Σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Το επιβατικό τρένο για 5μιση χλμ ήταν ορατό στον πίνακα» (vid)

Newsroom
Σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Το επιβατικό τρένο για 5μιση χλμ ήταν ορατό στον πίνακα» (vid)
Ο Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ, μίλησε σχετικά με τις συνθήκες του πολύνεκρου δυστυχήματος της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.

Περισσότερες από 40 ώρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη μετωπική σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορικό τρένο που είχε σαν αποτέλεσμα να έχουν χάσει τη ζωή τους μέχρι στιγμής 57 άνθρωποι.

Για τις συνθήκες του δυστυχήματος μίλησε στο Mega o Παναγιώτης Τερεζάκης, σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».

Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στην διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, ανοίξανε πάλι οι μετατάξεις και είχαν την δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».

Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού.

«Το τραγικό είναι ότι 5χλμ. πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρι εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης από την κονσόλα πάνω το τρένο φαινόταν πού πήγαινε» σύμφωνα με τα όσα είπε μεταξύ άλλων ο σύμβουλος διοίκησης ΟΣΕ και είπε ότι ο 59χονος σταθμάρχης δεν μπορούσε να δει την εμπορική αμαξοστοιχία.

Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ο κ.Τερεζάκης: «Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός».

«Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για 5μιση χλμ, βόρεια, στην γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης», είπε ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

Αναφορικά με τις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».

Καταλήγοντας ο κ. Τερεζάκης παραδέχθηκε: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».