Ψάχνει την ταυτότητα που έχασε…

Ψάχνει την ταυτότητα που έχασε…

Ψάχνει την ταυτότητα που έχασε…

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για τη διαχείριση υλικού από τον Άκη Μάντζιο αλλά και το «θέλω» του Άρη στο ντέρμπι της Τούμπας.

Είναι άγνωστο το πώς θα προσεγγίσει τακτικά το ντέρμπι ο Άκης Μάντζιος, πολύ περισσότερο δε τα πρόσωπα που θα επιλέξει στο αρχικό σχήμα. Στο μυαλό του υπάρχουν διλήμματα και ως ένα βαθμό αυτό είναι λογικό καθώς στα Playoffs πήγε με την πεπατημένη του Πρωταθλήματος αλλά η ομάδα του δεν πήρε τα αποτελέσματα που θα την είχαν εξασφαλίσει. Είχε διαπιστώσει την απώλεια ενέργειας και έντασης από τα τελειώματα της κανονικής διάρκειας, ήξερε επίσης ότι όσο περνάει ο καιρός οι επιβαρυμένοι θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο και ο φόβος του είχε να κάνει με τον κίνδυνο απώλειας του κύριου χαρακτηριστικού της ομάδας.

Για να μην κρυβόμαστε, το πλέον αντιπροσωπευτικό στοιχείο του φετινού Άρη είναι η ασφυκτική πίεση στον άξονα της μεσαίας γραμμής, με το ταυτόχρονο «ελαφρύ» ανέβασμα της αμυντικής γραμμής και κατέβασμα της αντίστοιχης επιθετικής. Έτσι «πνίγει» τον αντίπαλο, ανακτά τις χαμένες κατοχές και μετά προσπαθεί μέσα από το passing game να δημιουργήσει προϋποθέσεις για γκολ γιατί πολύ απλά δεν έχει φορ που «σκοτώνει». Αν τον είχε, τα παιχνίδια που απομένουν για τα Playoffs (πιθανότατα) θα είχαν τυπικό χαρακτήρα διότι θα είχε εξασφαλίσει τους βαθμούς που απαιτούταν. Ο Άρης είναι η μοναδική ομάδα των Playoffs που δεν παίρνει γκολ από ατομική ενέργεια του φορ της. Αυτή είναι η ταυτότητα του φετινού Άρη, αυτή έχασε στο τελευταίο διάστημα και πρέπει να βρει.

Έκανε διαχείριση υλικού ο Μάντζιος;

Αν η διαφύλαξη του κύριου στοιχείου της φετινής ομάδας ήταν ο πρώτος στόχος του Μάντζιου, ο βασικός πονοκέφαλος είχε να κάνει με τη δυνατότητα διαχείρισης του υλικού. Στη μεσαία γραμμή, ο Χαβιέρ Ματίγια έμεινε εκτός δράσης για περίπου δύο μήνες, ενώ ο Έργκυς Κάτσε δεν έχει ανταποκριθεί στις απαιτήσεις πλην του αγώνα με τον Ατρόμητο όπου άλλαξε τα πάντα. Μοιραία, Λούκας Σάσα και Τζέιμς Τζέγκο… τράβηξαν το κουπί. Η επιβάρυνση του πρώτου φαίνεται από τους περιορισμένους χώρους στους οποίους κινείται, ενώ ο δεύτερος δεν υπολογίζεται για τη συνέχεια των Playoffs λόγω του σοβαρού τραυματισμού του. Μόλις ο Ματίγια ξεπέρασε το πρόβλημα, αυτομάτως μπήκε στο πλάνο και χρησιμοποιήθηκε σε πέντε αγώνες (με μια συμμετοχή στη βασική ενδεκάδα) και μέτρησε 152 αγωνιστικά λεπτά.

Πάμε στην αμυντική τετράδα. Ο Γιοχάν Μπεναλουάν ήταν ασταθής ήρθε και ο τραυματισμός που τον άφησε (σχεδόν) έξι εβδομάδες εκτός. Γι’ αυτό οι Ροζ-Δεληζήσης εξελίχθηκαν σε αχώριστο δίδυμο. Στα άκρα, ο Μάντζιος διαχειρίστηκε τους αγώνες επιλέγοντας μεταξύ των Σούντγκρεν-Σάκιτς και Γκάνεα. Ο πρώτος ήταν έξι φορές στο βασικό σχήμα, πέντε ήταν ο δεύτερος και τρεις φορές ο Ρουμάνος ο οποίος είναι περισσότερο επιθετικογενής. Ο Νικόλας Ιωάννου είχε ρόλο παίκτη που έρχεται από τον πάγκο κι αυτό συνέβη τρεις φορές.

Στη μεσοεπιθετική γραμμή. Καταρχήν, ο Άρης δεν διαθέτει παίκτες που μπορούν να αντικαταστήσουν τους Μπρούνο Γκάμα, Φακούντο Μπερτόγλιο γιατί κανείς εκ των υπολοίπων δεν έχει το κράτημα μπάλας αλλά και τη δημιουργική ικανότητα των δύο συγκεκριμένων παικτών. Γι’ αυτό η αγωνιστική κάμψη τους έχει παρασύρει το σύνολο. Ο Γκάμα ήταν βασικός στα τέσσερα από τα πέντε παιχνίδια του στα Playoffs, ενώ ο Μπερτόγλιο επιβαρύνθηκε περισσότερο με έξι συμμετοχές στο βασικό σχήμα.

Μεταξύ των Ματέο Γκαρσία, Σάντε Σίλβα και Ντάνιελ Μαντσίνι, ο τρίτος χρησιμοποιήθηκε περισσότερο γιατί ανταποκρίνεται καλύτερη στην τακτική προσέγγιση των αγώνων από τον προπονητή του. Ασκεί μεγαλύτερη πίεση, είναι πιο συνεπής στα ανεβοκατεβάσματα, κινείται σε περισσότερους χώρους. Είναι ο μοναδικός που έχει 7/7. Ο Ματέο Γκαρσία πήρε φανέλα βασικού σε τρία παιχνίδια, μέτρησε έξι συμμετοχές και 280 αγωνιστικά λεπτά. Ο Σάντε Σίλβα ήταν μόλις μία φορά βασικός γιατί του ταιριάζει ο ρόλος του παίκτη που έρχεται από τον πάγκο και αλλάζει τον ρυθμό ενός αγώνα. Το έκανε και με τον Ολυμπιακό ασχέτως του ότι δεν τον δικαίωσε το αποτέλεσμα. Ο Πορτογάλος μέτρησε έξι συμμετοχές και 181 αγωνιστικά λεπτά. Στην κορυφή της επίθεσης, ο Δημήτρης Μάνος ξεκίνησε στα τέσσερα παιχνίδια (σ. σ. έχει επτά συμμετοχές), ενώ ο Κώστας Μήτρογλου δεν πήρε χρόνο συμμετοχής γιατί προφανέστατα εκτιμάται ότι τα χαρακτηριστικά του είναι διαφορετικά σε σχέση με το πλάνο της ομάδας.

Το συμπέρασμα είναι ότι διαχείριση έγινε, το αποτέλεσμα όμως δεν ήρθε.

Τι θα κάνει στην Τούμπα;

Η τακτική προσέγγιση του ντέρμπι προφανώς θα γίνει βάσει και των αγωνιστικών χαρακτηριστικών του αντιπάλου. Ο ΠΑΟΚ άλλαξε γιατί επέστρεψε στην τακτική με την οποία χτίστηκε η φετινή ομάδα και σημείο-κλειδί είναι η τοποθέτηση του Αντρέ Βιεϊρίνια στο τρίδυμο των στόπερ. Είναι σπουδαίο να μπορεί ο στόπερ να δημιουργήσει, να διαθέτει την μπαλιά του Πορτογάλου αλλά και να λειτουργεί (όταν έχει την μπάλα στα πόδια του) όπως ένας επιθετικογενής παίκτης. Άλλαξε επίσης γιατί πήρε ξεκάθαρες αποφάσεις περί του ρόλου του καθενός και πλέον φαίνεται ότι βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από κάθε άλλη ομάδα των Playoffs. Άλλαξε εν τέλει γιατί δεν έχει τη λογική του… όσα φάμε κι όσα βάλουμε, αλλά να μην φάμε και θα βρούμε να βάλουμε. Αυτή τη συνταγή έχει ο Άρης από τις πρώτες ημέρες του Μάντζιου και είναι η πλέον πετυχημένη για το ποδόσφαιρο που παίζεται στην Ελλάδα.

Ο Άρης θα πάει να κάνει το παιχνίδι του στην Τούμπα αλλά το πιθανότερο είναι να αποφύγει τη πίεση από ψηλά γιατί ο αντίπαλός του είναι αποτελεσματικός όταν βρίσκει χώρους. Παραδείγματος χάρη, το τελικό αποτέλεσμα στο πρόσφατο παιχνίδι με την ΑΕΚ χαρακτηρίζεται τουλάχιστον πλασματικό βάσει του αριθμού των καθαρών ευκαιριών που δημιούργησε. Έτσι καλύπτει την αδυναμία του στο σετ παιχνίδι. Το καλό νέο για τον Άρη είναι η απώλεια του Ίνγκασον, του παίκτη δηλαδή που έφερε την ανατροπή στην τελευταία αναμέτρηση των δύο ομάδων στην Τούμπα αξιοποιώντας την αδυναμία των «κίτρινων» στο ψηλό παιχνίδι αλλά και στις στημένες μπάλες. Εν τέλει, το ντέρμπι θα κριθεί από την αμυντική συνέπεια των δύο ομάδων γιατί εκεί βρίσκεται το δυνατό σημείο τους.

Τι μπορεί να κερδίσει;

Αυτό θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα. Ενδεχομένως να εξασφαλίσει το ευρωπαϊκό εισιτήριο και να αποκτήσουν διαδικαστικό χαρακτήρα τα Playoffs, ίσως πάλι να περιοριστεί στην ανάκτηση της χαμένης ψυχολογίας σε περίπτωση που φύγει με τον βαθμό της ισοπαλίας. Στο σενάριο της ήττας, πάλι θα διατηρήσει το πλεονέκτημά και όλα θα εξαρτηθούν από το αποτέλεσμα του αθηναϊκού ντέρμπι. Αυτή τη στιγμή είναι στο +4 από την ΑΕΚ και στο +7 από τον Παναθηναϊκό.

Και δεν βάζω στην εξίσωση την υπόθεση της φερόμενης πλαστογραφίας ή την εισήγηση της ερευνήτριας της Επιτροπής Δεοντολογίας. Η ΠΑΕ Άρης δεν έστειλε κανένα έγγραφο μεταβολής μεταγραφής του ποδοσφαιριστή Λάσκοφ σε ΕΠΟ και Superleague. Δεν κατέθεσε κανένα έγγραφο στις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές για την έκδοση άδειας παραμονής του ποδοσφαιριστή στην Ελλάδα. Πώς μπορεί λοιπόν να εμπλέκεται στην όλη ιστορία; Πώς η Επιτροπή Δεοντολογίας θα προχωρήσει σε απόφαση-αλλοίωση του Πρωταθλήματος όταν δεν έχει στα χέρια της αδιάσειστα στοιχεία; Με πιθανολόγηση; Πού θα στηριχθεί ενδεχόμενη αρνητική απόφαση; Στην αίσθηση που μπορεί να αποκόμισε ένα πρόσωπο; Αυτά δεν γίνονται.

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.