Πριν κυριαρχήσουν, χρειάστηκαν χρόνο! (pics)

Νίκος Τσιώκος
Πριν κυριαρχήσουν, χρειάστηκαν χρόνο! (pics)

bet365

Θυμάστε τότε που οι Ferrari, McLaren διεκδικούσαν και κατακτούσαν τίτλους; Το G-Weekend Journal παρουσιάζει πού βρίσκονταν οι δύο πιο ιστορικές ομάδες της Formula1, τι έκαναν, που είναι τώρα και τι μπορούν να κάνουν στο μέλλον. Πάντως, και πριν την κυριαρχία τους χρειάστηκαν χρόνο να βρεθούν στην κορυφή.

Βρισκόμαστε στο καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula1 και είναι ευκαιρία να ρίξουμε μία ματιά στις δύο πιο ιστορικές ομάδες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κι ας μην πρωταγωνιστούν. Ο λόγος για τις Ferrari και McLaren, για τις οποίες γίνεται πολύς... ντόρος, όσον αφορά το αν και πότε θα καταφέρουν να ζήσουν ξανά τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος.

Το G-Weekend Journal, λοιπόν, παρουσιάζει τι έχουν κάνει η Scuderia και η ομάδα του Γουόκινγκ, με αμφότερες, πάντως, να χρειάζονται και τις προηγούμενες φορές αρκετό χρόνο για να κυριαρχήσουν. Ας δούμε, όμως, μία-μία τα κατορθώματά τους, πού βρίσκονται αυτή τη στιγμή και τι μπορούν να κάνουν στο μέλλον.

Ήταν... σούζα μία εξαετία

Φυσικά, θα ξεκινήσουμε απο την πιο ιστορική ομάδα του σπορ, τη Ferrari, που βρίσκεται στην F1 από την... αφετηρία της το 1950 δίχως να έχει χάσει ούτε αγώνα. Η ομάδα του Μαρανέλο έδειξε από την αρχή ότι θα είναι στις μεγάλες δυνάμεις, ωστόσο δεν κυριάρχησε αμέσως.

Ο πρώτος τίτλος ήρθε το 1952 στους οδηγούς, καθώς τότε δεν είχε θεσπιστεί ακόμα το πρωτάθλημα κατασκευαστών, και ακολούθησαν αυτοί το 1953, το 1956 και το 1958, ενώ το 1961 ήρθε το πρώτο... νταμπλ, αφού κατέκτησε τον τίτλο και στους κατασκευαστές. Ήρθε άλλο ένα... νταμπλ το 1964 και έκτοτε έπρεπε να περάσουν 11 ολόκληρα χρόνια για να πατήσει ξανά κορυφή.

Αλλά και πάλι η χαρά κράτησε για λίγο. Πρωτάθλημα επί τρία σε οδηγούς το 1975, το 1977 και το 1979 και επί έξι σε κατασκευαστές το 1975, το 1976, το 1977, το 1979, το 1982 και το 1983. Ωστόσο, το «αλογάκι» ήταν πραγματικά... σούζα επί μία εξαετία και πολύ σωστά όλοι θα φέρετε στο μυαλό σας την εποχή Σουμάχερ. Από το 1983, λοιπόν, η Ferrari ανέβηκε ξανά στον θρόνο της το 1999 στους κατασκευαστές και το 2000 στους οδηγούς.

Έκτοτε μέτρησε συνεχόμενους τίτλους μέχρι και το 2004 σε αμφότερα τα πρωταθλήματα στην πιο σταθερή πορεία που είχε ποτέ στην ιστορία της. Αρχικά, φαινόταν πως τα... ψωμιά της είχαν τελειώσει και ότι θα χρειαζόταν πάλι καμιά δεκαετία και... βάλε να επανέλθει, αλλά αυτή τη φορά το έκανε πολύ πιο άμεσα.

Η Scuderia πάτησε κορυφή το 2007 δις, αφού πανηγύρισε το πρωτάθλημα σε οδηγούς και κατασκευαστές, ενώ το 2008 έχασε στο... νήμα αυτό των οδηγών και πήρε μόνο αυτό των κατασκευαστών. Αυτή ήταν και η τελευταία κατάκτηση των κόκκινων, που από τότε έχει ξεκινήσει περίοδος ανομβρίας. Τα τελευταία χρόνια η Ferrari πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, με εξαίρεση την περσινή σεζόν, που έδειξε σημάδια βελτίωσης.

Για την ώρα το μόνο που κάνει είναι να απογοητεύει, αν και ο στόχος είναι ένας και μοναδικός, η επιστροφή στην κορυφή. Αν μπορεί να τα καταφέρει στο μέλλον; Κάποια στιγμή ναι, ίσως τα καταφέρει. Γι' αυτό και, άλλωστε, στο Μαρανέλο δουλεύουν, όχι μόνο για την επόμενη χρονιά, αλλά και για το 2018, όπως έχει αποκαλύψει ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε. Πάντως, το μόνο που απομένει είναι να δούμε τι θα απογίνει στην πράξη.

Κυριάρχησε με Προστ, Σένα, Honda

Περνάμε στη δεύτερη πιο ιστορική ομάδα της F1, τη McLaren. Η ομάδα του Γουόκινγκ μπήκε στο πρωτάθλημα το 1966, αλλά κατάφερε να εδραιωθεί ως μία από τις πιο ισχυρές δυνάμεις του σπορ. Στην περίπτωσή της ο πρώτος τίτλος ήρθε ακόμα πιο αργά, καθώς ήταν το 1974 σε οδηγούς και κατασκευαστές. Κατακτήθηκε άλλος ένας στους οδηγούς το 1976, αλλά η κυριαρχία ξεκίνησε από το 1984 και μετά.

Ο λόγος ήταν ότι είχε τον καλύτερο συνδυασμό σε πιλότους και κινητήρα. Ο Αλέν Προστ έκανε την αρχή, ο Άιρτον Σένα συνέχισε το έργο του Γάλλου, τη στιγμή που η συνεργασία με τη Honda έφερνε εξαιρετικά αποτελέσματα. Γι' αυτό και είχαμε συνολικά 13 τίλους από το 1984 μέχρι και το 1991 (7 στους οδηγούς 1984-1986, 1988-1991 και 6 στους κατασκευαστές 1984-1985, 1988-1991).

Το 1992 μπήκε τέλος στην πετυχημένη... σχέση με τους Ιάπωνες και η McLaren προσπαθούσε να βρει το πρότζεκτ που θα την έφερνε το συντομότερο δυνατόν πίσω στην κορυφή. Έγιναν οι δοκιμές με Ford, Peugeot για δύο χρονιές, όμως η McLaren βρήκε τον συνεργάτη που ήθελε στο πρόσωπο της Mercedes. Με τα «ασημί βέλη» έμελλε να έχει μία πολυετή συνεργασία, όμως παρά τις νίκες και τα καλά αποτελέσματα ο επόμενος τίτλος άργησε να έρθει.

Αυτός ήταν το 1998, χρονιά που έγινε ένα ακόμα νταμπλ και η οποία ήταν η τελευταία που στο Γουόκινγκ είδαν την κορυφή στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 1999 πήρε σειρά άλλος ένας τίτλος στους οδηγούς, τη στιγμή που ο τελευταίος ήρθε μερικά χρόνια αργότερα, το 2008. Έκτοτε η McLaren απλά έχει περάσει στη λησμονιά και με το πέρασμα των χρόνων δε θυμίζει σε τίποτα την ομάδα του παρελθόντος.

Το 2014 αποφασίστηκε να μπει τέλος στη συνεργασία με τη Mercedes και να επαναφέρει στο... προσκήνιο τη Honda, με την οποία έζησε τις μεγαλύτερες στιγμές της ιστορίας της στο παρελθόν. Ωστόσο, αυτή τη φορά τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, αφού ήταν άλλοι οι κανονισμοί, και οι δυο τους έχουν συναντήσει ένα... βουνό, το οποίο δείχνουν να το κατεβαίνουν σιγά-σιγά με αργά και σταθερά βήματα.

Η ερώτηση είναι ίδια με αυτή στην περίπτωση της Ferrari. Θα μπορέσει να καταφέρει να επανέλθει στον θρόνο στο μέλλον; Αυτός είναι ο στόχος και στο Γουόκινγκ πιστεύουν στο πρότζεκτ που έχουν και όταν πιστεύεις σε κάτι, τότε μπορείς να πετύχεις και αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Άλλωστε, λένε ότι κάθε αρχή και δύσκολη και για τη McLaren ήταν πάρα πολύ.

Δεν είναι και εύκολο

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Ότι δεν είναι και εύκολο να είσαι μπροστά για μια ζωή. Αυτό ισχύει σ' ό,τι κι αν κάνεις, πόσω μάλλον στη Formula1, που είναι το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ παγκοσμίως και έχει πολλές απαιτήσεις. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι κανονισμοί αλλάζουν συνεχώς, θα έχεις τις καλές σου, θα έχεις και τις... στραβές σου. Γι' αυτό και είναι μεγάλο επίτευγμα που έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν για πολλά χρόνια.

Άλλωστε, η ιστορία έχει δείξει ότι πάντα χρειάζονται τον χρόνο τους για να φτάσουν σε μία εποχή... δυναστείας και πως «κάθε πράγμα στον καιρό του», που λέει κι ο ελληνικός λαός. Μάλιστα, μετά από αυτές, η επόμενη ομάδα που κατόρθωσε να είναι στην κορυφή για μερικά συναπτά έτη ήταν η Red Bull για μία τετραετία (2010-2013), ενώ τείνει να πράξει το ίδιο και η Mercedes, που βρίσκεται στην τρίτη χρονιά της κυριαρχίας της.

Οι αριθμοί των δύο πιο ιστορικών ομάδων της F1

Ferrari

Πρώτο Γκραν Πρι: Μονακό 1950

Συμμετοχές: 920

Εκκινήσεις: 919

Νίκες: 224

Pole Position: 208

Ταχύτεροι γύροι: 234

Τίτλοι οδηγών: 15 (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)

Τίτλοι κατασκευαστών: 16 (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008)

McLaren

Πρώτο Γκραν Πρι: Μονακό 1966

Συμμετοχές: 798

Εκκινήσεις: 792

Νίκες: 182

Pole Position: 155

Ταχύτεροι γύροι: 152

Τίτλοι οδηγών: 12 (1974, 1976, 1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008)

Τίτλοι κατασκευαστών: 8 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998)

Η ιστορία της F1

Τέλος, όπως βλέπουμε και από τους αριθμούς, οι Ferrari, McLaren πέραν του ότι είναι οι μοναδικές ομάδες που έχουν τόσες συμμετοχές στην F1, είναι και οι μοναδικές που έχουν τόσες πολλές νίκες και τόσους πολλούς τίτλους. Με άλλα λόγια, είναι η ιστορία της F1 και είναι ανάγκη να επανέλθουν στις παλιές ένδοξες ημέρες. Διότι καλές οι Mercedes, Red Bull, όμως οι δύο προαναφερθείσες ουσιαστικά έχουν... φτιάξει το άθλημα και θα πρέπει να φανούν αντάξιες των ονομάτων τους.

 

Τελευταία Νέα