετέπειτα και μία εθνική λίγκα με ομάδες eSports των συλλόγων που συμμετέχουν στην Α1 και να δούμε ολοένα και περισσότερο κόσμο να προσεγγίζει το χώρο των videogames και του ανταγωνιστικού παιχνιδιού.

Η κατάσταση στην Ελλάδα

H αλήθεια είναι πως η χώρα μας παραμένει αρκετά πίσω στο χώρο των eSports, καθώς δεν υπάρχει κάτι οργανωμένο από κάποια ομοσπονδία και προσφάτως ξεκίνησαν κάποιες ενέργειες για να μπει ο κυβερνοαθλητισμός κάτω από την ομπρέλα της πολιτείας. Λίγες επαγγελματικές ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ (κυρίως) έχουν δημιουργήσει επίσημες αντίστοιχες στα eSports και συμμετέχουν σε τουρνουά, προσπαθώντας να διακριθούν.

Τα μεγέθη που σοκάρουν

Η παγκόσμια αγορά eSports εκτιμήθηκε το 2022 στο 1,45 δισεκ. δολάρια και αναμένεται να φτάσει τα 1,72 δισεκ. δοκάρια το 2023. Οι αναλυτές εκτιμούν πως η εξέλιξη θα συνεχίσει να είναι ραγδαία τα επόμενα χρόνια και αναμένεται να φτάσει σε αξία τα 6,75 δισεκ. δολάρια μέχρι το 2023. Η εξέλιξη αυτή έρχεται μέσα από τα διάφορα streams που γίνονται, τις πωλήσεις εισιτηρίων για διοργανώσεις και την ανάπτυξη των παικτών και των ομάδων.

Ο COVID-19 που εκτόξευσε την αγορά

Παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του COVID-19 οι δραστηριότητες gaming σε επίπεδο τουρνουά και eSports γενικότερα μπήκαν «στον πάγο», η ανάγκη του κοινού για απασχόληση σε online αγώνες εκτοξεύτηκε και η ζήτηση ήταν τεράστια. Τα κέρδη των εταιρειών του χώρου εκτοξεύτηκαν καθώς το gaming ήταν ο κατάλληλος σύντροφος για τον κόσμο που παρέμενε στα σπίτια του.

Σύμφωνα με την Newzoo, το 2019 υπήρχαν 397,8 εκατομμύρια θεατές (200,8 εκατομμύρια περιστασιακοί και 197 εκατομμύρια φανατικοί) αγώνων eSports, ενώ την επόμενη χρονιά ο αριθμός ανέβηκε στα 435,9 εκατομμύρια και το 2021 έφτασε τα 474 εκατομμύρια. Μέχρι το 2024, η εταιρεία εκτιμά πως ο αριθμός θα συνεχίσει να ανεβαίνει με τους ίδιους ρυθμούς και θα φτάσει τα 577,2 εκατομμύρια!