Test Drive Volvo XC60 MHEV B4 Diesel Polestar Engineered: Ο «δάκτυλος» της Polestar

Νίκος Γιαννούλας
Test Drive Volvo XC60 MHEV B4 Diesel Polestar Engineered: Ο «δάκτυλος» της Polestar
Με μια πολύ χαμηλού κόστους, εύκολη και με όλα τα εχέγγυα του εργοστασίου αναβάθμιση, το Volvo XC60 MHEV B4 Diesel αποκτά μεγαλύτερη ισχύ, ροπή και πιο σπορ χαρακτήρα.

Από το 2014 και τη δεύτερη γενιά του κορυφαίου SUV της Volvo, του XC90, σηματοδοτήθηκε μια σημαντική αισθητική και κατασκευαστική στροφή της σουηδικής μάρκας. Η οποία κέρδισε κοινό και ειδικούς, καθώς τόσο το XC90, όσο επίσης και τα XC60 και XC40 κατάφεραν να δρέψουν δάφνες τόσο σε επίπεδο κριτικής των ειδικών, όσο και προτιμήσεων του κοινού.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Δεν το κρύβω ότι βρίσκω πολύ κοντά στο στόχο της λογικής των SUV την προσέγγιση της Volvo και έτσι όλα της τα αντίστοιχα μοντέλα τα θεωρώ εξαιρετικά. Όντας πλησίον στην κορυφή σε όλους τους τομείς της απόδοσής τους, καταφέρνουν να προσφέρουν μια σπάνια ισορροπία και τελικά να συνδυάζουν ιδανικά την πρακτικότητα, την άνεση, την ασφάλεια και την πολυτέλεια, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται να χρησιμοποιούν «καθρεφτάκια» ώστε να σε πείσουν για την τελευταία.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Από όλη τη γκάμα της Volvo το XC60 είναι αυτό που καταφέρνει να κρατά όχι μόνο δύο καρπούζια σε δύο μασχάλες, αλλά πολλά περισσότερα. Με μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 1,9 και μεταξόνιο 2,865, το αμάξωμα του μοντέλου δεν είναι δυσάρεστα ογκώδες ακόμα και σε αστική χρήση, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 άτομα και 483 λίτρα αποσκευών. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή, ειδικά με την προαιρετική αερανάρτηση, ενώ από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα -το αντίθετο.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι ένα σπάνιο μείγμα αφαιρετικής αισθητικής και κορυφαίας ποιότητας. Ακόμα και σήμερα που οι τεράστιες σε μέγεθος αλλά και αριθμό οθόνες στο εσωτερικό των μεγάλων SUV περισσότερο σε αγχώνουν παρά σε εντυπωσιάζουν, αυτές του XC60 αποτελούν το χρυσό κανόνα. Δεν παραπέμπουν σε cinemax και κάνουν τη δουλειά σωστά και εύκολα. Με επιπρόσθετο bonus τις εγκατεστημένες εφαρμογές της google, τις οποίες σχεδόν όλος ο πλανήτης γνωρίζει να χρησιμοποιεί.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Υπάρχουν ακόμα diesel;

Όχι μόνο υπάρχουν, αλλά αποδίδουν εξαιρετικά, έχουν χαμηλούς ρύπους και λόγω της υψηλής τους αποδοτικότητας, χαμηλή κατανάλωση. Με βάρος αμαξώματος κοντά στα 2.000 κιλά και την ισχύ του δίλιτρου κινητήρα diesel στους 197 ίππους, προφανώς το Volvo XC60 MHEV B4 Diesel δεν είναι φτιαγμένο για να στρεβλώνει το χωρόχρονο. Το αντίθετο. Είναι ένα χαλαρωτικό αυτοκίνητο, με έμφαση στη ροπή (420 Nm), το ήσυχο ταξίδι, τη μεγάλη αυτονομία και τη σχετική οικονομία, καθώς παρά τα κιλά και την ισχύ του αρκείται σε περίπου 7-8 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. κατά μέσο όρο.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Προσωπικά τα παραπάνω μου αρκούν, καθώς με την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων το XC60 MHEV B4 Diesel μόνο αργό δεν είναι, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,3 δλ. Η μέγιστη ταχύτητα όπως και σε όλα τα Volvo περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα και αυτό μόνο περιοριστικό δεν είναι.

Λειτουργικά ο κινητήρας και το κιβώτιο δένουν εξαιρετικά καθώς συνεργάζονται άψογα, ενώ ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, η τετρακίνηση είναι εκεί για να κάνει σωστά τη δουλειά και να μεταφέρει την ισχύ στο δρόμο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του προγράμματα λειτουργίας για εκτός δρόμου χρήση (Off Road), για τις καθημερινές μετακινήσεις (Pure) και το Polestar, που θα δούμε στη συνέχεια πως επεμβαίνει και αναβαθμίζει συνολικά την απόδοση του αυτοκινήτου.

Polestar Engineered Optimisation

Κάθε οδηγός τόσο των καινούριων όσο και ορισμένων προηγούμενων μοντέλων XC60 έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την αναβάθμιση που προσφέρει η θυγατρική της Volvo, η Polestar. Η αναβάθμιση αυτή είναι στην ουσία ένα λογισμικό -τίποτα το μηχανικό δεν αντικαθίσταται- το οποίο ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο από τα σημεία τεχνικής εξυπηρέτησης του επίσημου δικτύου της Volvo.

Στην περίπτωση του Volvo XC60 Mild Hybrid B4 Diesel, η εγκατάσταση του λογισμικού αποφέρει αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 12% και της μέγιστης ροπής κατά 7%. Για περίπου 20 δευτερόλεπτα, η μέγιστη ισχύς ανεβαίνει στους 220 ίππους και η μέγιστη ροπή στα 450 Nm. Ταυτόχρονα, βελτιώνεται η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Δεν είναι ωστόσο μόνο αυτά τα θετικά αποτελέσματα του προγράμματος Polestar Engineered Optimisation. Το κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρίνεται ταχύτερα στο κατέβασμα σχέσεων, ενώ σε δρόμο με στροφές αναγνωρίζει την ανάγκη διατήρησης της ίδιας σχέσης κατά τη διάρκεια μια κλειστής καμπής. Ταυτόχρονα, στο άφημα του γκαζιού κατά τη γρήγορη οδήγηση, δεν ανεβάζει σχέση άμεσα αλλά διατηρεί την ίδια ώστε κατά το επερχόμενο πάτημα του γκαζιού να είναι διαθέσιμη η μέγιστη επιτάχυνση.

Στο σύστημα τετρακίνησης, το λογισμικό Polestar Engineered Optimisation επιτρέπει τη μετάδοση μεγαλύτερου ποσοστού ροπής στον πίσω άξονα, έτσι ώστε σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης να μειώνεται σημαντικά η υποστροφή. Η εγκατάσταση του Polestar Engineered Optimisation ολοκληρώνεται με την εμφάνιση της ένδειξης «Polestar» στο σχετικό μενού των επιλογών προγραμμάτων οδήγησης και με την τοποθέτηση ενός διακριτικού σήματος «Polestar Engineered» στο πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου.

Volvo XC60 B4 Diesel
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Όλα τα παραπάνω είναι εξαιρετικά ευπρόσδεκτα νέα δεδομένα. Δεν αλλάζουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος παραμένει χαλαρωτικός, ταξιδιάρικος και απόλυτα ασφαλής. Δίνουν όμως μια δόση πιο άμεσης αντίδρασης και καλύτερης επικοινωνίας με τον οδηγό, ειδικά στο δευτερεύων οδικό δίκτυο. Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει καμία επίπτωση στην εγγύηση του αυτοκινήτου, ενώ η κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι διατηρούνται στο ίδιο επίπεδο.

Με κόστος μόλις 1.200 ευρώ (τελική τιμή με ΦΠΑ και τοποθέτηση), η οποία περιλαμβάνει έκπτωση 25% προς τον τελικό πελάτη έως το τέλος του 2023, η αναβάθμιση Polestar Engineered είναι καθόλα ευπρόσδεκτη λειτουργικά και «προσγειωμένη» οικονομικά, αποτελώντας must για το XC60.

Συνδυασμός απόλαυσης

Το Volvo XC60 με τον diesel κινητήρα των 197 ίππων είναι το πρότυπο του premium SUV. Με την αναβάθμιση Polestar Engineered αποκτά έναν ακόμα πιο ευχάριστο χαρακτήρα στην οδήγηση, διατηρώντας ταυτόχρονα όλα τα υπόλοιπα θετικά του χαρακτηριστικά: χώρους, άνεση, ποιότητα, καλές επιδόσεις, οικονομία στη χρήση και κορυφαία ασφάλεια. Ταυτόχρονα, σε σχέση με τον premium ανταγωνισμό είναι λίγο (BMW X3 xDrive 20d 190hp, από 66.800 ευρώ) ή πολύ φθηνότερο (Mercedes – Benz GLC 220 d 4MATIC, 194 hp, από 75.55) καθώς κοστίζει από 63.193 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!