DAZN: Ο κολοσσός του «αθλητικού Netflix» που συζητά με την Super League

Η ΑΞΙΑ, ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ

DAZN: Ο κολοσσός του «αθλητικού Netflix» που συζητά με την Super League

DAZN: Ο κολοσσός του «αθλητικού Netflix» που συζητά με την Super League

To gazzetta.gr γράφει για την κορυφαία πλατφόρμα αγώνων DΑΖΝ που συζητάει για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην ελληνική Super League. Το προφίλ, η ιστορία και οι αθλητικές διοργανώσεις που έχει εξασφαλίσει.

ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και Παναθηναϊκός έχουν κινήσει τις διαδικασίες για την πιθανότητα ανεύρεσης κοινής τηλεοπτικής στέγης με το όνομα της DAZN να έχει πέσει στο τραπέζι σε ό,τι αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα αγώνων της Super League. Στελέχη της διοργανώτριας βρίσκονται σε συζητήσεις με έναν "κολοσσό" του αθλητικού streaming και απομένει να δούμε κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών αν θα προκύψει συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών.

Η DAZN, με έδρα το Λονδίνο, θεωρείται η μεγαλύτερη, ταχύτερα αναπτυσσόμενη παγκόσμια υπηρεσία με αθλητικό streaming, το οποίο μεταδίδεται ζωντανά και on demand. Από τον δημιουργό του BBC iPlayer, Σερ Λέοναρντ Μπλαβάτνικ, η DAZN ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2016 σε Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία και Ιαπωνία τον Αύγουστο του 2016, ενώ ακολούθησε ο Καναδάς το επόμενο έτος. Το 2018 πήραν σειρά Ηνωμένες Πολιτείες και Ιταλία, ενώ προστέθηκαν Ισπανία και Βραζιλία το 2019.

Η υπηρεσία ιδρύθηκε αρχικά το 2016 από την Perform Group, εταιρεία αθλητικών μέσων που ανήκει κατά κύριο λόγο στην Access Industries, η οποία κατέχει επίσης τις ιστοσελίδες Goal.com και το Sporting News. Ο πρώην CEO του ESPN Τζον Σκίπερ ανέλαβε την προεδρία του DAZN το 2018. Τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιά, η Perform Group ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στον τομέα των αθλητικών δεδομένων και μετονομάστηκε σε DAZN Group φτάνοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα να θεωρείται ένας τους σημαντικότερους παίκτες στη βιομηχανία αθλητικών αγώνων.

Τον Δεκέμβριο του 2018, η αξία της DAZN αποτιμήθηκε στα 3 δισεκατομμύρια λίρες! Χαρακτηρίστηκε από την Evening Standard ως ένας από τους λίγους τεχνολογικούς «μονόκερους» του Ηνωμένου Βασιλείου. Τον Οκτώβριο του 2019, η εταιρία SensorTower (mobile analytics) ανέφερε ότι η DAZN καταλαμβάνει το υψηλότερο μερίδιο σε εφαρμογές κινητών αναφορικά με το MLS κατά το πρώτο εξάμηνο εκείνης της χρονιάς.

Μεταξύ άλλων έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα του Champions League στον Καναδά, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και την Αυστρία.

Η βάση συνδρομητών της εταιρείας έχει φθάσει τα 8 εκατομμύρια παγκοσμίως με 800.000 συνδρομητές στις ΗΠΑ, όπου η πρόσβαση κοστίζει 19,99 δολάρια ανά μήνα ή 99 δολάρια τον χρόνο.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει στους φίλους των σπορ σε όλο τον κόσμο πρόσβαση στον αθλητισμό οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε. Η DAZN δεν εγγυάται μακροπρόθεσμη σύμβαση, παρά μόνο απαιτείται ένα κόστος για πρόσβαση σε συνδεδεμένες συσκευές, όπως smart TV΄s, smartphones, tablet, υπολογιστές και κονσόλες παιχνιδιών. Όπως σημειώνεται από τα στελέχη της, δημιουργήθηκε από οπαδούς και απευθύνεται σε οπαδούς προσφέροντας τους έναν καλύτερο και πιο δίκαιο τρόπο παρακολούθησης αθλητικών γεγονότων.

Συγκεκριμένα ως προς το ποδόσφαιρο η DAZN είχε εξασφαλίσει τα δικαιώματα των Προκριματικών του Euro, αλλά και του Nations League στις αγορές της Αυστρίας, Γερμανίας και Ελβετίας, τα ματς σε Champions League και Europa League με On Demand υπηρεσίες σε Αυστρία, Γερμανία, Ιαπωνία, Καναδά, αλλά και την κάλυψη ζωντανών μεταδόσεων στα πρωταθλήματα των Premier League (σε 4 χώρες), Κυπέλλου Αγγλίας (σε 7 χώρες), La Liga (σε 5 χώρες), Segunda Division (σε 5 χώρες), Κυπέλλου Ισπανίας (5 χώρες), Bundesliga (2 χώρες), 2. Bundesliga (2 χώρες), Κυπέλλου Γερμανίας (2 χώρες), Serie A (6 χώρες), Serie B (4 χώρες), Κυπέλλου Ιταλίας (5 χώρες), Ligue 1 (5 χώρες), Ligue 2 (2 χώρες), Κυπέλλου Γαλλίας (3 χώρες), Primeira Liga Πορτογαλίας (2 χώρες), Eredivisie (4 χώρες), Super Lig Τουρκίας (Ιαπωνία), Πρωτάθλημα και Κύπελλο Σκωτίας (2 χώρες), Πρωτάθλημα Κίνας (4 χώρες), Πρωτάθλημα Ιαπωνίας (1η, 2η και 3η κατηγορία στην εγχώρια αγορά), Πρωτάθλημα Μεξικού (Βραζιλία), MLS (7 χώρες), Κόπα Αμέρικα (6 χώρες), Κόπα Λιμπερταδόρες (5 χώρες) κ.α.

«Είμαστε ο ψηφιακός ηγέτης στα παγκόσμια αθλητικά μέσα ενημέρωσης. Με 2.800 υπαλλήλους σε 25 χώρες, φιλοξενούμε τη μεγαλύτερη, ταχύτερα αναπτυσσόμενη υπηρεσία αθλητικού streaming.

Χρησιμοποιούμε τεχνολογία παγκόσμιας κλάσης για να εξελίξουμε τα σπορ των αθλημάτων και δεν πρόκειται να σταματήσουμε. Είμαστε πρωτοπόροι, αλλάζουμε το παιχνίδι. Μαζί, φέρνουμε τη φιλοδοξία στη ζωή», τονίζεται χαρακτηριστικά στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας.