Τα e-sports που καλύπτουν το κενό μας!

Βασίλης Τσίγκας
Το G-Weekend Journal γράφει για τα e-sports, που αναδεικνύονται ως η καλύτερη λύση για να καλυφθεί το κενό που επέβαλε ο κορονοϊός και να μας... ξεδιψάσει αθλητικά.

«Αν υπήρξε ποτέ μια στιγμή στην ιστορία των σπορ, όταν η ψηφιακή ψυχαγωγία θα είχε την ευκαιρία να φτάσει στην κορυφή, αυτή είναι τώρα».

Με τον κορονοϊό να έχει αλλάξει δραστικά τις ζωές μας τις τελευταίες εβδομάδες και την καραντίνα να αποτελεί τη νέα πραγματικότητα για σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους, ο κόσμος των σπορ δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος.

Και μπορεί για τα παραδοσιακά αθλήματα, αυτή η περίοδος να αποτελεί μια σιωπηρή παρένθεση, για τα e-sports όμως είναι η χρυσή τους ευκαιρία να συμπληρώσουν το κενό και να «διαφημιστούν» σε εκατομμύρια νέους καταναλωτές, που ψάχνουν καινούργιους τρόπους να ψυχαγωγηθούν.

Σύμφωνα με την Sensor Tower, μια εταιρία ανάλυσης ψηφιακών δεδομένων, μόνο την τελευταία εβδομάδα, στην Ελλάδα υπήρξε μια αύξηση της τάξης του 50% στις καινούργιες συνδέσεις στην πλατφόρμα του Twitch, του κορυφαίου brand στον κόσμο του gaming streaming. Στην Ιταλία το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 41% και στην Ισπανία 26%.

Με τα κορυφαία πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ σε όλη την Ευρώπη να έχουν πατήσει pause, ο κόσμος αρχίζει και μαθαίνει ονόματα όπως το League of Legends, το Counter Strike, το FIFA, το Pro κ.ά. Και οκ, μπορεί μερικά από αυτά τα παιχνίδια να τα ήξερε ή ακόμα και να τα έπαιζε, λίγοι όμως τα παρακολουθούσαν live σε επαγγελματικό επίπεδο.

Βέβαια, το «λίγοι» είναι σχετική αναφορά, αν σκεφτούμε, ότι τους τελικούς του League of Legends τους παρακολούθησαν ζωντανά περίπου 100 εκατομμύρια άνθρωποι on-line, πέρα από τους 40.000 που βρέθηκαν στο γήπεδο! Η δυναμική των e-sports συνεχώς αυξάνεται τα τελευταία χρόνια και με τον κορονοϊό να μας «παγιδεύει» στα σπίτια μας, αυτή φαντάζει η ιδανική στιγμή για ένα τεράστιο νέο κοινό να μάθει τι εστί το competitive gaming.

Κι αυτό το trend το ακολουθούν και οι ίδιες οι λίγκες. Το NBA εδώ και χρόνια έχει φτιάξει σε συνεργασία με το 2k δικό του κανονικό πρωτάθλημα e-sports. Η Bundesliga ανακοίνωσε γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο το πρώτο της τουρνουά FIFA. Η La Liga έβαλε παίκτες των ομάδων της να παίξουν κι αυτοί FIFA σε ένα τουρνουά.

Μάλιστα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο προκύπτει και από τους ίδιους τους επαγγελματίες αθλητές, οι οποίοι βλέπουν τα e-sports ως ένα νέο τρόπο διάδρασης με τους φαν τους. Με την αγωνιστική δράση να έχει σταματήσει και χωρίς να γνωρίζουν πότε θα επιστρέψουν στα γήπεδα, αρκετοί στρέφονται στα live streams για να μην χάσουν την επαφή τους με τον κόσμο.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα των e-sports είναι πως όλη η δράση διεξάγεται on-line. Δεν χρειάζεται δηλαδή η φυσική παρουσία ούτε των παικτών ούτε των φιλάθλων σε συγκεκριμένο χώρο. Το μόνο που απαιτείται, είναι να έχεις μια σχετικά καλή σύνδεση στο ίντερνετ.

«Κάποια στιγμή, θα τελειώσουν όλα όσα έχεις να δεις στο Netflix. Οπότε ο κόσμος θα ψάξει να βρει πράγματα για να τον ψυχαγωγήσουν. Υπάρχει μια ευκαιρία για τα e-sports να διευρύνουν το κοινό τους. Δεν θα αυξηθεί 50%, όμως είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί 20%», αναφέρει σχετικά ο Μάικλ Πάτσερ, αναλυτής της εταιρίας Wedbush Securities, που ελέγχει την αγορά των video games.

Το gaming είναι το πρώτο στάδιο στην εξέλιξη των e-sports. Ο κόσμος πρέπει να παίξει ένα παιχνίδι και να του αρέσει, ώστε να μπει στη διαδικασία να παρακολουθήσει επαγγελματίες να το παίζουν. Κι αν δούμε τα στοιχεία που προκύπτουν τις τελευταίες ημέρες, τότε η αγορά των video games γνωρίζει μια θεαματική αύξηση. Στις 15 Μαρτίου, το Steam ανακοίνωσε νέο ρεκόρ στην ιστορία της πλατφόρμας, με 20 εκατομμύρια παίκτες να είναι συνδεδεμένοι ταυτόχρονα και 6,2 εκατομμύρια από αυτούς να παίζουν κάποιο παιχνίδι.

Είναι προφανές, ότι μόλις επιστρέψουμε στην κανονικότητα της καθημερινότητάς μας και όλοι οι αστέρες πάρουν και πάλι τις θέσεις τους στα γήπεδα, όλοι οι υπόλοιποι θα επανέλθουμε στις αγαπημένες μας συνήθειες. Το στοίχημα των e-sports είναι να συμπεριληφθούν μέσα σ’ αυτές. Και όπως όλα δείχνουν, το κερδίζουν αυτό το στοίχημα.