Τραγωδία στα Τέμπη: Ποιοι έψαχναν τα ηχητικά αρχεία, πού «χάθηκε» ο φάκελος

Επιμέλεια: Newsroom
Τραγωδία στα Τέμπη: Ποιοι έψαχναν τα ηχητικά αρχεία, πού «χάθηκε» ο φάκελος
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών είχε ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023 έρευνα για την αφαίρεση των συνομιλιών από το σύστημα καταγραφών του ΟΣΕ .

Ερευνα – «φάντασμα» για την υφαρπαγή των ηχητικών αρχείων του ΟΣΕ τη νύχτα της τραγωδίας των Τεμπών είχε ξεκινήσει εδώ κι έναν χρόνο αλλά φέρεται να χάθηκε σε συρτάρια της ΕΛ.ΑΣ.!

Σύμφωνα με το tovima.gr, όπως όλα δείχνουν, η πολυσυζητημένη αφαίρεση συνομιλιών από το σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν διερευνάται πλέον για πρώτη φορά, μετά την αποκάλυψη από «Το Βήμα της Κυριακής» και τη σχετική αναφορά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη, στον Άρειο Πάγο.

Η αναζήτηση των ενόχων φαίνεται ότι ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023, αν και για διαφορετικό λόγο, αλλά στη συνέχεια, η σχετική δικογραφία εξαφανίστηκε, ενώ άλλαξε και το όνομά της

Η επεξεργασία των διαλόγων

Όπως έχει ήδη αποκαλυφθεί, οι συνομιλίες των πρωταγωνιστών της τραγωδίας των Τεμπών αφαιρέθηκαν πρόωρα και κρυφά από το σύστημα καταγραφής επικοινωνιών της υπηρεσίας του ΟΣΕ τις πρώτες ώρες του συμβάντος. Στη συνέχεια, ένα τμήμα τους μονταρίστηκε και δόθηκε στη δημοσιότητα την 1η Μαρτίου 2023, δίνοντας έμφαση στο «ανθρώπινο λάθος» του σταθμάρχη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω ηχογραφήσεις παραδόθηκαν επίσημα στις αρμόδιες δικαστικές και αστυνομικές αρχές δύο ημέρες αργότερα.

Ποιος αφαίρεσε τις συνομιλίες;

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι πράγματι υπήρξε αφαίρεση ηχητικού υλικού από το προσωπικό του ΟΣΕ από τις πρώτες ώρες του τραγικού συμβάντος. Συγκεκριμένα:

  • Πρώτον, σύμφωνα με το έγγραφο 9011744 της 1ης Μαρτίου 2023, το οποίο συντάχθηκε από ανώτερο στέλεχος του ΟΣΕ στη Λάρισα και απεστάλη στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, οι διάλογοι μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού καταγράφηκαν και αναλύθηκαν με ανακρίβεια. Επιπλέον, η λανθασμένη αυτή ανάλυση του πρόωρα ακυρωθέντος ηχητικού αρχείου οδήγησε σε λανθασμένα συμπεράσματα και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ, κατέληξε στη συνέχεια στο συμπέρασμα ότι ο μηχανοδηγός του τρένου δήθεν κατάλαβε τη λανθασμένη πορεία του και ζήτησε επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ.
  • Επιπλέον, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ (που αργότερα σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα) και ένα από τα άτομα που ήταν παρόντα στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ τη νύχτα του ατυχήματος κατέθεσε τον Μάρτιο του 2023 ότι είχε κρατήσει δύο USB sticks με αντίγραφα των συνομιλιών. Επιπλέον, σύμφωνα με μεταγενέστερη άτυπη εσωτερική έρευνα που διεξήχθη στον ΟΣΕ, διαπιστώθηκε ότι ένας υπάλληλος του Οργανισμού είχε πρόσβαση στο σύστημα καταγραφής τις πρώτες πρωινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφαίρεσε το αρχείο ήχου και στη συνέχεια το έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε ανώτερα στελέχη.

Κατόπιν των παραπάνω, και μέχρι πριν λίγες ημέρες, υπήρχε η γενική αντίληψη ότι δεν είχε κινηθεί καμία δικαστική διαδικασία για την αφαίρεση αυτή των διαλόγων του σιδηροδρόμου εκείνο το μοιραίο βράδυ. Ωστόσο, πρόσφατες πληροφορίες από «Το Βήμα» ανατρέπουν τα δεδομένα και δημιουργούν νέα ερωτήματα.

Η απάντηση Τερεζάκη

Ο σχετικός φάκελος φαίνεται λοιπόν να ανατέθηκε τότε σε εισαγγελέα Πρωτοδικών, ο οποίος εμφανίζεται να ζήτησε, όπως ανέφεραν ανώτεροι δικαστικοί λειτουργοί, τη διερεύνησή του από το Τμήμα Ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ. στην Ομόνοια, στον τομέα αρμοδιότητας του οποίου ανήκει το κεντρικό κτίριο του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου.

Σύμφωνα με τις ίδιες δικαστικές πηγές, «ο εν λόγω φάκελος κινήθηκε για μήνες μεταξύ αστυνομικών υπηρεσιών χωρίς να γίνει καμιά σημαντική ενέργεια και η έρευνα, παρότι είχαν παρέλθει 13 μήνες, φαινόταν να μην έχει ολοκληρωθεί». Ωστόσο δεν έχει αιτιολογηθεί γιατί υπήρξε αυτή η εμπλοκή και αδράνεια. Τα ερωτήματα μεγαλώνουν, γιατί αρμόδιοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. επισήμαιναν ότι «ουδέποτε υπήρξε ανάθεση της εν λόγω έρευνας σε αστυνομική υπηρεσία της Ομόνοιας. Δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά σχετική εγγραφή και κανένας αστυνομικός δεν φέρεται να γνωρίζει ή να έχει επιληφθεί μιας τέτοιας αναζήτησης για τις διαρροές του ΟΣΕ».

Τέλος, «Το Βήμα της Κυριακής» υπέβαλε ερώτημα στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, σχετικά με την αναφερόμενη έρευνα των δικαστικών αρχών στο κτίριο του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου. Η απάντηση του κ. Τερεζάκη ήταν ότι «εκ του νόμου δεν μπορεί να απαντήσει στο σχετικό ερώτημα».