Ο Μπινότο θέλει να πληρώνουν οι φταίχτες τα σπασμένα

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, θέλει αλλαγές στον τρόπο που οι ομάδες διαχειρίζονται τα έξοδα επισκευής των μονοθεσίων.

Η εποχή Budget Cap της Formula 1 έχει φέρει έντονο πονοκέφαλο στις ομάδες αναφορικά με το κόστος των επισκευών στα μονοθέσια που έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα. Στην αγωνιστική σεζόν του 2021 έχουμε δει αρκετές συγκρούσεις, που έχουν κοστίσει αρκετά χρήματαστις ομάδες.

Το ατύχημα των Βάλτερι Μπότας και Τζόρτζ Ράσελ στην Ίμολα κόστισε ακριβά στις δύο ομάδες, ενώ οι επαφές με τις μπαριέρες του Μικ Σουμάχερ σε Μονακό και Ουγγαρία έχουν φέρει οικονομική δυσφορία στην ομάδα της Haas.

H Red Bull Racing είναι ακόμα μια ομάδα που έχει υπερφουσκωμένους λογαριασμούς στους τελευταίους αγώνες. Η έξοδος του Μαξ Φερστάπεν στο Σίλβερστον κόστισε στην ομάδα 1,5 εκατ. ευρώ. Στο GP Ουγγαρίας τα δύο μονοθέσια της ομάδας ενεπλάκησαν στο χάος της πρώτης στροφής στην εκκίνηση, με τον Φερστάπεν να έχει πολλές ζημιές στα αεροδυναμικά εξαρτήματα, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ εγκατέλειψε.

Το ετήσιο χρηματικό όριο του Budget Cap βρίσκεται στα 145 εκατ. δολάρια για κάθε ομάδα, κάτι το οποίο κάνει την οποιαδήποτε σύγκρουση εντός πίστας απαγορευτική. Οι ομάδες έχουν προτείνει αρκετές λύσεις για το θέμα των επισκευών και εάν πρέπει να περιλαμβάνονται στο Budget Cap. Ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο, έχει μια πολύ ιδιαίτερη πρόταση.

Ο Ιταλός θέλει να προτείνει την πληρωμή των ζημιών από τις ομάδες των οποίων οι οδηγοί ευθύνονται για τη σύγκρουση. «Είναι πολύ σημαντικό να συζητήσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Αν δούμε τη σύγκρουση στο Σίλβερστον με τους Μαξ και Λιούις και ένας οδηγός δεν φέρει ευθύνη, τότε υπό το Budget Cap οι ζημιές αποτελούν ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν είμαι σίγουρος πως πρέπει να υπάρχουν εξαιρέσεις, είναι δύσκολο να το ελέγξουμε. Αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι πως αν ένας οδηγός έχει ευθύνη σε σύγκρουση, τότε η ομάδα του πρέπει να πληρώσει το λογαριασμό για τις επισκευές. Με αυτό τον τρόπο θα έχει μεγαλύτερη ευθύνη ο οδηγός».

Η Ferrari ήταν θύμα σύγκρουσης που οδηγός της δεν είχε ευθύνη στο GP Ουγγαρίας. Ο Λάνς Στρολ έχασε τα φρένα στην εκκίνηση και προσέκρουσε πάνω στον Σάρλ Λεκλέρ, με τους δύο να εγκαταλείπουν. Ο Καναδός οδηγός της Aston Martin δέχθηκε 5 θέσεις ποινής στην εκκίνηση του GP Βελγίου, ποινή ανάλογη με αυτήν του Μπότας.

Image credit: Ferrari