+slo-gun

ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Αν δεν είσαι διάσημος στο TikTok, τότε τι είσαι στη ζωή; (pics & vids)

Αν δεν είσαι διάσημος στο TikTok, τότε τι είσαι στη ζωή; (pics & vids)

Αν δεν είσαι διάσημος στο TikTok, τότε τι είσαι στη ζωή; (pics & vids)

Το gazzetta.gr γράφει για την διάσημη πλατφόρμα βίντεο που έχει σαρώσει σε όλο τον κόσμο, ειδικά τώρα στην καραντίνα, αλλά και τους... κινδύνους που κρύβει.

Σούπερ προσφορά* στα Virtual Sports | *Ισχύουν όροι & προϋποθέσεις

Κάποτε είχαμε Hi5, MSN, MySpace... Στη συνέχεια μπήκαν στην ζωή μας το Facebook, το Instagram και το SnapChat.

Εδώ και λίγα χρόνια υπάρχει ακόμα μια εφαρμογή, της οποίας η δημοφιλία έχει εκτιναχθεί τους τελευταίους μήνες, ειδικά στην Ελλάδα.

Ο λόγος για το Tik Tok...

Η εφαρμογή που δίνει την δυνατότητα στο χρήστη της να δημιουργήσει βίντεο μικρού περιεχομένου, σαν να κάνει ένα σύντομο video clip. Η διάρκειά του είναι από 3-15 δευτερόλεπτα, ενώ κατά περιπτώσεις φτάνει και το ένα λεπτό.

Στο TikTok, το οποίο είναι πιο... κατανοητό στους κάτω των 25 και ειδικά στους εφήβους, μπορείς να φτιάξεις γνωστά memes,  lip-synced τραγούδια και να δημιουργήσεις αστεία βίντεο. Έτσι, γίνονται για λίγο όλοι τραγουδιστές, ηθοποιοί ή όποιο άλλο είδος «καλλιτέχνη» επιθυμούν.

Αυτό που το κάνει τόσο διάσημο, είναι ότι έχει μεγάλο εύρος περιεχομένου, δηλαδή μπορεί κάποιος να ασχοληθεί και να ποστάρει για τα... πάντα: από χιούμορ, γυμναστική, διατροφή, μέχρι μουσική και χορό. Πράγματα, δηλαδή, ευχάριστα, τα οποία έχουμε πιο πολύ ανάγκη τώρα με την καραντίνα και τον κορονοϊό, εξού κι ο χαμός που επικρατεί.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, μερικά πράγματα για την εφαρμογή που την κατηγοριοποιούν στο «micro-entertainment» και οι «New York Times» έχουν γράψει γι' αυτή πως είναι «το πραγματικά μοναδικό ευχάριστο κοινωνικό δίκτυο που υπάρχει».

Η δημιουργία και η σύνδεσή του με την Κίνα

Η ιστορία του TikTok αρχίζει το 2014, μέσα από την εφαρμογή Musical.ly. Η εν λόγω εφαρμογή δημιουργήθηκε από δύο Κινέζους διερμηνείς, τους Alex Zhu και Luyu Yang, και έδινε την δυνατότητα στο χρήστη να κάνει lip-sync, δηλαδή να τραγουδά playback, παίζοντας το αγαπημένο του κομμάτι και ήταν δημοφιλής σε ηλικίες 13-18.

Το 2017, η Musical.ly αποκτήθηκε από την ByteDance, που έχει έδρα το Πεκίνο και ανήκει στον Zhang Yiming, για περίπου ένα δισεκατομμύριο. Η εταιρεία αυτή είχε ήδη φτιάξει μια εφαρμογή το 2016 ονόματι Douyin, την οποία συγχώνευσε με την Musical.ly, φτιάχνοντας μια πιο απλή εφαρμογή για lip-sync, το TikTok.

Το TikTok , που είναι διαθέσιμο σε 75 διαφορετικές γλώσσες, έχει περιγράψει την απήχησή του ως εξής: «συλλαμβάνοντας και παρουσιάζοντας την δημιουργικότητα του κόσμου, την γνώση και τις πολύτιμες στιγμές της ζωής, κατευθείαν από το κινητό. Το Tik Tok δίνει τη δυνατότητα σε όλους να δημιουργούν κι ενθαρρύνει τους χρήστες να μοιράζονται το πάθος και την δημιουργική εκφραστικότητά τους μέσα από τα βίντεό τους».

Οι διαφορές με το Douyin

Το TikTok κυκλοφορεί με αυτό το όνομα σε όλο τον κόσμο, εκτός από την Κίνα. Εκεί έχει διατηρηθεί το Douyin, το οποίο βοηθάει πολύ περισσότερο στην διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών.

Για την ακρίβεια, μπορείς να αγοράσεις ένα προϊόν που έχεις δει στο βίντεο κάποιου, να κάνεις κράτηση σε ξενοδοχείο που έχει γυρίσει κάποιος βίντεο και να κάνεις ξενάγηση μέσω εικονικής πραγματικότητας σε εστιατόρια και μαγαζιά και να πάρεις κουπόνια για την επόμενη φορά που θα τα επισκεφτείς.

Έχει ακόμα micro-vlogs, life style περιεχόμενο, συμβουλές για επιχειρήσεις και βίντεο από την τοπική αστυνομία.

Τα στατιστικά που κατέγραψε το brandastic.com για το 2020

- Στα τέλη του 2019, οι χρήστες του TikTok είχαν φτάσει τα 800 εκατομμύρια. Έχει υπολογιστεί πως μέσα στη χρονιά θα ξεπεράσει το δισεκατομμύριο.

- Σχεδόν το 50% του παγκόσμιου κοινού του είναι κάτω από την ηλικία των 34. Το 26% όλων των χρηστών είναι μεταξύ 18-24.

- Η εφαρμογή του έχει κατεβαστεί πάνω από 1.5 δισεκατομμύριο φορές σε όλον τον πλανήτη.

- 466 εκατομμύρια χρήστες είναι από την Ινδία, 173 από την Κίνα και 123 από τις ΗΠΑ

- Ο μέσος χρήστης περνά 52 λεπτά την ημέρα στο Tik Tok

- Η αξία της Bytedance, εταιρεία που έχει αγοράσει τη διάσημη εφαρμογή, υπολογίστηκε στα 75 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg, γεγονός που την κάνει την πιο ακριβή startup παγκοσμίως.

- Το ΤikTok έχει καταγράψει πάνω από 60 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως στις ΗΠΑ. Το 60% είναι γυναίκες και ο 40% άνδρες.

Απαγορευμένο και... επικίνδυνο

Το TikTok μπορεί να έχει εκατομμύρια χρήστες στην Ινδία, όπως και στην Ινδονησία και το Μπαγκλαντές, ωστόσο είχε απαγορευθεί για λίγο σε αυτές τις χώρες. Όπως αναφέρει το «thinkingtech.com» ο λόγος ήταν το ακατάλληλο και αρκετές φορές σεξιστικό περιεχόμενο που ανέβαζαν οι χρήστες. Στην Ινδία απαγορεύθηκε τον Απρίλιο του 2019, επανήλθε, αλλά τον Ιούλιο του ίδιου έτους το Madras High Court ζήτησε ξανά την απαγόρευσή του για τους ίδιους λόγους.

Στο Δέλχι ένας 19χρονος σκοτώθηκε από τα χέρια του φίλου του, την ώρα που γυρνούσαν βίντεο. Ο Σάλμπαν, ο Σοχάιλ και ο Αμίρ ήταν στο αυτοκίνητο, όταν έβαλαν μουσική και ο δεύτερος έβγαλε για πλάκα ένα όπλο. Την ώρα που προσπαθούσαν να γυρίσουν το βίντεο, το όπλο εκπυρσοκρότησε και η σφαίρα πέρασε από το αριστερό μάγουλο του Σάλμαν. Αμέσως τον πήγαν στο νοσοκομείο, αλλά οι γιατροί δεν μπόρεσαν να τον σώσουν. Τα δύο παιδιά που ήταν στο αμάξι, μαζί με έναν τρίτο, τον Σαρίφ, συνελήφθησαν.

Τώρα, θυμάστε το KiKi Challenge, που ο συνοδηγός έβγαινε έξω από το αυτοκίνητο και χόρευε, ενώ το αμάξι κινούταν αργά και υπήρχε οδηγός μέσα; Στην ινδική πολιτεία Κεράλα το πήγαν ένα επικίνδυνο βήμα πιο πέρα. Το Nillu Nill Challenge αφορά ένα γκρουπ ανθρώπων, που πετάγεται χορεύοντας μπροστά από εν κινήσει οχήματα, ενώ λίγο έλειψε να υπάρξουν και θάνατοι, αλλά αυτοί αποφεύχθηκαν λόγω των καλών αντακλαστικών των οδηγών.

Επίσης, στην πόλη Τσενάι, ένας άνδρας έσκισε κατά λάθος το λαιμό του, την ώρα που έφτιαχνε ένα βίντεο. Προσπάθησε να σταματήσει το αίμα που έτρεχε, αλλά το... τρελό είναι ότι προσπαθούσε να ολοκληρώσει και το βίντεό του. Κατέληξε να χάσει τη ζωή του.

Επιπλέον, αρκετοί ανά χώρες έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους, επειδή είναι δημοφιλές σε παιδιά μικρής ηλικίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παιδόφιλους. Πολλοί χρήστες είναι αυτοί που έχουν κάνει επίσης αναφορές για cyberbullying και ρατσισμό. Τον προηγούμενο Δεκέμβριο, το TikTok είχε παραδεχθεί στην γερμανική «Netzpolitik.org» πως είχε κατεβάσει βίντεο που είχαν δημιουργηθεί από άτομα με ειδικές ανάγκες και από ανθρώπους που ανήκουν στην LGTBQ κοινότητα, σε μια προσπάθεια να σταματήσει τον κυβερνοεκφοβισμό.

Ακόμη, όπως αναφέρεται σε πολλά δημοσιεύματα του εξωτερικού, μπορεί να προκαλέσει πολύ εύκολα εθισμό. Γι' αυτό, τον Απρίλιο του 2018 το Douyin, σε μια προσπάθεια να σταματήσει αυτή την... κακιά συνήθεια, ενθάρρυνε τους χρήστες να κάνουν διάλειμμα κάθε 90 λεπτά. Τους επόμενους μήνες αυτή η λειτουργία ήταν διαθέσιμη και στο Tik Tok.

Τέλος, τον Ιανουάριο του 2020 η εταιρεία Check Point Research ανακάλυψε ελάττωμα ασφαλείας, που θα μπορούσε να επιτρέψει σε χάκερς να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς των χρηστών μόνο με ένα SMS.

Στο «saferinternet4kids.gr», οι γονείς μπορούν να δουν πως να προστατέψουν τα παιδιά τους και τα βήματα, για να γίνει ο λογαριασμός ιδιωτικός, για να μείνουν μακριά από απειλές.

TikTok και... διασημότητες

Αφού το χρησιμοποιεί... όλος ο κόσμος, δεν θα μπορούσαν οι celebrities να μείνουν στην απ' έξω! Θα αναφέρουμε δύο παραδείγματα, όπως από τα... άπειρα.

Ο γνωστός Αμερικανός παρουσιαστής του «The Tonight Show», Τζίμι Φάλον, είχε δημιουργήσει το «#TumbleweedChallege», το οποίο έφτασε τα 8.000 με 9 εκατομμύρια προβολές μέσα σε μια εβδομάδα. Επίσης, ο ηθοποιός Ουίλ Σμιθ, έγινε πολύ γρήγορα... διάσημος και στο TikTok κι έχει φτάσει τους 20 εκατομμύρια ακολούθους!

Από εκεί και πέρα, το ΝΒΑ είναι πάντα πρωτοπόρο και φροντίζει να προσαρμόζεται στην κάθε εποχή. Συνεπώς, δεν θα μπορούσε να είναι κι εδώ η εξαίρεση. Δεν είναι μόνο οι παίκτες που το χρησιμοποιούν πολύ (βλ. Γιάννης Αντετοκούνμπο), αλλά και η ίδια η κορυφαία λίγκα, που προσφέρει άπλετο περιεχόμενο στους χρήστες κι έχει πάνω από 5.7 εκατομμύρια followers. Το NFL (πρωτάθλημα αμερικανικού ποδοσφαίρου) συμμετέχει επίσης, με 1.2 εκατομμύρια ακολούθους, και τον Σεπτέμβριο του 2019 συνήψε μαζί με την εφαρμογή πολυετή συνεργασία.

Ακόμη, μέσα μαζικής ενημέρωσης όπως η «The Washington Post» και το «NBC» το χρησιμοποιούν, για να δείχνουν μερικά previews από την δουλειά τους, αλλά και για να φανερώνουν την αστεία πλευρά των εργαζομένων τους πίσω από την... κάμερα.

Χαρακτηριστικό είναι ακόμα πως η «Dettol» χρησιμοποίησε το TikTok για να διαδώσει το μήνυμα για το καλό πλύσιμο των χεριών, ως μέτρο προφύλαξης από τον Covid-19.

Πώς θα γίνεις πετυχημένος «TikToker»;

Την απάντηση δίνει η δημοσιογράφος της «Wall Street Journal», ονόματι Τζοάνα Στερν, η οποία εξηγεί γιατί το «#cringe» χρησιμοποιείται τόσο συχνά, τι σημαίνει το «#FYP» και τι είναι o «banger».

Όπως λέει σαρκαστικά κι η ίδια, «Αν δεν είσαι διάσημος στο TikTok, τότε τι είσαι στη ζωή;»

Πηγές: TikTok, brandastic, esquireme, thinkingteck, saferinternet4kids, Wall Street Journal, New York Times