Ποιος αγόρασε την αντιπροσωπεία της Hyundai και της Κia;

Gazzetta team
Κίνηση ματ από τον όμιλο Βασιλάκη, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τη Seat, καθώς γίνεται πλέον και αποκλειστικός εισαγωγέας των εταιρειών Ηyundai και Kia.
Μεγάλες αλλαγές κυοφορούνται στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Βασιλάκη απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας Π&Ρ Δάβαρη, που είναι αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Kia και Hyundai στη χώρα μας. Να σημειώσουμε, ότι ο όμιλος Βασιλάκη είναι ήδη αποκλειστικός εισαγωγέας της μάρκας Seat στην Ελλάδα και διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο λιανικής πώλησης αυτοκινήτων Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Ford, Opel, Volvo, Honda, Mitsubishi, Seat και Saab, ενώ αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τη Hertz. Οι δύο πλευρές έχουν υπογράψει –σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες προς το παρόν πληροφορίες- προσύμφωνο, στο οποίο προβλέπονται με λεπτομέρειες η νέα δομή και ο τρόπος λειτουργίας της αντιπροσωπείας των Kia και Hyundai στην Ελλάδα. Όπως ακούγεται, ο όμιλος Βασιλάκη θα αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας, στην οποία θα παραμείνει πρόεδρος ο κ. Πάνος Δάβαρης. Στόχος του νέου εισαγωγέα είναι να επανατοποθετήσει τις δύο κορεάτικες μάρκες στην ελληνική αγορά, όπου εμφανίζουν μειωμένη παρουσία τα τελευταία χρόνια, αν και στο παρελθόν η Hyundai είχε φτάσει ακόμη και στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Να θυμίσουμε επίσης, ότι η ίδια μάρκα υπήρξε μεταξύ άλλων και χρυσός χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004. Το νέο επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει εξάλλου και την αναδιάρθρωση των μεγάλων δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου Π&Ρ Δάβαρη κατόπιν συνεννόησης με τις τράπεζες. Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί επίσημα άλλη μία σημαντική αλλαγή ιδιοκτησίας σε ελληνική αντιπροσωπεία αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιουνίου θα περάσει η αντιπροσώπευση της μάρκας Skoda στην Kosmocar του ομίλου Μανδύλα από τη ΒΙΑΜΑΡ των κ. Πανόπουλου και Συγγελίδη. Η Kosmocar είναι αποκλειστικός εισαγωγέας στην Ελλάδα των αυτοκινητοβιομηχανιών VW, Audi, Bentley, των μοτοσικλετών Ducati, κλπ. Οι συγκεκριμένες κινήσεις έχουν διπλή ανάγνωση. Από τη μία φέρνουν στο φως τα προβλήματα, που έχει προκαλέσει η οικονομική κρίση στον κλάδο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Από την άλλη όμως εκφράζουν μία αισιοδοξία για το μέλλον του αυτοκινήτου στη χώρα μας, αφού γνωστοί επιχειρηματίες συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτό. Αντίθετα, παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό η αντιπροσώπευση της Mazda στην Ελλάδα. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί διάφορα ονόματα υποψηφίων για να αναλάβουν την εισαγωγή των αυτοκινήτων Mazda στην πατρίδα μας, ωστόσο κανένα δεν επιβεβαιώθηκε τελικά. Κύρια αιτία είναι αδιαφορία της μητρικής ιαπωνικής εταιρείας, η οποία δεν καίγεται να μπει πάλι στην ταλαιπωρημένη και συρρικνωμένη ελληνική αγορά αυτοκινήτου.