Το πρώτο βίντεο με τα υπερσύγχρονα μαχητικά Rafale στα ελληνικά χρώματα (vid)

Newsroom
Το πρώτο βίντεο με τα υπερσύγχρονα μαχητικά Rafale στα ελληνικά χρώματα (vid)
Συνεχίζεται η εκπαίδευση των Ελλήνων πιλότων στο Μπορντό με τα υπερσύγχρονα μαχητικά Rafale.

Τα δύο πρώτα Rafale, που απέκτησε η Ελλάδα από την Γαλλία έχουν πλέον ελληνικά χρώματα.

Οι Έλληνες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιούν τις πρώτες τους πτήσεις, οι οποίες γίνονται στην Γαλλία στην βάση Μερικιάν κοντά στο Μπορντό και καταγράφηκαν και σε βίντεο.

Συγκεκριμένα, εκεί γίνεται η εκπαίδευση των πιλότων και πρόκειται να πιστοποιηθούν και ως εκπαιδευτές έτσι ώστε με την άφιξη των υπερσύγχρονων αεροσκαφών στην Ελλάδα, στις αρχές του νέου έτους, να εκπαιδεύσουν και τα «γεράκια» της 332 Μοίρας.

Oι πρώτοι τέσσερις πιλότοι ήδη πετούν σόλο το μαχητικό, αφού η ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση είχε ολοκληρωθεί πριν από τον Ιούνιο.

Χαρακτηριστικά των Rafale

Το Dassault Rafale (Ντασσό Ραφάλ) είναι γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation. Το αεροσκάφος είναι επιχειρησιακό με τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής και κρούσεως.

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί δε να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.

Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M. Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.