Εκτός Πανεπιστημίων 40.000 υποψήφιοι: «Οι νέοι δεν εγκλωβίζονται πλέον», λέει η Κεραμέως (vid)

Εκτός Πανεπιστημίων 40.000 υποψήφιοι: «Οι νέοι δεν εγκλωβίζονται πλέον», λέει η Κεραμέως (vid)
Σε 429 σχολές κατέγραψαν άνοδο οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ 112 ήταν οι σχολές όπου σημειώθηκε πτώση.

Ανακοινώθηκαν σήμερα (27/8) τα αποτελέσματα για τις βάσεις των Πανελληνίων 2021.

Συγκεκριμένα, εκτός πανεπιστημίων έμειναν 40.299 υποψήφιοι καθώς από τους 103.468 που έδωσαν εξετάσεις, «εισιτήριο» για κάποια σχολή πήραν οι 63.059.

Ωστόσο, αυτό ήταν κάτι που ουσιαστικά αναμενόταν αφού οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για άνοδο των βάσεων με αποτέλεσμα αρκετοί από τους υποψηφίους να αποκλειστούν από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τα νέα «δεδομένα» της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών να συνδράμουν στις πολλές κενές θέσεις.

Άλλωστε για τα νέα δεδομένα στην συμπλήρωση των μηχανογραφικών είχε ξεσπάσει πολιτική κόντρα.

Άνοδος των βάσεων σε 429 σχολές, πτώση σε 112

Σε 429 σχολές κατέγραψαν άνοδο οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ 112 ήταν οι σχολές όπου σημειώθηκε πτώση.

Η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος καταγράφεται στο Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (1.725%, 11.406 μόρια από 625 το 2020). Παράλληλα, η μεγαλύτερη άνοδος ως προς τον αριθμό των μορίων καταγράφηκε στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ (από 2.450 μόρια πέρυσι σε 15.588 φέτος).

Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΕΚΠΑ (-46%, από 19.550 μόρια πέρυσι, 10.549 μόρια φέτος).

Από την άλλη, η μεγαλύτερη βάση εισαγωγής είναι αυτή στη σχολή των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ (19.929, άνοδος 4% σε σχέση με πέρυσι) και η χαμηλότερη στη Σχολή Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (7.141 μόρια).

Πόσοι είναι οι νέοι φοιτητές

Συνολικά 56.942 είναι οι νέοι φοιτητές στα πανεπιστήμια από τους 92.090 υποψήφιους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο Παιδείας λίγο αφού ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Επίσης, 8.594 υποψήφιοι πέρασαν στα δημόσια ΙΕΚ μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σε σχέση με το 2020, πέρασαν σε ΑΕΙ 13.780 λιγότεροι υποψήφιοι (35.148 – 21.368). Με επιδόσεις χαμηλότερες από 7 στα 20 για τα ΓΕΛ και 5,5 στα 20 για τα ΕΠΑΛ, ένας υποψήφιος δεν εισάγεται πλέον στα πανεπιστήμια. Το 2020 υποψήφιος από ημερήσιο ΓΕΛ εισήχθη σε ΑΕΙ με 0,625/20 και από ημερήσιο ΕΠΑΛ με 2,7/20. Το 2021 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής ΓΕΛ είναι 7,141/20 και στα ημερήσια ΕΠΑΛ 5,685/20.


Τα στοιχεία δείχνουν ακόμη πως το 95,98% των υποψηφίων των ΓΕΛ που ξεπέρασαν την ΕΒΕ και υπέβαλαν μηχανογραφικό, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολές/Τμήματα ΑΕΙ.

Από την ανάλυση προκύπτει ακόμη πως υπάρχουν Σχολές και Τμήματα που έχουν πολύ λιγότερους εισαχθέντες και αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, αυτό οφείλεται:

1) Στο συντελεστή ΕΒΕ που όρισαν τα ίδια και στις επιδόσεις των υποψηφίων.

2) Στη μη επιλογή τους από τους υποψηφίους.

Επισημαίνεται ακόμη πως πάνω από 22.000 υποψήφιοι επέλεξαν ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ της χώρας. Μάλιστα το 26% αυτών επέλεξαν ΔΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτή της κατοικίας τους, ενώ τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσθετης υποβολής αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ.

Κεραμέως: «Οι νέοι δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια»

Για μια μεταρρύθμιση που προσφέρει οφέλη σε όλους, και κυρίως τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Οι νέοι μας δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια. Οι σπουδές τους έχουν πλέον αντίκρισμα, καθώς δεν έχουμε το φαινόμενο να εισάγεται κανείς με 1, με 2, με 3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Οι σπουδές τους θα τους δώσουν αυτά που θέλουν και θα τους βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Όφελος υπάρχει και για τα πανεπιστήμια που βλέπουν να αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών τους, ενώ για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές με το δικαίωμα που τους δόθηκε να επιλέξουν τα ίδια την συντελεστή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής» πρόσθεσε για να υπογραμμίσει ακόμη πως τα ιδρύματα έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούν, να «αναπροσαρμόσουν» την ΕΒΕ την επόμενη χρονιά.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ακόμη πως για πρώτη φορά τα δημόσια ΙΕΚ μπήκαν στον ακαδημαϊκό χάρτη με τη δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να υποβάλουν παράλληλο μηχανογραφικό. «Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις» σημείωσε ενώ επισήμανε το γεγονός ότι ένας στους τέσσερις υποψήφιους επέλεξε δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από εκείνη που είναι ο τόπος της κατοικίας του. «Η δημόσια κατάρτιση είναι πλέον μια εναλλακτική επιλογή» είπε.

«Είναι ένα σύστημα που κοίταξε τους νέους στα μάτια προσφέροντάς τους εναλλακτικές. Υπάρχει μια Ελλάδα του πριν και μια Ελλάδα του μετά. Οι φοιτητές μας πληρούν πια τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Δεν κοροϊδεύουμε πλέον τα παιδιά μας. Φροντίζουμε ώστε να έχουν επιλογές» τόνισε ακόμη υπενθυμίζοντας πως η χώρα μας έχει τον χαμηλότερο ρυθμό φοίτησης και αποφοίτησης ανάμεσα σε όλες τις χώρες της ΕΕ. «Κοροϊδεύαμε τα παιδιά μας» τόνισε με έμφαση. «Το μόνο εύκολο για μας θα ήταν να πούμε όλοι ελεύθερα στα πανεπιστήμια. Εμείς δεν το κάνουμε αυτό».

Η κυρία Κεραμέως σημείωσε ότι για πρώτη φορά πέρυσι προβλέφθηκε η διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων. Για τη βάση εισαγωγής ειδικά στο σχέδιο, όπου διατυπώθηκαν ενστάσεις, η υπουργός σημείωσε πως το ειδικό μάθημα έχει μια ειδική βαρύτητα (το σχέδιο στην αρχιτεκτονική, τα αγγλικά στην αγγλική φιλολογία κοκ) και γι' αυτόν τον λόγο κρίθηκε απαραίτητη η εισαγωγή της ΕΒΕ.

Σε ερώτηση για το άνοιγμα των σχολείων, η υπουργός σημείωσε πως οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν μαζικά στον εμβολιασμό καθώς έχει εμβολιαστεί ένα ποσοστό της τάξης του 80%. Τόνισε ωστόσο πως το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού είναι πάντοτε ανοικτό και ένα εργαλείο που έχει η κυβέρνηση στην φαρέτρα της. «Ο στόχος μας είναι τα ανοικτά σχολεία» κατέληξε.