Husqvarna Svartpilen 801: Το πέρασμα στους δύο κυλίνδρους (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Συνδυάζοντας δυνατές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό και γονίδια scrambler, το νέο -και πλέον μεγαλύτερο- μέλος της οικογένειας Svartpilen σίγουρα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα

Με το καλημέρα, αυτή η μοτοσυκλέτα θέτει ένα νέο πρότυπο αριστείας για τα μεσαία μοντέλα δρόμου στην αναλογία ισχύος προς βάρος. Στα μόλις 181 κιλά, το Svartpilen 801 είναι χτισμένο γύρω από ένα ισχυρό και ελαφρύ σωληνωτό πλαίσιο χρωμίου-μολυβδαινίου (CroMoly), το οποίο -και σύμφωνα με την αυστριακή φίρμα- προσφέρει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε ελαστικότητα και ακαμψία.

Στην καρδιά του βρίσκεται ένας δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας DOHC 799cc, γνωστός μας ήδη από την παρουσία του σε μοντέλα της ΚΤΜ (Duke, Adventure). Με την ένδειξη της ζυγαριάς στα 52 κιλά μόλις, ο κινητήρας προσφέρει μέγιστη ισχύ 105 ίππων, με την αξιοπιστία και την απόδοσή του να εγγυώνται από καινοτόμες τεχνολογίες που επεκτείνουν τα διαστήματα σέρβις στα 15.000 χλμ. και εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Το σύστημα Power Assist Slipper Clutch (PASC) μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε απότομη επιτάχυνση και αποτρέπει την αστάθεια στο απότομο φρενάρισμα, με το Easy Shift να παρέχει απρόσκοπτες αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση και χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση WP APEX προσφέρει διαδρομή 140mm στο πιρούνι και 150mm στο μονό αμορτισέρ, με τα ελαστικά Pirelli MT60 RS σε τροχούς 17 ιντσών να παρέχουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και αίσθησης. Η μινιμαλιστική εμφάνιση του Svartpilen 801 επιτυγχάνεται με τις κορυφαίες λεπτομέρειες του, όπως τα φώτα LED και το τιμόνι από αλουμίνιο που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια αν μη τι άλλο εντυπωσιακή κατασκευή.

Τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα βελτιώνουν την όλη οδική συμπεριφορά, με ένα προαιρετικό Dynamic Pack να ανεβάζει την εμπειρία οδήγησης στο δρόμο σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο. Εκτός από το ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (MTC) και το ABS, οι λειτουργίες οδήγησης Street, Rain και Sport είναι στάνταρ προκαθορισμένες επιλογές. Το Dynamic Pack εισάγει το σύστημα ολίσθησης κινητήρα (MSR) για ελεγχόμενη επιβράδυνση, με τη λειτουργία Anti-Wheelie 5 επιπέδων να καθορίζει τις σούζες.

Το σύστημα πέδησης της J. Juan υπόσχεται κορυφαίες τιμές ακινητοποίησης, χάρη στο Cornering σύστημα ABS της Bosch. Για έμπειρους αναβάτες, η λειτουργία Supermoto ABS μπορεί να ενεργοποιηθεί από όσους αναζητούν αυξημένο επίπεδο πέδησης και στενότερη σύνδεση με το δρόμο.

Η ευελιξία και η ασφάλεια ενισχύονται από premium ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένης μιας έγχρωμης οθόνης TFT 5" και της μονάδας συνδεσιμότητας στο βασικό εξοπλισμό. Η σύζευξη της μονάδας με την εφαρμογή Ride Husqvarna Motorcycles επιτρέπει την ενεργοποίηση πλοήγησης Turn-by-Turn, καθώς και τη δυνατότητα ελέγχου των τηλεφωνικών κλήσεων και της επιλογής μουσικής. Ένα σύστημα προειδοποίησης κινδύνου είναι επίσης ενσωματωμένο στα χειριστήρια του τιμονιού, ενώ παρέχεται αντικλεπτική προστασία μέσω του συστήματος ακινητοποίησης.

Βασικά χαρακτηριστικά μοντέλου

  • Πλαίσιο χάλυβα CroMoly

  • 799cc, 2K, 105Hp, 87Nm

  • Ρυθμιζόμενη ανάρτηση WP APEX

  • Τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Street, Rain, Sport και σαν εξτρά το Dynamic)

  • Προαιρετικό Dynamic Pack με 10 επιπέδων ρύθμιση “slip” και 5 στο σύστημα Anti Wheelie

  • Motor Slip Regulation, Anti-Wheelie και Cruise Control στον προαιρετικό εξοπλισμό

  • Στάνταρ Cornering Traction Control

  • Στάνταρ cornering ABS

  • Γκάζι Ride-by-wire throttle με ρύθμιση στην απόκρισή του

  • Στάνταρ Easy Shift (Quickshifter)

  • PASC συμπλέκτης ολίσθησης

  • Συνδεσιμότητα bluetooth για TbT + πλοήγηση, τηλεφωνικές κλήσεις, μουσική επιλογή κλπ

  • Φλας με λειτουργία Hazard

Τέλος, εννοείται πως η Husqvarna έχει ήδη ετοιμάσει μια σειρά από after market καλούδια, έτσι ώστε κάθε ιδιοκτήτης να φέρνει τη μοτοσυκλέτα πιο κοντά στις ανάγκες και τα γούστα του.

Photo Credits: Husqvarna