Όταν τα παιδιά θέλουν να επιστρέφουν στο σχολείο και το Σάββατο

Newsroom
Όταν τα παιδιά θέλουν να επιστρέφουν στο σχολείο και το Σάββατο
Πόσο σημαντικός είναι ρόλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σε ένα σχολείο; Η περίπτωση του Δεύτερου Δημοτικού Σχολείου Υμηττού είναι ένα καλό παράδειγμα για τον τρόπο που οι κινήσεις του μπορούν να αλλάξουν την καθημερινότητα των παιδιών και των γονέων.

Συχνά προκαλεί την περιέργεια των περαστικών τα Σάββατα. «Μα καλά, πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο έξι ημέρες την εβδομάδα πλέον;». Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στο Δεύτερο Δημοτικό Σχολείο Υμηττού έχει καταφέρει να μετατρέψει το συγκρότημα σε τόπο συνάντησης γονέων και παιδιών ακόμα και τις μέρες που το σχολείο είναι κλειστό, προσφέροντας δραστηριότητες για κάθε γούστο και προωθώντας μια «οικογενειακή» προσέγγιση στον τρόπο συναναστροφής. Τόσο των γονέων όσο και των παιδιών!

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένα όργανο θεσμοθετημένο από την Πολιτεία. Στόχος του είναι η έκφραση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών της εκάστοτε σχολικής μονάδας. Όλοι οι γονείς αποτελούν μέλη, ωστόσο ενεργά μέλη, που έχουν δικαίωμα στο εκλέγειν και το εκλέγεσθαι στα όργανα του συλλόγου, είναι οι εγγεγραμμένοι.

Ο Σύλλογος δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα, λειτουργεί υποστηρικτικά και οι δράσεις του έχουν να κάνουν με τη διάθεση και τον χρόνο ενασχόλησης που υπάρχει, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε γονείς και παιδιά. Σε αρκετά σχολεία πλέον λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες και τα Σαββατοκύριακα, ωστόσο η προσέγγιση και η μεθοδικότητα του Δεύτερου Δημοτικού Σχολείου Υμηττού έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό κλίμα, το οποίο κάνει τον χώρο σημείο συνάντησης και τα παιδιά να θέλουν να επιστρέψουν εκεί ακόμα και τις μέρες που δεν έχουν μάθημα.

Ο πρόεδρος του συλλόγου, Γιάννης Κόκκαλης

Ο Γιάννης Κόκκαλης είναι ο δραστήριος πρόεδρος του συλλόγου στο σχολείο του Υμηττού. Το Gazzetta Plus τον προσέγγισε, θέλοντας να μάθει περισσότερα για όσα γίνονται: «Εμείς αναλάβαμε το σύλλογο τα τελευταία δύο χρόνια και στόχος μας από την αρχή ήταν να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό πλαίσιο. Κάνουμε δραστηριότητες όπως εικαστικά εργαστήρια, παραδοσιακούς χορούς, μαθήματα κιθάρας και πιάνο για τα παιδιά, ενώ φέτος μπήκε και μάθημα comic art. Παράλληλα, υπάρχουν pilates και παραδοσιακοί χοροί για τους γονείς», λέει. Τα δύο τελευταία χρόνια, μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε όλα τα «πρωτάκια», καθώς ο σύλλογος είχε φροντίσει για να λάβουν ένα ξεχωριστό δώρο, στην πρώτη τους μέρα στο νέο σχολικό περιβάλλον. Η επίδραση που έχει μια τέτοια κίνηση σε ένα παιδί έξι χρονών είναι πολύ μεγαλύτερη από την πραγματική αξία του δώρου.

Παράλληλα, τα τελευταία δέκα χρόνια, με εξαίρεση τις χρονιές της καραντίνας, πραγματοποιείται έκθεση ζωγραφικής στον Υμηττό με έργα των παιδιών, κάποια εκ των οποίων στη συνέχεια κοσμούν τους τείχους του σχολείου, δίνοντας ξεχωριστό χρώμα και προσφέροντας τη συνειδητοποίηση ότι οι ίδιοι οι μαθητές έχουν κάτι δικό τους στον χώρο που περνούν τόσες ώρες από τη ζωή τους. Κάθε χρόνο, στο τέλος της σχολικής σεζόν, πραγματοποιείται γιορτή με παραδοσιακούς χορούς, η οποία συγκεντρώνει περίπου 500 άτομα.

Τα δώρα στα πρωτάκια

«Σε άριστη συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό πραγματοποιούμε και διάφορες δράσεις περιβαλλοντικής φύσεως. Μαζεύουμε σκουπίδια, κάνουμε δενδροφυτεύσεις, βοηθάμε τα παιδιά να καταλάβουν τη σημασία του περιβάλλοντος», προσθέτει ο κύριος Κόκκαλης. Ο σύλλογος βοηθάει τη σχολική μονάδα σε ζητήματα όπως η ενίσχυση της βιβλιοθήκης, η ανανέωση του αθλητικού εξοπλισμού και ό,τι άλλο μπορεί να χρειαστεί, όπως για παράδειγμα τα σκίαστρα στις τάξεις για να μην χτυπά ο ήλιος τους μαθητές στα μάτια.

Ο στόχος, για τον οποίο όλοι βάζουν το δικό τους λιθαράκι είναι, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου, «να καταφέρουμε να κάνουμε το σχολείο τόπο συνάντησης των παιδιών και των γονέων, έναν τόπο που θέλουν τα παιδιά να συναντηθούν με τους φίλους τους. Προσπαθούμε να κάνουμε τον σύλλογο μια οικογένεια, να γνωρίζονται οι γονείς και τα παιδιά και να παίζουν όλα μαζί». Μια βόλτα είναι αρκετή για να πείσει τον καθέναν ότι δεν πρόκειται για λόγια του «αέρα» και ότι αρκετές φορές, ανεξαρτήτως κτιριακής εγκατάστασης και προβλημάτων (στην προκειμένη περίπτωση βοηθούν και οι εξαιρετικές εγκαταστάσεις), η παρουσία του Συλλόγου Γονέων μπορεί να αλλάξει οποιοδήποτε σχολείο, τόσο προς τα παιδιά όσο και ως προς τους γονείς.