Test Drive Opel Mokka-e Utlimate (pics & vid)

Νίκος Γιαννούλας
Το Mokka-e φέρει το βαρύ φορτίο του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Opel και ταυτόχρονα του φορέα της νέας σχεδιαστικής της ταυτότητας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε και οδηγούμε το νέο Opel Mokka-e. Είναι όμως η πρώτη που το είχαμε στη διάθεσή μας για αρκετές ημέρες και πλήρη δοκιμή, ώστε να εμπεδώσουμε ή να αναθεωρήσουμε όλα όσα είχαμε εντοπίσει και γράψει στην πρώτη μας γνωριμία.


Ισχυρή ταυτότητα


Στην πρώτη μας επαφή με το Opel Mokka-e, η απόχρωση του αμαξώματος με την ονομασία matcha green ήταν σίγουρα ένα από τα δυνατά του χαρτιά. Ακόμα όμως και χωρίς αυτή, το αυτοκίνητο παραμένει ενδιαφέρον και εντυπωσιακό.


Πρώτος πόντος λοιπόν για το μικρό ηλεκτρικό SUV, που στο μεγαλύτερο ποσοστό των δυνητικών αγοραστών του θα δημιουργήσει μια πολύ θετική πρώτη εντύπωση. Προσπαθώντας να παραμείνουμε στο πλαίσιο της αντικειμενικής θεώρησης της αισθητικής του αμαξώματος, όσο υποκειμενική και αν είναι, θα τονίσουμε ότι υπάρχει μια αίσθηση αρμονίας που συνολικά αναδίδει το αμάξωμα και μιας σπορ, στιβαρής αύρας.


Ανάλογη, από αισθητική άποψη, είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, με την αρωγή της πλήρως ψηφιακής απεικόνισης τόσο των ενδείξεων του πίνακα οργάνων όσο και αυτών του συστήματος πολυμέσων. Παρότι υπάρχει μια οπτική συνέχεια αυτού που η Opel ονομάζει Pure Panel , στην ουσία πρόκειται για δύο οριζόντια τοποθετημένες οθόνες 12 και 10 ιντσών αντίστοιχα, με όμορφα γραφικά, που δημιουργούν μια πολύ σύγχρονη εικόνα.


Στην πράξη, ο πίνακας οργάνων προσφέρει δυνατότητες διαμόρφωσης κατά βούληση του οδηγού, ενώ η οθόνη χειρισμού πολυμέσων, ηχοσυστήματος και κλιματισμού έχει ωραία γραφικά και ένα κατανοητό και λειτουργικό interface.


Τα υλικά είναι τυπικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, αντικειμενικά πολύ καλά σε όψη και υφή, ενώ η σχεδίαση αφαιρετική και σύγχρονη. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το πλάτος επαρκές εμπρός και μόνο οι θέσεις για τους πίσω επιβάτες θα δείξουν λίγες, αν οι εμπρός ξεπερνούν σε ύψος τα 1,8 μέτρα.


Μέτριος σε χωρητικότητα είναι και ο χώρος του πορτ μπαγκάζ, με όγκο που δεν ξεπερνά τα 310 λίτρα. Συγκριτικά από τους μικρότερους της κατηγορίας των B SUV, αντικειμενικά όμως επαρκής για τις ανάγκες δύο ατόμων ή μιας τριμελούς οικογένειας.


To στιλ δεν επιβαρύνει την ουσία


Το ηλεκτρικό Opel Mokka-e είναι ένα πολύ τίμιο αυτοκίνητο, υπό την έννοια ότι δείχνει με ένταση αυτό που ακριβώς είναι: ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και να βλέπεις και όχι ο ακούραστος κουβαλητής της καθημερινότητας.


Η ηλεκτρική φύση του μοντέλου επιτρέπει, χάρη στην άμεσα αποδιδόμενη ροπή, πολύ ταχείς και εύκολες επιταχύνσεις σε αστικές συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, η επιτάχυνση είναι συνεχής και άμεση έως και τα 110 περίπου χιλιόμετρα, με το ρυθμό να πέφτει αισθητά από εκεί και πάνω και έως τα 150 χιλιόμετρα της μέγιστης ταχύτητας.


Δεν υπάρχει λοιπόν κανείς λόγος να «στεγνώνει» η μπαταρία κυνηγώντας μεγάλες ταχύτητες. Ταυτόχρονα, καλό είναι να γνωρίζει ο μελλοντικός κάτοχος ότι με αυτή τη μέγιστη ταχύτητα διαθέσιμη, αυτή του ταξιδιού, ώστε να υπάρχουν και περιθώρια επιτάχυνσης, καλό θα είναι να διατηρείται στα 110 – το πολύ 120 χλμ./ώρα.


Η πόλη και οι επαρχιακοί δρόμοι είναι το περιβάλλον που το νέο Opel Mokka-e θα ξεδιπλώσει τα εγγενή θετικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -αλλά και τα δικά του. Πιο συγκεκριμένα, η σφιχτή ανάρτηση και το χαμηλό κέντρο βάρους επιτρέπουν στο οδηγό να στρίβει με μεγάλη κεκτημένη ταχύτητα, ενώ καλή με τα μέτρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και η αίσθηση στο τιμόνι.
Η άμεση απόδοση της μέγιστης ροπής των 260 Nm βοηθά ιδιαίτερα ακόμα και σε ορεινές αναβάσεις, ενώ η ισχύς των 136 ίππων μπορεί να είναι αρκετή σε σχέση με το δέμας του Mokka, το ίδιο όμως είναι και τα 1.600 κιλά του βάρους.


Για να απαντήσουμε ωστόσο και στο φλέγον ζήτημα που ανακύπτει με τη δοκιμή κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σημειώστε τα εξής: To Opel Mokka-e διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Επίσης δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, το προεπιλεγμένο και το μέγιστο, που ενεργοποιείται από έναν πιεστικό διακόπτη με την ένδειξη B δίπλα στον διακόπτη του κιβωτίου.


Με το πρόγραμμα οδήγησης Eco, μια σχετική «εκπαίδευση» στη λογική της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας και το διακόπτη B ενεργοποιημένο, εμείς πετύχαμε εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση της τάξης των 340 χιλιομέτρων -322 είναι η επίσημη μέση τιμή κατά WLTP που ανακοινώνει η Opel. Αυτή την επίδοση μπορεί κανείς να αναμένει ωστόσο σε αστικές και περιαστικές διαδρομές, με μέγιστες ταχύτητες κάτω των 100 χλμ./ώρα.


Με μέγιστο φορτίο, κλιματισμό και κίνηση στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές αλλά στο πλαίσιο του νόμου ταχύτητες, υπολογίστε εμβέλεια της τάξης των 200 – 250 χιλιομέτρων. Με αυτό το δεδομένο, το ταξίδι είναι εφικτό, αλλά απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό στις στάσεις δημόσιας φόρτισης.


Σε αυτές θα δαπανήσετε αρκετό χρόνο, καθώς παρότι το Mokka-e έχει τις προδιαγραφές να ανακτά ενέργεια έως το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του σε μισή μόλις ώρα, φορτιστές των 100 kW, που καθιστούν κάτι τέτοιο εφικτό, δεν υπάρχουν ακόμα. Αυτό μπορεί ήδη να έχει αλλάξει με δεδομένη την ταχύτατη ανάπτυξη των υποδομών. Και πάλι όμως, δεν υπάρχουν προς το παρόν αρκετοί.


Στους διαθέσιμους φορτιστές των αυτοκινητοδρόμων, που κυμαίνονται από τις 22 έως τις 50 kW, μια ωρίτσα το λιγότερο είναι απαραίτητη για να ανακτηθεί ενέργεια, που θα επιτρέψει επιπλέον 100 με 150 χιλιόμετρα ταξιδιού.
Στο σπίτι, για μια πλήρη φόρτιση μέσω wallbox των 11 kW θα απαιτηθούν περίπου 5 ώρες, ενώ απευθείας από την σούκο πρίζα δεκάδες.


And the Mokka goes to...


Νέοι, τριμελείς οικογένειες, άτομα της δράσης αλλά και της οικολογίας, μοδάτες κυρίες και κύριοι, το νέο Opel Mokka-e σας απονέμεται πανηγυρικά. Πανέμορφο, πανεύκολο, αθόρυβο και υπό προϋποθέσεις δυναμικό, θα εξυπηρετήσει ιδανικά τον τρόπο ζωής σας. Έχετε υπόψη σας ωστόσο, ότι με δεδομένη την ύπαρξη του μοντέλου και σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, θα πρέπει να σταθμίσετε πολύ καλά τις ανάγκες αλλά και το κόστος της δημόσιας φόρτισης, για να επιλέξετε εν τέλει αυτό με τον κωδικό -e. Το οποίο αν το οδηγήσεις, δημιουργεί έξη.


Το κόστος αγοράς είναι απόλυτα λογικό και ανταγωνιστικό, καθώς αυτό της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα 34.600 ευρώ, ενώ της έκδοσης Ultimate που οδηγήσαμε στα 39.600 ευρώ. Αν κάνετε χρήση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αμφότερες θα σας κοστίσουν σημαντικά φθηνότερα, ήτοι περίπου 29.000 και 34.800 ευρώ αντίστοιχα.