WRC-Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Δραματικό φινάλε και νίκη για τον 47χρονο Λεμπ

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC-Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Δραματικό φινάλε και νίκη για τον 47χρονο Λεμπ
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιέν Λεμπ, έγινε ο γηραιότερος νικητής στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος!

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2022 είχε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα, με το Μόντε να αποδεικνύεται ένα θρίλερ για γερά νεύρα όπου η πρωτοπορία άλλαξε χέρια στην προτελευταία ειδική διαδρομή.

Αυτός που πανηγύρισε ήταν ο θρυλικός Σεμπαστιέν Λεμπ οδηγώντας το Ford Puma Rally1 της M-Sport, με τον Σεμπαστιέν Οζιέ να μένει δεύτερος με το Toyota Yaris Rally1 πληρώνοντας ένα κλατάρισμα στην ΕΔ16 και τον Κρεγκ Μπριν να συμπληρώνει το βάθρο – επίσης με Puma.

Ο γερόλυκος Λεμπ

Στο ράλλυ #181 της αξιοζήλευτης καριέρας του στο WRC, ο Αλσατός απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο πως η ηλικία, είναι απλά ένας αριθμός. Παρότι σε πέντε εβδομάδες κλείνει τα 48 (!), παρότι προερχόταν από δοκιμασία δύο εβδομάδων στις ερήμους της Σαουδικής Αραβίας στο πλαίσιο του Ράλλυ Ντακάρ και παρότι είχε να τρέξει σε ράλλυ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το Σεπτέμβριο του 2020, ο Λεμπ πανηγύρισε μία συγκλονιστική νίκη.

Τη νίκη #80 στο WRC που μάλλον θα τον πείσει να τρέξει σε όσο γίνεται περισσότερα ράλλυ φέτος, γιατί με τα σημερινά δεδομένα, θα έχει επιλεκτικό πρόγραμμα. Μάλιστα, 48 ώρες αφότου έγινε ο γηραιότερος οδηγός που βρέθηκε στην πρωτοπορία ενός ράλλυ, έγινε και ο γηραιότερος νικητής στην 50 ετών ιστορία του WRC! Σε ηλικία 47 ετών, 10 μηνών και 28 ημερών, έσπασε το ρεκόρ που ανήκε στον Σουηδό Μπγιορν Βάλντεγκαρντ από το 1990 και το Ράλλυ Σαφάρι!

Κι αυτό, στο πρώτο του ράλλυ στο WRC δίχως την καθοδήγηση του Ντανιέλ Ελενά. Αντίθετα, στο πλάι του είχε την Ισαμπέλ Γκαλμίς που πανηγύρισε την παρθενική νίκη της. Μάλιστα, έγινε η πρώτη γυναίκα που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου από το 1997 και τη Φαμπρίτσια Πονς.

Σεμπαστιέν Λεμπ

Θρίλερ στις γαλλικές Άλπεις

Ο Λεμπ ξεκίνησε την ημέρα υστερώντας κατά 21.1 δευτερόλεπτα έναντι του Οζιέ. Κέρδισε την πρώτη από τις τέσσερις ειδικές διαδρομές του τελευταίου σκέλους αλλά έκοψε μόλις 1.1 δευτερόλεπτο από το προβάδισμα του συμπατριώτη του.

Στην ΕΔ15 φάνηκε η πλάστιγγα να γέρνει προς την πλευρά του Οζιε που με ανέβασε το προβάδισμά του στα 24.6 δευτερόλεπτα, παρότι πλασαρίστηκε πίσω από το Hyundai i20 N Rally1 του Τιερί Νεβίλ.

Όμως στο δεύτερο πέρασμα από τη μήκους 19.37 χιλιομέτρων ειδική διαδρομή Λα Πεν/Κολόνγκ, ο Οζιέ είχε κλατάρισμα εμπρός αριστερά, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει η νίκη από τα χέρια του. Έφτασε στον τερματισμό με 34.1 δευτερόλεπτα καθυστέρηση έναντι του μεγάλου του αντιπάλου που ήταν ταχύτερος όλων. Και έτσι, ανέκτησε την πρωτοπορία με αέρα 9.5 δευτερολέπτων.

Τον χώριζαν μόλις 14.26 χιλιόμετρα από τη νίκη – δηλαδή το δεύτερο πέρασμα από τη Μπριανκονέ/Εντρεβό που ήταν και η Power Stage του 90ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Δεν στραβοπάτησε, μάλιστα ήταν ταχύτερος του αντιπάλου του (κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 5) και έτσι πήρε αυτή την ιστορική νίκη.

Σεμπαστιέν Λεμπ

Στη μάχη του βάθρου και του πρωταθλήματος

Το επίπεδο ανταγωνιστικότητας του νέου, υβριδικού Ford Puma, επιβεβαιώθηκε από την παρουσία του Κρεγκ Μπριν στο βάθρο. Ο Κάλε Ροβάνπερα ήταν ξανά χαρούμενος με τη «μεταμόρφωση» του υβριδικού Yaris από το Σάββατο και μετά και πλασαρίστηκε τέταρτος στη γενική.

Πέμπτος ήταν ο Γκας Γκρίνσμιθ με ένα ακόμα αυτοκίνητο της M-Sport ενώ το πρώτο Hyundai i20 N Rally (και μοναδικό αφού οι Όιτ Τάνακ και Όλιβερ Σόλμπεργκ δεν έφτασαν στον τερματισμό) ήταν στην έκτη θέση, με τον απογοητευμένο Τιερί Νεβίλ πίσω από το τιμόνι. Όσο για την έβδομη θέση, ανήκε στον Αντρέας Μίκελσεν που κατέκτησε τη νίκη στην Κλάση WRC-2 με Skoda Fabia Evo.

Η κατάταξη

1 Λεμπ (M-Sport Ford) 3h00m32.8s
2 Οζιέ (Toyota) +10.5s
3 Μπριν (M-Sport Ford) +1m39.8s
4 Ροβάνπερα (Toyota) +2m16.2s
5 Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +6m33.4s
6 Νεβίλ (Hyundai) +7m42.6s
7 Μίκελσεν (Škoda) +11m33.8s
8 Κατσούτα (Toyota) +12m24.7s
9 Κάις (M-Sport Ford) +12m29.2s
10 Γκριάζιν (Škoda) +13m41.3s

Η βαθμολογία οδηγών

Σε ότι αφορά στη μάχη του πρωταθλήματος, πρέπει να μη ξεχνάμε πως οι δύο Σεμπαστιέν δεν θα έχουν πλήρες πρόγραμμα. Παρότι είναι στις θέσεις 1 και 2 της βαθμολογίας, δεν θα είναι σε θέση να διεκδικήσουν τίτλο.

Κάλε Ροβάνπερα

Best of the Rest είναι ο Ροβάνπερα, χάρη στους 5 πόντους που του χάρισε η καλύτερη επίδοση στην Power Stage. Αντίστοιχα, ο δεύτερο εκεί Νεβίλ, πλασαρίστηκε βαθμολογικά πάνω από τον Γκρίνσμιθ. Αναλυτικά:

1 Λεμπ 27
2 Οζιέ 18
3 Ροβάνπερα 18
4 Μπριν 15
5 Νεβίλ 11
6 Γκρίνσμιθ 10
7 Μίκελσεν 6
8 Κατσούτα 4
9 Έβανς 4
10 Κάις 2

Κρεγκ Μπριν

Η βαθμολογία κατασκευαστών

Μετά από χρόνια σε ρόλο κομπάρσου, η M-Sport δεν δείχνει απλά ανταγωνιστική αλλά απειλεί πως θα είναι η πρωταγωνίστρια του 2022, με το Ford Puma Rally1 να υιοθετεί με τον καλύτερο τρόπο τη νέα, υβριδική τεχνολογία. Αναλυτικά:

1 M-Sport Ford WRT 42
2 Toyota Gazoo Racing WRC 39
3 Hyundai Motorsport 13
4 Toyota Gazoo Racing NG 8

Η επόμενη δοκιμασία

Ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ του 2022 είναι ένα μήνα μακριά. Συγκεκριμένα, είναι το Ράλλυ Σουηδίας που θα έχει ως έδρα την Ούμεα και θα διεξαχθεί στις 24 με 27 Φεβρουαρίου. Η δοκιμασία στο λευκό Σκανδιναβικό τοπίο θα περιλαμβάνει 19 ειδικές διαδρομές που θα απλωθούν σε 303,74 χρονομετρημένα χιλιόμετρα.

Πέρυσι το φημισμένο ράλλυ δεν πραγματοποιήθηκε λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που προκάλεσε η παγκόσμια πανδημία του Covid-19. Το 2020 τη νίκη είχε κατακτήσει ο Έλφιν Έβανς για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing WRT.

Όλιβερ Σόλμπεργκ

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!