Δοκιμή του νέου Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid (pics & vid)
- Απλότητα και υψηλή τεχνολογία
- Ουσιαστική οικονομία σε όλες τις συνθήκες
- Η άνεση στο προσκήνιο
- Υψηλής ποιότητας και λειτουργικότητας εσωτερικό
- Ολοκληρωμένη λύση
lang="en-US">H lang="el-GR"> μάρκα που ποτέ δεν φοβήθηκε την καινοτομία -πολλές φορές μάλιστα τη λάνσαρε- είναι η lang="en-US">Citroen. K lang="el-GR">αι καθώς μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης οι Γάλλοι δεν ήταν δυνατόν να μείνουν πίσω. Έτσι, μας παρουσιάζουν το C lang="el-GR">5 Aircross lang="el-GR"> Plug lang="el-GR">-in lang="el-GR"> Hybrid lang="el-GR">, τη νέα τους ναυαρχίδα. Το μεσαίο SUV lang="el-GR"> της Citroen lang="el-GR"> πλέον μπαίνει (και) στην πρίζα για να προσφέρει ακόμα πιο οικονομική και «καθαρή» αυτοκίνηση.
Απλότητα και υψηλή τεχνολογία
lang="el-GR">Αυτό το καταφέρνει συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα της οικογένειας PureTech 1,6 λίτρων ισχύος 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα ονομαστικής απόδοσης 108 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 KWh lang="el-GR">. Συνδυαστικά η ισχύς που αποδίδεται φτάνει στους 225 ίππους και η ροπή στα 320 Νm lang="el-GR">. Το ηλεκτρικό μοτέρ έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, που στην περίπτωσή μας λέγεται e lang="el-GR">-EAT lang="el-GR"> 8, είναι κατάλληλα ρυθμισμένο για τις ιδιαιτερότητες του υβριδικού συστήματος και στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία χρειάζεται περίπου 7 ώρες φόρτιση σε οικιακή πρίζα 8Α, χρόνος που πέφτει στις 2 ώρες αν υπάρχει φορτιστής 7,4 ΚW lang="el-GR">. Η θεωρητική της αυτονομία είναι 55 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πράξη και ανάλογα με τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης πετυχαίνει γύρω στα 35-40 χλμ.
lang="el-GR">Κι αν τα παραπάνω φαντάζουν κάπως περίπλοκα, στην πράξη η ζωή του οδηγού είναι πολύ απλή. Από ένα διακόπτη δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων μπορεί να επιλέξει από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης: Electric lang="el-GR">, Hybrid lang="el-GR"> και Sport lang="el-GR">. Στην πρώτη περίπτωση το C lang="el-GR">5 Aircross lang="el-GR"> κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Στη δεύτερη περίπτωση συνδυαστικά, με την ηλεκτροκίνηση σε πρώτο πλάνο και τον θερμικό κινητήρα να συνεπικουρεί. Και στις δύο περιπτώσεις γίνεται ανάκτηση ενέργειας όταν πατάμε φρένο ή το αυτοκίνητο «ρολάρει», ενώ στο κιβώτιο υπάρχει η επιλογή Β που κάνει τη διαδικασία αυτήν πιο έντονη.
Ουσιαστική οικονομία σε όλες τις συνθήκες
lang="el-GR">Στην τρίτη περίπτωση το θερμικό μοτέρ αναλαμβάνει τα ηνία με τον ηλεκτροκινητήρα να ενισχύει τις επιδόσεις. Επιδόσεις, που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες, καθώς το γαλλικό SUV lang="el-GR"> των 1800+ κιλών «πιάνει» τα 100 km lang="el-GR">/h lang="el-GR"> από στάση σε 8,7 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τα 225 km lang="el-GR">/h lang="el-GR">. Επίσης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα από την επιλογή e lang="el-GR">-save lang="el-GR"> να «φυλάξει» ηλεκτρική ενέργεια για 10, 20 ή όλα τα χιλιόμετρα της αυτονομίας για όταν θα τα χρειαστεί. Έτσι, μπορεί να κινείται μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο είναι έξω από την πόλη και να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα όταν φτάσει σε αυτήν.
lang="el-GR">
lang="el-GR">Το υβριδικό σύστημα όμως στοχεύει περισσότερο στην οικονομία παρά στις επιδόσεις. H lang="el-GR"> επίσημη τιμή για τη συνδυαστική χρήση είναι εντυπωσιακή: 1,4 l lang="el-GR">/100 km lang="el-GR">. Σε πραγματικές συνθήκες, ο οδηγός που θα χρησιμοποιήσει ορθολογικά το υβριδικό σύστημα θα δει τιμές από 4 έως 5 lt lang="el-GR">/100km lang="el-GR">. Όταν η μπαταρία εξαντληθεί η μέση τιμή ανεβαίνει λίγο ακόμα, γύρω στα 6-7 lt lang="el-GR">/100 km lang="el-GR">, αλλά ακόμα κι αυτή είναι πολύ καλή τιμή για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και βάρους.
Η άνεση στο προσκήνιο
lang="el-GR">Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει πάντως είναι η ησυχία στο εσωτερικό του C lang="el-GR">5. Όταν δουλεύει μόνο με ηλεκτρική ενέργεια δεν ακούγεται απολύτως τίποτα, παρότι το αυτοκίνητο εκπέμπει έναν χαρακτηριστικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς. Όταν ανεβαίνουν οι ταχύτητες ακούγονται μόνο ο αέρας και ο θόρυβος κύλισης, αλλά κι αυτοί σε χαμηλή ένταση λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης. Αυτό λίγο-πολύ είναι αναμενόμενο, όμως. Εκείνο που κατά κάποιο τρόπο ξαφνιάζει είναι ότι ακόμα και όταν παίρνει μπροστά ο βενζινοκινητήρας, υπάρχουν φορές που δεν γίνεται καν αντιληπτός στο εσωτερικό, ενώ ακόμα κι όταν οι στροφές ανέβουν ακούγεται πολύ λιγότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς.
lang="el-GR">Η αθόρυβη λειτουργία ταιριάζει τέλεια με την εξαιρετική άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις. Η Citroen lang="el-GR"> ονομάζει την τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions και οι επιβάτες στο εσωτερικό νιώθουν τα αποτελέσματα, καθώς δεν νιώθουν τις ανωμαλίες του δρόμου. Ο σαφής προσανατολισμός στην άνεση σημαίνει ότι lang="el-GR">τα αντίστοιχα δυναμικά χαρακτηριστικά δεν είναι ιδιαίτερα τονισμένα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όχι ιδιαίτερα σαφές και οι κλίσεις στις στροφές αρκετά μεγάλες, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα ευμέγεθες και διόλου ελαφρύ SUV lang="el-GR">. Το υβριδικό C lang="el-GR">5 Aircross lang="el-GR"> έχει ασφαλή συμπεριφορά και δεν τρομάζει με περίεργες αντιδράσεις. Αυτή άλλωστε είναι η φιλοσοφία κατασκευής του. Ο οδηγός έχει βέβαια στη διάθεσή του όλο το οπλοστάσιο της Citroen lang="el-GR"> σε συστήματα ασφάλειας και άνεσης.
lang="el-GR">
Υψηλής ποιότητας και λειτουργικότητας εσωτερικό
lang="el-GR">Εξωτερικά λίγα πράγματα ξεχωρίζουν την υβριδική έκδοση από τις «απλές» εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Διάφορες μπλε πινελιές (που ως γνωστόν είναι το χρώμα του ηλεκτρισμού) στον εμπρός προφυλακτήρα και στα πλαϊνά πλαστικά και ένα ευφάνταστο λογότυπο “ḧ lang="el-GR">”, που μοιάζει λίγο και με το φις της πρίζας, στο πλάι και στην πίσω πόρτα τονίζουν τη διαφορετικότητα. Υπάρχει φυσικά στο πίσω αριστερό μέρος και άλλο ένα πορτάκι, συμμετρικά με το πορτάκι ανεφοδιασμού καυσίμων που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά, πίσω από το οποίο είναι φυσικά η πρίζα φόρτισης.
lang="el-GR">Το εσωτερικό του Citroen lang="el-GR"> C lang="el-GR">5 Aircross lang="el-GR"> είναι άνετο, πρακτικό και ποιοτικό, όπως αρμόζει στη ναυαρχίδα μιας γκάμας. Στην Plug lang="el-GR">-in lang="el-GR"> υβριδική έκδοση έχει προστεθεί και το στοιχείο της υψηλής τεχνολογίας. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, διαστάσεων 12,3” που είναι ιδιαίτερα φωτεινός και ευκρινής. Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα και με ομαλή κίνηση. Συνδυάζεται με άλλη μία οθόνη 8” στο κέντρο της κονσόλας, από την οποία γίνεται ο έλεγχος του ηχοσυστήματος, του προγράμματος πλοήγησης και του κλιματισμού. Υπάρχει φυσικά συνδεσιμότητα με Android lang="el-GR"> Auto lang="el-GR"> και Apple lang="el-GR"> CarPlay lang="el-GR"> και οι επιπρόσθετες οθόνες με τις λεπτομέρειες της ροής και των στατιστικών χρήσης ενέργειας.
lang="el-GR">
Οι επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία και απτή ποιότητα υλικών. Εμπρός δεσπόζει η μεγάλη κεντρική κονσόλα με τις πολλές θήκες και το δίφυλλο, ψυχόμενο, αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα καθίσματα. Υπάρχουν μαλακά πλαστικά σχεδόν παντού και η συναρμογή επίσης δείχνει πολύ καλή. Πίσω ο χώρος για τα πόδια είναι καλός και για τα κεφάλια άπλετος, παρότι τα καθίσματα είναι λίγο υπερυψωμένα λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών. Τα τρία καθίσματα μάλιστα σύρονται ανεξάρτητα. Αυτό βοηθάει και στη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από 460 έως 600 λίτρα.
Ολοκληρωμένη λύση
lang="el-GR">Το Citroen lang="el-GR"> C lang="el-GR">5 Aircross lang="el-GR"> Plug lang="el-GR">-in lang="el-GR"> Hybrid lang="el-GR"> προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση στην αναζήτηση ποιοτικού και οικονομικού οικογενειακού αυτοκινήτου με ελάχιστες εκπομπές ρύπων. Εκμεταλλευόμενος την ηλεκτρική αυτονομία, ο οδηγός μπορεί δυνητικά να πραγματοποιεί όλες τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να χρειαστεί να πάει στο βενζινάδικο για μήνες, ενώ η δυνατότητα χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν βάσει καν στην εξίσωση την ηλεκτρική αυτονομία αν χρειαστεί να καλύψει μεγαλύτερες αποστάσεις. Και είναι μέσα από αυτό το πρίσμα που πρέπει κάποιος να δει την τιμή εκκίνησης των 43.500 ευρώ για την έκδοση Feel lang="el-GR">.
lang="el-GR">