ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Το απόγευμα που η Bundesliga έγινε τηλεοπτικό χιτ

Το απόγευμα που η Bundesliga έγινε τηλεοπτικό χιτ

Το απόγευμα που η Bundesliga έγινε τηλεοπτικό χιτ

Η δίψα των φιλάθλων για ποδοσφαιρικό προϊόν εκτόξευσε σε ανεπανάληπτα ύψη τη θεαματικότητα στο restart της Bundesliga, εντός κι εκτός Γερμανίας. Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωλαΐτης.

Δύο μήνες χωρίς το παραμικρό ζωντανό ποδοσφαιρικό πρόγραμμα ήταν πολλοί κι αν δεν το ‘χεις παραδεχτεί, οφείλεις να το κάνεις. Στην είδηση της επανέναρξης της Bundesliga, τα ρολόγια των απανταχού ποδοσφαιρόφιλων απέκτησαν και πάλι νόημα, αφού το ραντεβού είχε δοθεί: Σάββατο, 16 Μαΐου 2020, 14:30 ώρα Αγγλίας, 15:30 ώρα Γερμανίας, 16:30 ώρα Ελλάδος, κλπ.

Ήταν το σημείο εικονικής συνάντησης για όλους τους φαν, της Bundesliga, της Premier League, της La Liga, της Serie A, της Super League, ακόμα και της… Α’ Λευκορωσίας. Μετά από κενό 66 ημερών, η ετικέτα «live» προστέθηκε στα πάνω δεξιά της οθόνης και έδωσε τον πιο σημαντικό λόγο για καθήλωση μπροστά από την τηλεόραση, σε ένα δίωρο με πέντε παράλληλα ματς από το κορυφαίο επίπεδο και ένα κλασικό ντέρμπι μεταξύ Ντόρτμουντ και Σάλκε. Ποιος να το ‘λεγε, ότι με το τέλος αυτών, η Bundesliga θα ανακηρυσσόταν «άρχοντας της απογευματινής ζώνης», προσφέροντας τεράστια «νίκη» μετά από καιρό στα μεγάλα αθλητικά δίκτυα.

Η θεαματικότητα των πέντε αναμετρήσεων ξεπέρασε κάθε προηγούμενο στη γερμανική συνδρομητική τηλεόραση. Περισσότεροι από 3,68 εκατομμύρια τηλεθεατές συντονίστηκαν στο Sky Germany, τον πάροχο της Bundesliga στη χώρα, επίδοση που είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με όσους παρακολουθούσαν τα σαββατιάτικα μεσημέρια στις προηγούμενες αγωνιστικές. Κι αυτή η εντυπωσιακή αύξηση δεν υπολογίζει την απήχηση του δωρεάν περιεχομένου που φρόντισε να προσφέρει το δίκτυο στους φιλάθλους.

Για να αποφευχθεί ο συνωστισμός σε σπίτια όπου υπάρχει συνδρομή στο Sky Sports Germany, οι ιθύνοντές του έδωσαν τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει live σε παράλληλη μετάδοση τα πέντε παιχνίδια μέσω της εκπομπής «Konferenz». Το εγχείρημα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς σχεδόν 2,5 εκατ. επιπρόσθετων τηλεθεατών απόλαυσαν την εμπειρία του restart με εικόνα από γήπεδο σε γήπεδο στο ελεύθερης πρόσβασης «Sports News Channel». Έτσι, η συνολική απήχηση των 5 αγώνων εντός Γερμανίας ξεπέρασε τα 6 εκατομμύρια και τα ρεκόρ δεν σταματούν εδώ.

Ιδιαίτερα στο ηλικιακό κοινό 14-49, παρατηρήθηκε αύξηση μεγαλύτερη του 60% σύμφωνα με την εξειδικευμένη ιστοσελίδα DWDL.de, ανεπανάληπτος αριθμός στην ιστορία του γερμανικού Sky.

Την ώρα που ο Έρλινγκ Χάαλαντ άνοιγε το δρόμο προς τη νίκη της Μπορούσια στο ντέρμπι της Κοιλάδας του Ρουρ, αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το άδειο «Signal Iduna Park», το αγγλικό κοινό μετέτρεπε την Bundesliga στο τρίτο κορυφαίο πρόγραμμα της ημέρας στην εθνική τηλεόραση!

Τον περασμένο Νοέμβριο, μόλις 91.000 τηλεθεατές του BT Sport είχαν παρακολουθήσει το Klassiker ανάμεσα Μπάγερν και Ντόρτμουντ. Πλέον, ο ίδιος αριθμός ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο, με 652.000 τηλεθεατές να βλέπουν live το ντέρμπι της Βεστφαλίας. Ήταν τέτοια η επιτυχία, που οι πέντε αναμετρήσεις κατάφεραν να μπουν στη σύγκριση με θρυλικά προγράμματα της Αγγλίας, όπως η αστυνομική σειρά Midsomer Murders που παίζεται εδώ και 21 σεζόν (836,000 κοινό).

Πέραν της επιτυχίας στις δύο πιο σημαντικές αγορές για το προϊόν της Bundesliga, η προβολή των αγώνων σε πάνω από 70 παρόχους σε όλο τον πλανήτη μόνο να μεγεθύνει μπορεί τη συνολική επιτυχία.

«Καθώς η Bundesliga είναι το μοναδικό πρωτάθλημα που θα προβάλλεται τηλεοπτικά, προσδοκώ ότι θα συγκεντρώσουμε κοινό ενός δισεκατομμυρίου», δήλωνε προφητικά ο Καρλ-Χάιντς Ρουμενίγκε μεσοβδόμαδα, σε μια τιμή που παραπέμπει σε Μουντιάλ κι όχι σε οποιοδήποτε εθνικό πρωτάθλημα. Με τη φόρα που πήρε από το breakthrough του πρώτου Σαββατοκύριακου και δεδομένου ότι οι αγώνες θα «σφηνώσουν» και μεσοβδόμαδα με εμβόλιμες αγωνιστικές, η πρόβλεψη του προέδρου της Μπάγερν Μονάχου είναι πολύ πιθανόν να εκπληρωθεί σε μερικές εβδομάδες από σήμερα. Δείχνοντας το δρόμο προς την επιτυχία και στα υπόλοιπα πρωταθλήματα που ετοιμάζονται να επαναρχίσουν, αφού όπως φαίνεται, ούτε τα άδεια καθίσματα, ούτε η σχετική ανετοιμότητα των ομάδων μπορεί να στερήσει το ενδιαφέρον από τους φιλάθλους, έστω και για μια σταλιά ζωντανής ποδοσφαιρικής δράσης στο top επίπεδο.