Οδηγούμε στην Ελλάδα το Opel Mokka-e

Νίκος Γιαννούλας
Οδηγούμε στην Ελλάδα το Opel Mokka-e
Για μόλις 45 αλλά πολύ αποκαλυπτικά λεπτά, διατρέχουμε με το νέο ηλεκτρικό Opel Mokka την Αττική, ώστε να έχουμε μια πρώτη εικόνα όσων έχει να προσφέρει.

Σε μια προσπάθεια να έχουμε μια όσο το δυνατόν πιο άμεση επαφή με το νέο της μοντέλο, ταυτόχρονα όμως διαθεσιμότητα πολύ λίγων αυτοκινήτων εκ της γενέτειρας Γερμανίας, η Opel Hellas οργάνωσε μια πολύ σύντομη πρώτη γνωριμία των δημοσιογράφων με το νέο Opel Mokka.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις περιελάμβαναν κινητήρες τόσο εσωτερικής καύσης, όσο και την αμιγώς ηλεκτρική, την οποία προτιμήσαμε.

Τόσο όμορφο όσο φαίνεται

Πολλές φορές οι εικόνες κολακεύουν τα αυτοκίνητα, καθώς είναι πολύ σοφά υλοποιημένες με το μοντέλο σε ιδανικές γωνίες, άριστο φωτισμό και ταιριαστό φόντο. Στην περίπτωση του Mokka δεν τίθεται τέτοιο θέμα, ειδικά όταν είναι βαμμένο με την έντονη πράσινη απόχρωση matcha green.

Το συμπαγές γερμανικό SUV με μήκος 4,15 μέτρα αποπνέει δυναμισμό και η γλυπτή σιλουέτα του δίνει την αίσθηση της στιβαρότητας. Οι λεπτομέρειες όπως η λεπτή μάσκα που περιλαμβάνει και τα εμπρός φωτιστικά σώματα, η διαμήκης νεύρωση στο κέντρο του καπό εμπρός αλλά και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί 18'', τονίζουν την αίσθηση της προσοχής σε κάθε αισθητική λεπτομέρεια.

Αντίστοιχα γλυπτό είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τις δύο μεγάλες οθόνες της έκδοσης Ultimate που οδηγήσαμε να διαθέτουν διαγώνιο 12 και 10 ιντσών αντίστοιχα για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων.

Στο ταμπλό, που είναι σχεδιαστικά αφαιρετικό, έχει γίνει χρήση σκληρών και μαλακών πλαστικών με πολύ πετυχημένο αποτέλεσμα από αισθητική άποψη. Εξαιρετική είναι επίσης η θέση οδήγησης.

Αυτό που προφανώς δεν ανήκει στα highlight του αυτοκινήτου είναι οι χώροι. Είναι πασιφανές ότι παρά το αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Mokka X, το νέο Mokka είναι σαφώς εστιασμένο στο lifestyle και όχι στην πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων είναι επαρκής, ωστόσο στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν με σχετική άνεση μόνο 2 και όχι 3 ενήλικες επιβάτες.

Γνωστή απόδοση, εντυπωσιακή ανάρτηση

Σε πρώτη επαφή το Mokka-e είναι όπως το περιμέναμε όσον αφορά στις επιδόσεις, καθώς με το ίδιο μηχανολογικό υπόβαθρο έχουμε οδηγήσει το Corsa-e, το Peugeot e-208 και το Peugeot e-2008. Από στάση και εν κινήσει η επιτάχυνση είναι συνεχής και άμεση έως και τα 110 περίπου χιλιόμετρα, με το ρυθμό να πέφτει αισθητά από εκεί και πάνω και έως τα 150 χιλιόμετρα της μέγιστης ταχύτητας.

Εννοείται πως η απόδοση διαφοροποιείται σημαντικά μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Eco, Normal και Sport, με τη μέγιστη ισχύ των 136 ίππων και τη ροπή των 260 Nm να είναι διαθέσιμες στο πρόγραμμα Sport, ενώ η μέγιστη εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση, που ξεπερνά τα 322 χιλιόμετρα, επιτυγχάνεται με το πρόγραμμα Eco.

Φυσικά στον ελάχιστο χρόνο που είχαμε διαθέσιμο στο πρώτο μας ραντεβού με το Opel Mokka-e δεν είχαμε τη δυνατότητα να υπεισέλθουμε σε διαπιστώσεις σχετικά με την αυτονομία. Διαπιστώσαμε όμως την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, η οποία στις ηλεκτρικές εκδόσεις της γκάμας των περισσότερων μοντέλων παρουσιάζει μια πιο ξερή και απότομη λειτουργία, λόγω της επιλογής σκληρότερων ελατηρίων για την εξισορρόπηση του μεγαλύτερου βάρους.

Αντίθετα στο Opel Mokka-e, χωρίς όμως να έχουμε οδηγήσει έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η λειτουργία της ανάρτησης ήταν σχεδόν ιδανική: τόσο σφιχτή ώστε να μην αφήνει το αμάξωμα να γέρνει ή να πάλλεται στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και τόσο ενδοτική και στιβαρή ώστε να μην κουράζει στις συνεχείς κακοτεχνίες των αστικών οδών. Καλή αίσθηση είχε επίσης και το σύστημα διεύθυνσης, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο στην αστική μετακίνηση, όσο και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Passion Item

Η πιο σημαντική ίσως διαπίστωση για το νέο Opel Mokka-e, υπό την αίρεση της πλήρους δοκιμής του, είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με έμφαση στο lifestyle. Η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και η εργονομία δεν αποτελούν τα δυνατά του σημεία. Αντίθετα η προσεγμένη αισθητική, η σπορ αίσθηση οδήγησης, ο δυναμισμός της οδικής συμπεριφοράς και η πληρότητα του εξοπλισμού, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που εύκολα κλέβει καρδιές.

Με κόστος βασικής έκδοσης στα 34.600 ευρώ και επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ύψους 5.580 ευρώ περίπου, η τιμή του νέου Opel Mokka-e διαμορφώνεται σε πολύ λογικό επίπεδο. Για την πληρέστατη έκδοση που οδηγήσαμε εμείς, θα πρέπει να υπολογίζετε κόστος 39.600 ευρώ και επιδότηση ύψους 6.000 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!