Σκληρή αυτοκριτική από τον τεχνικό διευθυντή της Ferrari, Τζέιμς Αλισον

Πέτρος Πιτσίνης
Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Τζέιμς Αλισον, εντοπίζει τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα στα φρένα και στην τελική ταχύτητα των κόκκινων μονοθεσίων στις μεγάλες ευθείες.
Προβληματισμός και απογοήτευση επικρατούν στο στρατόπεδο της Ferrari. Οι άνθρωποι της ομάδας αναγνωρίζουν, ότι απαιτούνται μεγάλες βελτιώσεις για να γίνει η Σκουντερία ανταγωνιστική και εντοπίζουν τα προβλήματα όχι στην αεροδυναμική, όπως γινόταν τα τελευταία χρόνια, αλλά στα τεχνικά μέρη. Μάλιστα, ο ίδιος ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Τζέιμς Άλισον, παραδέχθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, ότι τα κόκκινα μονοθέσια είναι πολύ δυνατά όσον αφορά στην ταχύτητα στις στροφές και υπερτερούν εκεί των αντιπάλων τους. Επίσης αποδείχθηκαν και αξιόπιστα, αφού και οι δύο Ferrari τερμάτισαν και βαθμολογήθηκαν στο πρώτο Γκραν Πρι της χρονιάς στην Αυστραλία. Στο Μαρανέλο δεν είναι ωστόσο διόλου ικανοποιημένοι, ιδιαίτερα λόγω της μεγάλης διαφοράς από την θριαμβεύτρια Mercedes του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Άλισον δεν έκρυψε τα λόγια του: «Η ανταγωνιστικότητά μας στη Μελβούρνη ήταν απαράδεκτη. Είναι ξεκάθαρο, ότι υπάρχει αρκετή δουλειά μπροστά μας, για να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο και να φτάσουμε σε ένα επίπεδο με τη Mercedes. Πρέπει να δουλέψουμε ιδιαίτερα στην ευστάθεια των φρένων και στην ταχύτητα στις ευθείες». Οι μηχανικοί της ομάδας δουλεύουν πυρετωδώς πάνω στα συγκεκριμένα προβλήματα. Κανονικά το αυτοκίνητο εξελίσσεται συνέχεια σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, όμως δεν είναι εύκολο να υπάρξει θεαματική πρόοδος. Αυτή τη χρονιά ωστόσο υπάρχουν υψηλότερες απαιτήσεις προς τους μηχανικούς. «Με τον νέο κανονισμό υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξέλιξης του αυτοκινήτου. Περιμένουμε, ότι ο ανταγωνισμός στην εξέλιξη θα είναι ακόμη εντονότερος από τον κανονικό», υπογράμμισε ο Άλισον. Αφήνοντας έτσι να εννοηθεί, ότι ήδη στο επόμενο Γκραν Πρι της Μαλαισίας θα υπάρξει σημαντική αναβάθμιση στα τεχνικά μέρη των μονοθεσίων της Ferrari. Τα περισσότερα προβλήματα στο Γκραν Πρι Αυστραλίας τα είχε ο Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Iceman παρέμεινε ωστόσο ψύχραιμος: «Είμαι αρκετό καιρό στη δουλειά και μπορώ να πω, ότι δεν είναι η πρώτη φορά, που έπρεπε να βιώσω ένα δύσκολο πρώτο Σαββατοκύριακο». Συμπλήρωσε μάλιστα, ότι «ταυτοποιήσαμε ορισμένα γενικά προβλήματα με το αυτοκίνητο, τα οποία προσεγγίζουμε τώρα στο Μαρανέλο. Επίσης υπάρχουν μερικά διαφορετικά δεδομένα στη ρύθμιση του αυτοκινήτου μου, τα οποία συνδέονται με τα φρένα Brake-by-Wire. Αν καταφέρουμε να λειτουργήσει σωστά το ηλεκτρικό σύστημα των φρένων, θα συμβάλλει αυτό συνολικότερα στην αίσθηση οδήγησης». Ο Ραϊκόνεν ελπίζει βεβαίως σε γρήγορη βελτίωση, ζητά όμως ταυτόχρονα και υπομονή: «Πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι. Γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε και πώς πρέπει να προχωρήσουμε, για να πετύχουμε περισσότερη απόδοση. Γνωρίζουμε επίσης, ότι αυτή η διαδικασία εξέλιξης δεν είναι εφικτή μέσα σε μία νύχτα. Πρέπει λοιπόν να παραμείνουμε υπομονετικοί, να επικεντρωθούμε στη δουλειά μας και δεν επιτρέπεται να κοιτάμε, τι κάνουν οι άλλοι. Είμαι σίγουρος, ότι με τα σωστά βήματα θα μπορούμε να υπολογίζουμε ήδη από τον επόμενο αγώνα στη Μαλαισία με καλύτερα αποτελέσματα».