Test drive Opel Astra Ultimate 1.2 T 130 hp 8AT: Στροφή στο μέλλον

Test drive Opel Astra Ultimate 1.2 T 130 hp 8AT: Στροφή στο μέλλον

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Opel Astra Ultimate 1.2 T 130 hp 8AT: Στροφή στο μέλλον
Το νέο Opel Astra στην έκτη του εκδοχή δείχνει απευθείας το μέλλον της γερμανικής μάρκας.

Όταν ένα μοντέλο διατηρεί το ίδιο όνομα εδώ και 31 χρόνια έχοντας φτάσει αισίως στην έκτη γενιά του, τότε η επιτυχία και η σπουδαιότητά του είναι αυταπόδεικτες. Το Astra αποτελεί από την πρώτη του γενιά ακόμα, ως αντικαταστάτης των επίσης πετυχημένων Kadett, το στυλοβάτη της εμπορικής πορείας της Opel στο χρόνο.

Το ολοκαίνουριο μοντέλο βασίζεται στην τρίτη γενιά της πολύ ευέλικτης multi-energy πλατφόρμας EMP2 του ομίλου Stellantis, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί να εξοπλιστεί τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και πετρελαίου, όσο και με συστήματα πρόωσης υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας.

opel astra

Στην προκειμένη περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, ο δοκιμασμένος turbo κινητήρας βενζίνης των 1.2 λίτρων με ισχύ 130 ίππων δίνει την κίνηση και αυτή μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός προηγμένου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Η συγγένεια με τα αντίστοιχα μηχανικά μέρη των Peugeot και Citroen του πρώην ομίλου PSA είναι προφανής αλλά και ευπρόσδεκτη ταυτόχρονα.

Το μοντέλο διατίθεται επίσης με κινητήρα diesel, βενζίνης plug in hybrid και από το 2023 θα υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας. Με τέτοια παλέτα μηχανικών μερών, είναι προφανές ότι το Astra έχει τον πρώτο άσο στα χαρτιά του, αυτόν δηλαδή της ευρείας γκάμας που δίνει απόλυτη ελευθερία επιλογής σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Νέα ταυτότητα

Το μοντέλο διαθέτει μια εντελώς νέα αισθητική ταυτότητα, που σίγουρα δεν την λες αδιάφορη, αν κρίνουμε και από τις αντιδράσεις όσων το είδαν τις ημέρες της δοκιμής. Το νέο Opel Astra είναι δυναμικό αλλά όχι «φλύαρο» και έχει ως κυρίαρχο στοιχείο τη νέα μάσκα, η οποία μαζί με τα φωτιστικά σώματα αποτελεί ένα ενιαίο αισθητικό θέμα με την ονομασία OpelVizor.

opel astra

Χαμηλό και φαρδύ, με μεγάλους τροχούς 18'' στην έκδοση Ultimate της δοκιμής, αποτελεί μια στιβαρή και ενδιαφέρουσα παρουσία στο δρόμο. Επιπρόσθετα, το βαθύ κίτρινο χρώμα με τη μαύρη οροφή και τις ίδιου χρώματος λεπτομέρειες, τονίζει ακόμα περισσότερο το αθλητικό παράστημα του μοντέλου. Από άποψη διαστάσεων, το νέο Opel Astra παραμένει συμπαγές αλλά ταυτόχρονα και μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4,374 μέτρα και πλάτος 1,860. Η διαφορά μήκους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι +4,0 εκατοστά. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 1,3 εκατοστά, φτάνοντας τώρα στα 2,675 μέτρα.

Ολοκαίνουριο εσωτερικό

Εσωτερικά η ενδιαφέρουσα εικόνα συνεχίζεται χάρη στο Pure Panel, δηλαδή μια ενιαία επιφανεια με δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 10 ιντσών έκαστη, εκ των οποίων η αριστερή παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων και η δεξιά του κέντρου χειρισμού του multimedia, του κλιματισμού, του πλοηγού και των ρυθμίσεων αυτοκινήτου και συστημάτων. Υπάρχει μια σαφής κατεύθυνση του Pure Panel προς τον οδηγό, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο.

Ο πίνακας οργάνων δεν αλλάζει τη βασική του διαμόρφωση, το πλήθος όμως και η διάταξη των ενδείξεων μπορούν να ρυθμιστούν από τον οδηγό. Ο τελευταίος έχει επίσης, στην έκδοση Ultimate, ένα ευρύ και προσαρμόσιμο σε ενδείξεις Head Up Display, το οποίο προβάλλει βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, ακριβώς στο οπτικό του πεδίο.

opel astra

Η οθόνη αφής του mutlimedia απαιτεί κάποιες αρχικές ρυθμίσεις και μια μικρή περίοδο προσαρμογής, διαθέτει όμως οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς σε επίπεδο προβολής ή συνδεσιμότητας smartphone. Επιπρόσθετα, στην κορυφαία έκδοση Ultimate της δοκιμής διαθέτει και κάμερες εμπρός, πίσω και δυνατότητα κάτοψης του αυτοκινήτου, όπως επίσης πλοηγό με χάρτες της Tom-Tom.

Το ταμπλό είναι αφαιρετικό και όχι ογκώδες, στοιχείο πολύ θετικό για την αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ είναι υλοποιημένο κατά βάση από μαλακά στην αφή υλικά. Τα εμπρός καθίσματα (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο αυτό του οδηγού) με την πιστοποίηση ανατομικής επάρκειας AGR είναι εξαιρετικά, όπως και η θέση οδήγησης, με το τιμόνι να ρυθμίζεται τόσο τηλεσκοπικά, όσο και σε ύψος.

opel astra

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, κυρίως λόγω του μεγάλου πλάτους, ενώ αυτός για τις αποσκευές, με όγκο 422 λίτρων, έχει κανονικό σχήμα και διπλό πάτωμα. Κάτω από αυτό υπάρχει επαρκής χώρος για την τοποθέτηση όλων των απαραίτητων συνοδευτικών από το νόμο, όπως πυροσβεστήρα, φαρμακείο, τρίγωνο, γιλέκο και φυσικά το tire kit, καθώς δεν υπάρχει ρεζέρβα. Με την ασύμμετρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, ο χώρος αποσκευών μπορεί να επεκταθεί έως και στα 1.339 λίτρα.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και σε σωστά σημεία, υπάρχει βάση για επαγωγική φόρτιση κινητού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους υποβραχιόνιο στο κέντρο, περσίδες αερισμού μεταξύ των εμπρός καθισμάτων και θύρα USB. Η μεγάλη ηλιοροφή ανοίγει και είναι ένα ακόμα συν, όχι όμως σε συνθήκες ελληνικού καύσωνα που συνέπεσε με τη δοκιμή του αυτοκινήτου.

Ευχάριστο στο δρόμο

Στο δρόμο, το νέο Astra είναι πολύ ευχάριστο για επιβάτες και οδηγό. Η ανάρτησή του είναι ενδοτική και σχετικά μαλακή, χωρίς όμως να αφήνει το αμάξωμα χαλαρό. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση αλλά δεν μεταδίδει πολύ πληροφορία στον οδηγό, ενώ το κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά στο 99% των περιπτώσεων. Ο θόρυβος από τον κινητήρα θα γίνει έντονα ακουστός κατά την επιτάχυνση μόνο, αλλά δεν έχει ενοχλητική χροιά. Με σταθερά μεγάλες ταχύτητες, τόσο ο θόρυβος από τον αέρα όσο και αυτός του κινητήρα παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο.

opel astra

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρια προγράμματα απόδοσης -Eco, Normal και Sport- δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου μέσω paddles στο τιμόνι και μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων και τα IntelliLux® Pixel lights, την τεχνολογία των προβολέων που βελτιώνει δραστικά την ορατότητα. Αυτοί διαθέτουν 168 στοιχεία LED που προσαρμόζονται αυτόματα στις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να μην τυφλώνουν τα εμπρός ή αντίθετα κινούμενα οχήματα, διατηρώντας τη δέσμη της μεγάλης σκάλας ενεργή όπου χρειάζεται.

Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας των 1.2 λίτρων με ισχύ 130 ίππους και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του σε πολλές ακόμα περιπτώσεις. Δυνατός και ροπάτος, συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων εξασφαλίζοντας εξαιρετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το αμάξωμα των 1.371 κιλών επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 210 χλμ./ώρα. Το τίμημα που πληρώνει κανείς έχει να κάνει με την κατανάλωση. Παρότι η Opel δίνει ως μέση τα 5,8 λίτρα, εμείς δεν καταφέραμε να πέσουμε κάτω από τα 8,0.

opel astra

Χωρίς σπορ διάθεση, το νέο Opel Astra παραμένει ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό του σε όλες τις συνθήκες. Εξαιρετικά σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες, ευέλικτο στις στροφές χωρίς έντονες τάσεις υποστροφής και ταυτόχρονα άνετο και χαλαρωτικό στην πόλη, αποτελεί ένα εξαιρετικό all rounder. Επιπρόσθετα, με στοιχεία εξοπλισμού στην έκδοση Ultimate που αποτελούν ίδιον μεγαλύτερων κατηγοριών, εξασφαλίζει κορυφαία άνεση στο ταξίδι και πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Συνολικά το νέο Opel Astra διεκδικεί μια κορυφαία θέση στο short list κάθε αγοραστή πεντάθυρου hatchback της κατηγορίας C. Η τιμή του, όπως το δοκιμάσαμε, είναι φυσικά τσιμπημένη, στα 39.900 ευρώ, ωστόσο με την ίδια μηχανική διαμόρφωση οι τιμές ξεκινούν από τις 29.300 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Edition. Επίσης, με τον ίδιο κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο, το κόστος πέφτει στα 25.900 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!