Η Honda έχει τον ισχυρότερο κινητήρα στη Formula 1

O ισχυρότερος κινητήρας στη Formula 1 είναι αυτός της Honda όπως μαρτυρούν οι τελευταίες μετρήσεις, σύμφωνα με το AMuS

Από την ένταξη των υβριδικών turbo κινητήρων το 2014 στη Formula 1, η Mercedes απολάμβανε ένα πλεονέκτημα ισχύος, το οποίο πλέον έχει εξαλειφθεί. Το 2021 έχει αποδειχθεί ως η σεζόν όπου η κυριαρχία των Γερμανών έχει τελειώσει, με τη Red Bull Honda να έχει πάρει τα ηνία σε απόδοση και βαθμολογία.

Πώς φτάσαμε ως εδώ

Το 2020 υπήρξε πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήριων μονάδων, κάτι το οποίο δεν λειτούργησε υπέρ της Mercedes. Επιπλέον, η FIA εξέδωσε τεχνική οδηγία στο GP Ιταλίας, πως οι ομάδες θα χρησιμοποιούν μόνο μία χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Παράλληλα είδαμε πάγωμα στην εξέλιξη των καυσίμων και λιπαντικών, ενώ ψηφίστηκε και το πάγωμα εξέλιξης.

Ένας επιπλέον λόγος για την αλλαγή σκηνικού αποτέλεσε ο εντελώς καινούργιος κινητήρας της Honda για το 2021. Οι Ιάπωνες αποκάλυψαν πως τις εξελίξεις που προγραμμάτιζαν για το 2022 τις εφάρμοσαν ένα χρόνο νωρίτερα. Το μυστικό της Honda βρίσκεται στο turbo, το οποίο ανέλαβαν Ιάπωνες μηχανικοί, που εργάζονται στην κατασκευή κινητήρων αεροπλάνων.

Η υπεροχή έναντι της Mercedes το 2021

Η μάχη ανάμεσα στη Red Bull και τη Mercedes έχει περάσει από πολλά επίπεδα μέσα στη χρονιά. Έως τώρα, οι «Ταύροι» έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις ευθείες, το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι και τα τρία δέκατα του δευτερολέπτου

Οι Πρωταθλητές έφεραν τη δεύτερη κινητήρια μονάδα τους στο Αζερμπαϊτζάν, ενώ η Red Bull στη Γαλλία. Έκτοτε η RB16B είναι ταχύτερη στις ευθείες έναντι της W12.

Μεγάλο ρόλο παίζει η αντίσταση του αέρα που παράγουν τα δύο μονοθέσια. Η Red Bull αγωνίζεται με μια πολύ πιο μικρή πίσω αεροτομή έναντι της Mercedes. Αντίθετα, η Mercedes έχει ένα πολύ στενό παράθυρο στο στήσιμο του μονοθεσίου της (set-up) και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει μικρότερη πίσω αεροτομή.

Σύμφωνα με τα όσα μεταφέρει το γερμανικό AMuS (Auto Motor und Sport), ο κινητήρας της Honda παράγει 10 kW (13,6 ίππους) παραπάνω από αυτόν της Mercedes. H αλλαγή της απόδοσης οφείλεται και στη σιγουριά που έχουν οι Ιάπωνες για την αξιοπιστία.

Ελάχιστες αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν υπό το πάγωμα εξέλιξης. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως με τη δεύτερη κινητήρια μονάδα της σεζόν η Honda δεν έφερε νέες πιο ακραίες χαρτογραφήσεις.

Πού βρίσκονται Ferrari και Renault;

H Ferrari και η Renault ακολούθησαν ένα διαφορετικό πλάνο για το 2021. Οι Ιταλοί σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις είναι 25-30 ίππους πίσω από τη Honda, ενώ η Renault 20-25.

H Ferrari παρουσίασε μια μέση λύση φέτος, έπειτα και από τη μυστική συμφωνία με τη FIA, από την οποία έχασε απόδοση ισχύος. Ο στόχος της εταιρείας είναι να επιστρέψει το 2022 με έναν κινητήρα ακόμα πιο ισχυρό, ο οποίος θα ξεπεράσει μάλιστα αυτούς της Mercedes και της Honda.

Από την άλλη η Renault παρουσίασε μια μικρή αναβάθμιση φέτος ώστε να συγκεντρώσει όλο τον προϋπολογισμό της σε έναν εντελώς καινούργιο κινητήρα το 2022.

Image credit: Pirelli, Mercedes-AMG, Ferrari