Renault: Η επανάσταση του πεντάθυρου αμαξώματος

Νίκος Γιαννούλας
Renault: Η επανάσταση του πεντάθυρου αμαξώματος
Η Renault τόλμησε, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, να δημιουργήσει την πιο δημοφιλή κατηγορία αμαξώματος στην ιστορία του αυτοκινήτου: αυτήν των πεντάθυρων hatchback.

Μπορεί σήμερα να ζούμε μια εν εξελίξει επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας όμως από το 19ο αιώνα, έως τη σημερινή της μορφή, η αυτοκίνηση ανακάλυψε εκ νέου τον εαυτό της πολλές φορές. Σπάζοντας τα δεσμά αρχικά με τις ιππήλατες άμαξες και στη συνέχεια με τα τεράστια μεν, αλλά διόλου πρακτικά αμαξώματα. Η Renault είναι από τις εταιρείες που, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει δημιουργήσει τάσεις που ακολούθησαν οι πάντες και μάλιστα όχι λίγες φορές. Μια από αυτές ήταν η σύλληψη και δημιουργία των πολύ δημοφιλών και προσφιλών μας σήμερα 5θυρων hatchback.

renault

Όλα ξεκίνησαν με την απαίτηση του Pierre Dreyfus, που ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Renault από το 1955 έως το 1975, για τη δημιουργία ενός επιβατικού αυτοκινήτου με μεγάλο χώρο φόρτωσης. Αυτή οδήγησε στο σχεδιασμό του Renault 4. Διαθέτοντας μια μεγάλη πέμπτη πόρτα και ένα επίπεδο δάπεδο στο χώρο αποσκευών, το Renault 4 ήταν ένα αυτοκίνητο όπως κανένα άλλο. Τόσο πρακτικό και ευρύχωρο, με δεδομένο το συμπαγές μήκος του, που έφερε την επανάσταση.

renault

Το Renault 4 παρουσιάστηκε το 1961, μια εποχή που οι άνθρωποι διψούσαν για την ελευθερία της αυτοκίνησης, αλλά τα αυτοκίνητα ήταν ταυτόχρονα και εργαλεία δουλειάς. Έτσι, το Renault 4, που σύντομα θα γινόταν γνωστό ως "4L" (Κατρέλ), παρείχε μια λύση τόσο για την αστική όσο και την επαγγελματική και αγροτική ζωή.

renault

Το Renault 4 έγινε γρήγορα κοινωνικό φαινόμενο, καθώς ταίριαζε σε ανθρώπους όλων των ηλικιών και κοινωνικών τάξεων σε όλο τον κόσμο. Πάνω από 8 εκατομμύρια μονάδες πωλήθηκαν σε περισσότερες από 100 χώρες. Σε μια περίοδο που οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο ήταν κλάσμα των σημερινών. Η ευφυΐα του «Κατρέλ» αποδεικνύεται επίσης από το τεράστιο διάστημα που έμεινε στην παραγωγή: Περισσότερα από 30 χρόνια, όχι απλώς με το ίδιο όνομα και τεράστιες αλλαγές, αλλά το… ίδιο αυτοκίνητο.

Η τεράστια επιτυχία του Renault 4 δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτη. Έτσι, το Renault 16 που ακολούθησε το 1965, ήταν μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό και δυναμικό, αλλά πάντα στο πνεύμα της πρακτικότητας του πεντάθυρου αμαξώματος.

renault

Το Renault 25 Baccara ήταν το πρώτο μοντέλο της Renault που έφερε την πεντάθυρη διάταξη στην πολυτελή κατηγορία οχημάτων, δείχνοντας ακόμα ένα νέο δρόμο συνδυασμού του κύρους με την ευχρηστία. Επίσης, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πρόσφερε μια τσάντα για ρούχα ενσωματωμένη κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών.

renault

Η εξέλιξη του πεντάθυρου αμαξώματος στην πολύ δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, βρήκε ιδανικό εκφραστή στην ανατολή της δεκαετίας του ’90. Το Renault Clio έγινε για τη γαλλική μάρκα μια επιτυχία μεγάλης διάρκειας, χωρίς την παραμικρή κάμψη για περισσότερα από 30 χρόνια. Οι πέντε γενιές του μοντέλου έχουν ανακηρυχθεί δεκάδες φορές best seller στην Ευρώπη, έχουν διατεθεί σε περισσότερα από 16 εκ. αντίτυπα και έχουν αποσπάσει δύο φορές τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς. H πιο πρόσφατη, υβριδική έκδοση του μοντέλου E-TECH, φέρει την τεχνολογία της F1 στην υπηρεσία του καθημερινού οδηγού, με το μοναδικό συνδυασμό κορυφαίων επιδόσεων και απαράμιλλης οικονομίας.

renault

Η καινοτομία, αποτυπωμένη στα γονίδια της Renault, ενυπάρχει και στο ρηξικέλευθο Arkana. Το δυναμικό coupe SUV, μοναδικό στην κατηγορία του, συνδυάζει όλες τις αρετές ενός πεντάθυρου αμαξώματος, όπως την πρακτικότητα, τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και τη δυνατότητα διαρρύθμισής τους. Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα άνετων αποδράσεων, ενώ προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή την ελευθερία επιλογής, μέσα από μια μεγάλη γκάμα υβριδικών κινητήρων, που κορυφώνονται με τη full υβριδική έκδοση Ε-TECH.

renault

Παρότι για περισσότερες από 6 δεκαετίες το πεντάθυρο αμάξωμα επικρατεί και προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες στους οδηγούς, έχει ακόμα πολύ μέλλον. Αυτό σηματοδοτείται με τον πιο ιδανικό τρόπο με το νέο Renault Megane E-TECH Electric, το οποίο χάρη στη σχεδίαση και στην κατασκευή του εξ’ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρικό, φέρνει μια νέα πνοή στις ήδη μοναδικές αρετές της γαλλικής επανάστασης του 1960.

renault

Δυναμισμός, ευφυής εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, μεγάλη αυτονομία και προηγμένες τεχνολογίες φόρτισης, καθιστούν το νέο Renault Megane E-TECH το πεντάθυρο hatchback της επόμενης χιλιετίας και άξιο συνεχιστή της τεράστιας κληρονομιάς του Renault 4 και όλων των απογόνων του μέχρι σήμερα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!