Μόνο η Ντόρτμουντ τρέχει έτσι!

Βασίλης Γαλούπης
Ο Βασίλης Γαλούπης γράφει για τα απίστευτα φετινά τρεξίματα της Ντόρτμουντ και κάνει τη σύγκριση αυτών των δεικτών με Μπάρτσα, Ρεάλ, Μπάγερν!

Όσοι παρακολουθούν από την αρχή της σεζόν τους αγώνες της Ντόρτμουντ θα έχουν διαπιστώσει πιθανότατα ότι τα παιχνίδια της έχουν συνήθως πολύ γρήγορο ρυθμό με την μπάλα πάνω – κάτω.

Η γερμανική ομάδα όχι μόνο έχει γρήγορους παίκτες, όχι μόνο αξιοποιεί την ομοιογένειά της για να παίζει και σβέλτα, όχι μόνο ποντάρει στο οξυγόνο που έχει στα πνευμόνια της και την φρεσκάδα που βγάζει στο γήπεδο, αλλά αυτά καθρεφτίζονται και στους πίνακες με τα χιλιόμετρα. Και, μάλιστα, όχι μόνο της ΟΥΕΦΑ από τους ευρωπαϊκούς αγώνες, αλλά και της μπουντεσλίγκα!

Σπάει τα κοντέρ

Βάζοντας κάτω τα στοιχεία από τις σχετικές μετρήσεις, διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι η Ντόρτμουντ σ’ αυτόν τον τομέα σπάει τα κοντέρ. Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, ότι πρόκειται για την ομάδα που τρέχει περισσότερο από κάθε άλλη, απ’ όσες έχουν φτάσει στα ημιτελικά τσάμπιονς λιγκ όχι μόνο φέτος, αλλά γενικά τα τελευταία χρόνια.

Μια «γρήγορη» και «αθλητική» ομάδα

Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή, αφού υπενθυμίσουμε ότι αυτές οι μετρήσεις αποτελούν ένδειξη κι όχι απόδειξη για την φυσική κατάσταση. Αν και στην προκειμένη περίπτωση στην μπουντεσλίγκα υπάρχουν όχι μόνο σκέτα ποσοτικά στοιχεία, αλλά πλέον και ποιοτικοί δείκτες (ταχύτητα στα σπριντ, αριθμός σπριντ κλπ.) που επιβεβαιώνουν σε σημαντικό βαθμό αυτή την επισήμανση. Ούτως ή άλλως η Ντόρτμουντ θεωρείται γενικά τα τελευταία χρόνια μια «γρήγορη» και «αθλητική» ομάδα!

Κορυφαία στους ομίλους, αλλά και στους «8»!

Στην φάση των ομίλων τσάμπιονς λιγκ η Ντόρτμουντ ήταν η κορυφαία από τις 32 ομάδες. Είχε μέσο όρο χιλιομέτρων 122,8 χλμ. ανά αγώνα.

Ακόμα, όμως, και μετά τα τέσσερα παιχνίδια για τους «16» και τους «8» κρατιέται σε πολύ υψηλά επίπεδα με 121,4 χλμ. στους συνολικά δέκα αγώνες που έχει δώσει πια ως τώρα από την αρχή της διοργάνωσης. Και διατηρεί μεγάλη απόσταση από τους επόμενους σ' αυτόν τον τομέα.

Υψηλές «επιδόσεις» και στην μπουντεσλίγκα!

Σημαντικό είναι, όμως, ότι η Ντόρτμουντ κάνει περίπου ίδιες «επιδόσεις» και στην μπουντεσλίγκα στην οποία είναι δεύτερη στην βαθμολογία. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και τις δυο προηγούμενες χρονιές στο γερμανικό πρωτάθλημα, αφού η Ντόρτμουντ θεωρείται πάντα μια καλοδουλεμένη ομάδα.

Μέχρι τώρα η Ντόρτμουντ σε 28 αγωνιστικές στην μπουντεσλίγκα έχει μέσο όρο 117,8 χλμ. Πολύ υψηλός δείκτης, αφού μιλάμε για μια μεγάλη σειρά αγώνων. Επίσης, δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες διακυμάνσεις από την αρχή της περιόδου μέχρι τώρα. Δεν κάνει μεταπτώσεις σ’ αυτόν τον τομέα.

Ο μέσος όρος

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο μέσος όρος για ομάδες πρωταθλητισμού στα μεγάλα πρωταθλήματα και τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι συνήθως μεταξύ των 112-113,5 χλμ., με αυξητικές τάσεις, βέβαια, στο πέρασμα των χρόνων.

Η τετράδα φέτος

Ας δούμε, όμως, τις ομάδες που φτάσανε στα ημιτελικά τσάμπιονς λιγκ και τα προηγούμενα χρόνια. Ο μέσος όρος είναι μετά και τις ρεβάνς για την φάση των «4», δηλαδή μιλάμε συνολικά για 12 αγώνες. Με εξαίρεση, βέβαια, την φετινή σεζόν.

Ο μέσος όρος των ομάδων που έχουν φτάσει στους «4» φέτος είναι:

1. Ντόρτμουντ (122,8 χλμ. στον όμιλο) 121,4 χλμ. (μετά από τα δέκα ματς)

2. Μπάγερν (113,5 στον όμιλο) 114,3 (μετά από δέκα ματς).

3. Ρεάλ Μαδρίτης (110,8 στον όμιλο ) 111,5 (μετά από δέκα ματς).

4. Μπαρτσελόνα (110,1 στον όμιλο) 109,9 (μετά από δέκα ματς).

Σεζόν 2011-12 (μετά από 12 ματς)

1. Μπάγερν 116,3 χλμ.

2. Τσέλσι 114,6

3. Ρεάλ 114,1

4. Μπαρτσελόνα 109

(Η Ντόρτμουντ στα έξι ματς ομίλου είχε τον επίσης πολύ υψηλό μέσο όρο 121,9 χλμ. και ήταν στην δεύτερη θέση από τις 32 ομάδες).

Σεζόν 2010-11 (μετά από 12 ματς).

1. Σάλκε 115,8 χλμ.

2. Μάντσεστερ 111,2

3. Μπαρτσελόνα 110,6

4. Ρεάλ 108

Σεζόν 2009-10 (μετά από 12 ματς)

1. Λιόν 109,5 χλμ.

2. Μπάγερν 108,9

3. Μπαρτσελόνα 108,6

4. Ίντερ 103,2

Ανεβαίνει ο πήχης

Ακριβώς επειδή το ποδόσφαιρο δεν είναι στίβος, δεν πάει να πει ότι όποιος τρέχει περισσότερο, κερδίζει κιόλας. Για όνομα του θεού. Και αυτά τα στοιχεία, όμως, μας βοηθάνε για να συμπληρωθεί καλύτερα το παζλ, πάντα σε συνδυασμό και με την εικόνα της κάθε ομάδας στο γήπεδο, αφού κάποιες φορές τα στατιστικά δεν λένε την αλήθεια.

Παρά ταύτα, ένα πρώτο γενικό συμπέρασμα που μπορεί να βγει από τα διαθέσιμα στοιχεία της ΟΥΕΦΑ για τα χιλιόμετρα των τεσσάρων τελευταίων σεζόν είναι ότι τα τρεξίματα αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο για τις ομάδες που φτάνουν στα ημιτελικά τσάμπιονς λιγκ, άρα γίνονται και πιο απαιτητικές ενεργειακά οι διοργανώσεις όσο περνάνε τα χρόνια. Με αποκορύφωμα φέτος, βέβαια, αφού ο γενικός μέσος όρος είναι πιο ανεβασμένος από κάθε άλλη χρονιά.