Gamer έσπασε την σπονδυλική του στήλη μετά από χρήση γυαλιών VR

Newsroom
Gamer έσπασε την σπονδυλική του στήλη μετά από χρήση γυαλιών VR
Κι όμως ούτε έπεσε ούτε συγκρούστηκε με κάτι.

Στο νοσοκομείο με κάταγμα στην σπονδυλική στήλη κατέληξε ένας Γερμανός gamer που έπαιζε παιχνίδια φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR). Ο τραυματισμός του δεν προέκυψε από κάποια πτώση, αλλά από επαναλαμβανόμενες και έντονες κινήσεις που έκανε παίζοντας έως και τέσσερις ώρες την ημέρα.

Οι γιατροί επιβεβαίωσαν ότι οι επαναλαμβανόμενες και έντονες κινήσεις φθείρουν έναν από τους σπονδύλους στον αυχένα του, με αποτέλεσμα να υποστεί κάταγμα.

Η υπόθεση αυτή που αναλύθηκε στο Journal of Medical Case Reports, είναι από τις πρώτες περιπτώσεις κατάγματος που προκαλείται από παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας και πιθανότατα να μην είναι και η τελευταία.

Σύμφωνα με την ιατρική έκθεση, ο άντρας κατέληξε στο νοσοκομείο όταν ένιωσε έναν έντονο πόνο ανάμεσα στους ώμους του, ενώ έπαιζε ένα παιχνίδι που απαιτούσε να κινεί το σώμα του σε ρυθμικά οπτικά και μουσικά ερεθίσματα. Όταν πήγε στο νοσοκομείο διαβεβαίωσε τους γιατρούς ότι δεν είχε πέσει και δεν είχε συγκρουστεί με κάτι.

VR

Ακολούθησε μια σειρά εξετάσεων που τελικά έδειξαν ότι το πρόβλημα παρουσιαζόταν σε έναν σπόνδυλο του αυχένα, που βρισκόταν κοντά στη βάση του λαιμού του. Για καλή του τύχη πάντως, η διαδικασία επούλωσης ήταν αρκετά απλή. Έπρεπε να φορέσει ένα στήριγμα αυχένα για έξι εβδομάδες, ενώ του επιτράπηκε να επιστρέψει στις αθλητικές δραστηριότητες έπειτα από 12 εβδομάδες.

Ο γιατρός που τον εξέτασε είπε: «Δεδομένου ότι ο ασθενής έπαιζε παιχνίδια VR για πολλές ώρες, συμπεραίνουμε ότι υπέστη κάταγμα στον έβδομο αυχενικό σπόνδυλο. Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις και ο έντονος τρόπος παιχνιδιού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κάταγμα κόπωσης».

Ο συγκεκριμένος τραυματισμός παρουσιάζεται συχνά σε δρομείς, παίκτες μπιτς βολεϊ και ιππείς, αλλά και σε στρατιώτες που κάνουν μεγάλες πορείες. Ωστόσο, ο γιατρός τόνισε ότι χρειάζεται να τεκμηριωθούν περισσότερες περιπτώσεις που να σχετίζονται με παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας, για να διευκρινιστεί αν υπάρχει κίνδυνος για τέτοιου είδους τραυματισμού.