Γιατί μέτρησε ο αγώνας στο Βέλγιο και δεν μετατέθηκε για Δευτέρα

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Γιατί μέτρησε ο αγώνας στο Βέλγιο και δεν μετατέθηκε για Δευτέρα
Το GP Βελγίου για το 2021 είναι ο αγώνας με τη μικρότερη χρονική διάρκεια στην ιστορία της Formula 1, με τον Διευθυντή Αγώνα Μάικλ Μάσι να αναφέρει τους λόγους που οδήγησαν στην οριστική διακοπή του.

Το GP Βελγίου έμεινε στην ιστορία ως ο αγώνας με τη μικρότερη διάρκεια στην ιστορία του αθλήματος. Νικητής αναδείχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ανέβηκε για 6η φορά φέτος στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν τόσο άσχημες, όπου δεν επέτρεψαν ποτέ να πραγματοποιηθεί ο αγώνας κατ' ουσίαν. Η ορατότητα λόγω της βροχής και της ομίχλης που είχε συγκεντρωθεί στην πίστα του Σπ, έκανε απαγορευτικό το οποιοδήποτε σχέδιο για την κανονική διεξαγωγή του. Όμως αυτό δεν απέτρεψε τον Διευθυντή Αγώνα, Μάικλ Μάσι, από το να αποφασίσει την οριστική διακοπή του GP Βελγίου έπειτα από μόλις δύο γύρους «αγώνα» πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Μετά το πέρας του αγώνα, ο Μάσι τόνισε πως δεν μπορούσε ο ίδιος να κάνει κάτι διαφορετικό ώστε να πραγματοποιηθεί ο αγώνας. «Είναι πολύ απογοητευτικό για όλους που δεν έγινε ο αγώνας, αλλά προσπαθήσαμε να κάνουμε τα πάντα για να γίνει. Τουλάχιστον καταφέραμε κάτι. Οι συνθήκες δεν ήταν καθόλου καλές όλο το τριήμερο και σήμερα είχαμε τις χειρότερες δυνατές».

Γιατί το σενάριο για διεξαγωγή του αγώνα την Δευτέρα απορρίφθηκε

Κατά τη διάρκεια της μετάδοσης, πολλοί αναρωτήθηκαν εάν ο αγώνας μπορούσε να διεξαχθεί την επόμενη μέρα. Ο Μάσι όμως ξεκαθάρισε πως κάτι τέτοιο δεν ήταν δυνατό. «Δεν έχουμε τη δυνατότητα να μεταθέσουμε τον αγώνα για την επόμενη ημέρα. Υπάρχει τεράστια λίστα από λόγους ανάμεσα στους διοργανωτές και όλους όσους ήταν στην πίστα. Απλά δεν υπάρχει δυνατότητα να αναβάλλουμε τον αγώνα για την επόμενη ημέρα. Πήραμε όλες τις ευκαιρίες που μπορούσαμε με γνώμονα τους κανονισμούς που υπάγονται στο Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε αγώνα. Ήταν ατυχής περίσταση που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε».

Επιπλέον, υπήρξαν κατηγορίες πως το ότι στάλθηκαν οι οδηγοί στην πίστα για να κάνουν δύο γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, έγινε μονάχα για να υπάρξει αποτέλεσμα στο GP Βελγίου και να απονεμηθούν οι μισοί βαθμοί στους πρώτους 10. Το γεγονός αυτό βρήκε τους περισσότερους οδηγούς αντίθετους, με τον Λιούις Χάμιλτον να κατακρίνει τα όσα έγιναν, τον Φερνάντο Αλόνσο να αισθάνεται σοκαρισμένος και τον Σεμπάστιαν Φέτελ να θεωρεί αστεία την όλη κατάσταση.

Εξηγήσεις που προκαλούν επιπλέον ερωτηματικά

Ο Μάσι εξήγησε τον χειρισμό της κατάστασης που επικρατούσε με τον καιρό και τονίζει πως προσπάθησε να βρει κενό ώστε να πραγματοποιηθεί ένα μέρος του αγώνα. «Ήμασταν σε διαρκή επικοινωνία με τον επίσημο πάροχο πρόβλεψης καιρού και υπήρξε ένα κενό στη διαρκή βροχή όπως είδαμε. Δίνουμε ένα περιθώριο 10 λεπτών στις ομάδες και σκεφτόμαστε εκείνη τη στιγμή πως μπορεί να υπάρξει ένα παράθυρο στο να αγωνιστούμε. Μερικές από τις ομάδες είπαν το ίδιο ακριβώς. Είδαν ακριβώς αυτό που θέλαμε να κάνουμε, αλλά ο καιρός έγινε χειρότερος. Ρώτησα επίτηδες τις ομάδες να πάρουν την άποψη των οδηγών για τις συνθήκες και την ορατότητα».

Προς ώρας παραμένει άγνωστο γιατί δεν είδαν στη Διεύθυνση Αγώνα πως το κενό στον καιρό είχε διάρκεια μόλις 10 λεπτά, από τη στιγμή που βρίσκονταν σε συνεχή επικοινωνία με τον επίσημο πάροχο πρόβλεψης καιρού, που είχε έως εκείνο το σημείο ακριβή δεδομένα. Μάλιστα, οι οδηγοί μέσω της ενδοεπικοινωνίας ανέφεραν όταν βγήκαν από το pit-lane πως οι συνθήκες ήταν πολύ χειρότερες από την πρώτη φορά που επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν την εκκίνηση.

Image credit: Mercedes-AMG

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!