WRC: Ο Τιερί Νεβίλ μιλάει στο Gazzetta για τα νέα αγωνιστικά Rally1

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC: Ο Τιερί Νεβίλ μιλάει στο Gazzetta για τα νέα αγωνιστικά Rally1
Ο οδηγός της Hyundai Motorsport απαντά στην ερώτηση του Πάνου Σεϊτανίδη για την τεχνολογία και τις προκλήσεις των νέων υβριδικών θηρίων του WRC.

Η νέα εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ είναι προ των πυλών! Όλα αλλάζουν, με τα νέα, υβριδικά αγωνιστικά Rally1 να αποτελούν τα νέας τεχνολογίας «όπλα» των μεγάλων ομάδων.

Οι οδηγοί των Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing και M-Sport Ford έχουν ήδη γράψει αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών με τα i20 N, Yaris και Puma Rally1 αντίστοιχα – με στόχο να είναι έτοιμοι για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο με το οποίο ανοίγει σε λίγες ώρες η αυλαία της σεζόν του 2022.

Η ομάδα της Hyundai για το 2022

Μετά την ολοκλήρωση της επίσημης παρουσίασης του WRC που έγινε στο περίφημο Hangar-7 του Σάλτσμπουργκ, το Gazzetta ήταν το μοναδικό ελληνικό μέσο που συμμετείχε στη ψηφιακή συνέντευξη Τύπου και είχαμε την ευκαιρία να απευθύνουμε μία ερώτηση σε έναν από τους οδηγούς που αναμένεται να διεκδικήσουν τον φετινό τίτλο.

Ο λόγος για τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai Motorsport. Ο Βέλγος μετράει ήδη 129 ράλλυ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και έχει βρεθεί πίσω από το τιμόνι αρκετών World Rally Cars: το 2012 οδήγησε το Citroen DS3 WRC, το 2013 έτρεξε με το Ford Fiesta RS WRC, από το 2014 έως το 2016 με το Hyundai i20 WRC και από το 2017, με το θηριώδες i20 Coupe WRC.

Ο Τιερί Νεβίλ εν δράσει στο Ράλλυ Μόντσα 2021

Τον ρωτήσαμε λοιπόν ποια είναι η γνώμη του για τα νέα Rally1; Αλλά και σε τι βαθμό αυτή η νέα υβριδική τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα από οδηγικής πλευράς;

Ο 33χρονος μας απάντησε: «Είναι ξεκάθαρο, ήταν από την πρώτη στιγμή πολύ εύκολο να αισθανθείς πως υπήρχαν διαφορές. Πέρα από την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος, τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί σε κάποιους τομείς ενώ σε κάποιους άλλους έχουμε μείωση της απόδοσής τους. Είναι πολύ πιο δύσκολα στον έλεγχο, πιθανότατα διότι βρισκόμαστε ακόμα νωρίς στην εξέλιξή τους. Αντίθετα, με τα World Rally Cars ήμασταν στο τέλος εποχής, έχοντας ολοκληρώσει πενταετή εξέλιξη. Είναι λοιπόν εύκολο να αισθανθείς διαφορές. Πιστεύω πως με το πέρασμα του χρόνου θα έρθουμε πιο κοντά στις επιδόσεις που είχαμε».

Τιερί Νεβίλ

Εκεί οι… «χεράδες» θα εξοικειωθούν πιο γρήγορα και ο ρυθμός εξοικείωσης ίσως κάνει τη διαφορά. Υπάρχει όμως και η παράμετρος της υβριδικής τεχνολογίας, που ανακατεύει περισσότερα το πράγματα.

Ο οδηγός της Hyundai συνέχισε: «Περνώντας στο κομμάτι της υβριδικής τεχνολογίας, εκεί έχουμε πολύ μεγάλη αλλαγή. Έχουμε επιπλέον ισχύ, η οποία δεν είναι διαρκώς διαθέσιμη. Θα προσπαθούμε να την αξιοποιούμε όσο γίνεται περισσότερο αλλά ταυτόχρονα να διαχειριζόμαστε και τη φόρτιση της μπαταρίας. Θα συμβαίνουν λοιπόν πολλά πράγματα, όχι μόνο μέσα στις ειδικές διαδρομές αλλά και ανάμεσα σε αυτές. Προσπαθώντας να διασφαλίσουμε πως το αυτοκίνητο θα είναι ετοιμοπόλεμο για την επόμενη διαδρομή. Μπορεί να δούμε τακτικές, θα προσπαθούμε να υπολογίσουμε αριθμούς, επίπεδα ενέργειας, θα δούμε διαφορετικές στρατηγικές επιδιώκοντας να πάρουμε τα μέγιστα από αυτή την τεχνολογία. Είναι κάτι καινούριο για όλους μας, είναι κάτι συναρπαστικό».

Το Hyundai i20N Rally1 σε δοκιμές εξέλιξης

Ο Νεβίλ μετράει 15 νίκες και 50 βάθρα στα 129 ράλλυ του Παγκοσμίου που έχει λάβει μέρος. Έχει κερδίσει 289 ειδικές διαδρομές και έχει στο ενεργητικό του 1483 βαθμούς.

Το ντεμπούτο του στο WRC ήταν το 2009 στο Ράλλυ Καταλούνια και η πρώτη του νίκη ήρθε πέντε χρόνια μετά, στο Ράλλυ Γερμανίας. Το 2013 και την περίοδο 2016-2019 ήταν στη δεύτερη θέση της τελικής βαθμολογίας οδηγών. Πέρυσι περιορίστηκε στην τρίτη.

Στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο έχει τρέξει συνολικά 10 φορές. Το 2020 κατέκτησε τη νίκη ενώ ήταν στο βάθρο το 2016, το 2019 και το 2021.

Τιερί Νεβίλ

Κάθε μέρα, μπορείτε να βλέπετε στο Gazzetta όλη τη δράση από τις ειδικές διαδρομές του Μόντε. Με ειδήσεις, παραλειπόμενα και videos απ’ όσα θα συμβαίνουν στις γαλλικές Άλπεις.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!