Εικόνες εγκατάλειψης στο κτίριο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (vid)

Newsroom
Εικόνες εγκατάλειψης στο κτίριο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (vid)
Σχεδόν 20 ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη τα ερωτήματα για τα αίτια του δυστυχήματος και ειδικά για το ποια συστήματα λειτουργούσαν και θα μπορούσαν να το αποτρέψουν παραμένουν.

Σχεδόν 20 ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη τα ερωτήματα για τα αίτια του δυστυχήματος και ειδικά για το ποια συστήματα λειτουργούσαν και θα μπορούσαν να το αποτρέψουν παραμένουν.

Μάλιστα τις τελευταίες ημέρες έχει προκύψει πολιτική κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ για το αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, ωστόσο όπως φαίνεται το κτίριο τηλεδιοίκησης έχει μετατραπεί σε ένα ατελείωτο γιαπί.

Γεραπετρίτης: Η τηλεδιοίκηση Λάρισας λειτουργούσε κανονικά το βράδυ του δυστυχήματος

Στους λανθασμένους χειρισμούς και τις κάκιστες επιλογές του σταθμάρχη απέδωσε την τραγωδία στα Τέμπη ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Όπως σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης, «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως».

Σύμφωνα με τον υπουργό, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά, κάτι που όπως είπε αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης.

«Θα είχε προλάβει το κακό»

Στη συνέχεια ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στους λανθασμένους χειρισμούς του προφυλακισμένου σταθμάρχη, επαναλαμβάνοντας ότι ο ανθρώπινος παράγοντας οφείλεται για το χαμό των 57 ανθρώπων.

«Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μία σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα. Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας, θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ο σταθμάρχης, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο και τελικώς, έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά και επιπλέον, δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου» συμπλήρωσε.