Ο κλέφτης του Πικάσο είναι ελαιοχρωματιστής, κρυβόταν ανάμεσα στις γυψοσανίδες και έφυγε με μετρό (pics & vid)

Ο κλέφτης του Πικάσο είναι ελαιοχρωματιστής, κρυβόταν ανάμεσα στις γυψοσανίδες και έφυγε με μετρό (pics & vid)
Ένας 49χρονος ελαιοχρωματιστής είναι ο δράστης της ληστεία του αιώνα με τους χαμένους πίνακες του Πικάκο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη.

Μυστήριο αποτελούσε για εννέα χρόνια η υπόθεση κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012. Τότε είχαν κλαπεί δύο πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν αλλά και ένας τρίτος.

Την Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021, εννέα χρόνια μετά το 2ο τμήμα Δίωξης Εγκλημάτων εντόπισε τους δύο από τους τρεις πίνακες στην Κερατέα, σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές.

Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «Γυναικείο Κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή.

Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905 που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ» ο οποίος αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.

Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ένα ακόμη έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια το οποίο όμως δεν βρέθηκε και εξακολουθεί να αναζητείται.

Πίνακες

49χρονος ελαιοχρωματιστής ο δράστης

Πίσω από την «κλοπή του αιώνα» κρυβόταν ένας 49χρονος ελαιοχρωματιστής, με γνώσεις οικοδομής, αλλά και μεγάλο πάθος για την τέχνη, όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος. Παρακολουθούσε για έξι ολόκληρους μήνες την Εθνική Πινακοθήκη προκειμένου να ανακαλύψει τα τρωτά της σημεία, πριν επιχειρήσει να εισβάλει και να κλέψει τους πίνακες.

Είχε διαπιστώσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες για να μπορέσει να εισβάλει. Κλειδί στον τρόπο που έδρασε, ήταν ότι είχε παρατηρήσει πως μέσα στην Πινακοθήκη υπάρχουν γυψοσανίδες, στις οποίες κρυβόταν ανάμεσά τους.

Μπήκε στην Πινακοθήκη από ένα μπαλκόνι ανοίγοντας την μπαλκονόπορτα. Βρέθηκε πίσω από μια γυψοσανίδα και άρχισε να χτυπά ο συναγερμός, τον οποίο λίγο αργότερα ο φύλακας απενεργοποίησε πιστεύοντας ότι υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Ο ελαιοχρωματιστής βρισκόταν μέσα στην Πινακοθήκη 3 με 4 ώρες και κρυβόταν πίσω από τις γυψοσανίδες. Κάποια στιγμή κατάφερε να φτάσει στο ισόγειο και πήρε τους τρεις πρώτους πίνακες που βρήκε μπροστά του. Έβαλε τους πίνακες σε ένα σακίδιο πλάτης και στη συνέχεια μπήκε στο μετρό και έφυγε.

Όλα αυτά τα χρόνια είχε τους πίνακες σε μια ειδική κρύπτη στο μπάνιο του σπιτιού του, ωστόσο τα τελευταία δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι η αστυνομία βρίσκεται κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης, τον θορύβησαν και πριν από δύο μήνες τους έκρυψε σε ένα ρέμα στην επαρχιακή οδό Κουβαρά-Κερατέας. Σχετικά με τον τρίτο πίνακα, ο οποίος δεν έχει εντοπιστεί, ο φερόμενος ως δράστης ανέφερε ότι τον τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Πίνακες